foto chassisnummer range rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
neef Henk

foto chassisnummer range rover

Bericht door neef Henk »

Vandaag naar de rdw om de Franse RR op naam te zetten. Tijdens het onderzoekje kwam naar voren dat de gehele voorkant van chassis er platen overheen zijn gelast dus ook over het chassisnummer. Echter staat er wel een chassisnummer in de plaat maar dan achter het rechter voorwiel. Omdat het daar niet hoort te staan komt er een PAT onderzoek tenzij ik een stuk plaat weghaal en het "echte nummer" kan tonen. Nu de vraag:

Wie heeft er een duidelijke foto van de plek waar het chassisnummer behoort te staan bij een RR uit 1986. Ik heb dan een beetje een idee waar ik met de slijptol moet gaan zoeken

Groeten neef Henk
bram-rrc

Re: foto chassisnummer range rover

Bericht door bram-rrc »

Percies tussen de 4 gaten waar het stuurhuis (bij een rechts gestuurde) vast zit
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Bram is me net voor...............
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Daar heb ik de plaat weggehaald maar er staat geen nummer, helemaal blank ijzer........... Zou het misschien een nieuw chassis zijn?

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Hoe oud is de RRC? Bij sommige RRC's staat het chassisnummer bovenop het chassis op een gelast plaatje. Locatie ergens ter hoogte van de startmotor, dus net waar chassis omlaag loopt, rechter zijde. Als het chassis van ca. '94 is dan kan het bij het achterwiel staan, wat ik niet voor je hoop.

Gr, Bart
Bart van Dessel

Waarom heb je trouwens niet alles gecontroleerd voordat je naar onze vrinden van de RDW ging?

Gr, Bart
Roy Bruurs

Bericht door Roy Bruurs »

Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom heb je trouwens niet alles gecontroleerd
> voordat je naar onze vrinden van de RDW ging?
>
> Gr, Bart

Zat ik me dus ook af te vragen. Eerste wat ik kijk is het chassisnummer. Je weet gewoon dat daar veel mee gerommeld wordt. Je snijdt je eigen zo wel snel in de vingers.

ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('bfb0900d275f6fe29e577e4000bf2b92', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 12743109, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Grappig, ik heb anderen ook altijd gewezen op het chassisnummer checken maar nu ben ik er zelf ingetrapt. Er staat ook een chassisnummer in maar dan 40 cm naar links. Op het eerste oog is er ook niets bijzonder aan te zien maar bij een grondige check blijkt dat het voorste gedeelte van het chassis dus helemaal over geplaat is. Dit zie je dus echt niet in het donker met een zaklamp en als je het niet weet overdags ook niet. Waarom dit zo is snap ik ook niet want het hele chassis is keihard. Zoals ik al eerder zei, het lijkt wel in de fabriek gedaan te zijn zo netjes. Misschien moet ik maar het PAT onderzoek afwachten. Voor de rest lijkt alles uit 1986 te komen, er is dus geen andere body op een oud chassis gezet. Als er iemand toch nog een duidelijke foto heeft dan hou ik me aanbevolen.

Groeten neef Henk
paul stroink, one-ten land rovers

Bericht door paul stroink, one-ten land rovers »

Ik heb hier wel eens een '79-er LHD gehad uit Oostenrijk, waar het chassisnummer rechtsvoor achter het voorwiel stond, zeg maar tussen schutbord en voorwiel geloof ik, en dat was gewoon origineel. Was dus ook geen probleem bij de RDW....
paul stroink

Bericht door paul stroink »

dat was overigens een 3 deurs RRC
Boelo

Bericht door Boelo »

Henk,
Misschien brengt een internetonderzoekje, of britisch Motor heritage, op basis van het in het kenteken vermeldde nummer wat aan het licht, misschien is het wel een special vehicle en is er een verklaring voor het vr\afwijkende chassis, er zijn immers een hoop vreemde eenden in de Land Rover beit!

Groet Boelo
huib

Bericht door huib »

[smithies.co.nz] dit is een site met manuals als je bij de rr classic kijkt staat het chassis nummer getekent op blz 12 geloof ik

groet huib
huib

Bericht door huib »

[smithies.co.nz]
maas

Bericht door maas »

Hoi ik heb in het verleden ook eens een classic ingevoerd uit frankrijk,
die had het chassis nr ook op een los plaatje staan boven op het chassis achter de schokdemper houder,
als het goed is staat er een code boven rr200?

dit gaf geen problemen bij de rdw aangezien er op de normale plaats een versteviging(hoek) plaat was gelast.

succes met invoeren.

groet!
john

Bericht door john »

Henk,

Ik heb ook een 86-er en ook uit frankrijk en net op kenteken gezet.
Mijn chassisnummer staat op de zijkant van het chassis aan de rechterkant net voor de vooras tussen de 4 boutengaten van het stuurhuis.

als wil kan ik een foto sturen
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

john Schreef:
-------------------------------------------------------
> Henk,
>
> Ik heb ook een 86-er en ook uit frankrijk en net
> op kenteken gezet.
> Mijn chassisnummer staat op de zijkant van het
> chassis aan de rechterkant net voor de vooras
> tussen de 4 boutengaten van het stuurhuis.
>
> als wil kan ik een foto sturen

Idem voor mijn Franse '85-er, ingevoerd in april dit jaar...
Bart van Dessel

Inderdaad, zoals ik ook omschreef, die hebben een chassisnummer dat begint met LAHB, kijk maar na. Bouwjaar ca. 1981

Gr, Bart
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Daar staat bij mij dus niets................ik wacht maar het pat onderzoek af.

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Wanneer moet ie naar het PAT? Meestal is de uitslag positief.

Gr, Bart
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Ik heb nog geen uitnodiging gehad, die komt als het goed is komende week. Ze proberen nog wel in september het onderzoek te doen. Ik verwacht ook niet echt problemen alleen duurt het wat langer voordat we legaal de weg op kunnen. De vrouw en baby zullen dus nog ff in de 101 moeten rijden

Groeten neef Henk
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Vandaag mijn VIN/PAT keuring gehad en alles is in orde

Er stond geen nummer in het chassis dus hebben ze het erin getikt. Alle nummers van de assen, versnellingsbak, motor etc klopten dus ik krijg binnen 5 dagen mijn nieuwe kenteken! Erg blij.

Groeten neef Henk
Leendert

Bericht door Leendert »

eindelijk weer eens goed nieuws!!
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Krijgt Marianne eindelijk haar eigen auto, gelukkig

fb
sjeroens

Bericht door sjeroens »

goed nieuws! Ik zag trouwens in een ouwe sixstud een foto van muffin..
Groet, Jeroen
Plaats reactie