SIII 88 bonkt als een gek...
-
theironnurse
SIII 88 bonkt als een gek...
Onze 2e Laro (Gonzo The Third) mag eindelijk weer even het hok uit. Motorisch heb ik alles weer opnieuw nagekeken en van een nieuwe waterpomp voorzien.
De remmerij is na een paar jaar stilstaand een beetje vast komen te zitten, dus hier ga ik nog naar kijken.
Maar bij het uitrijden (start ging vlekkeloos) klapt er van onderen het 1 en ander. Vooral bij het oplaten van de koppeling, Bij meer gas en spelen van de koppeling kan ik dit tegenhouden (lees reduceren). Bij het achteruitrijden op de oprit (schuine helling) klapt ie helemaal lekker. 1 en al gebonk... Laro gaat echt hottend en stotend.
Tijd voor nieuwe kruisjes? (Ik kan even niks ontdekken aan ruimte of zo) Of is er meer aan de hand? Het gebeurt dus zowel in de voor- als achteruit.
Groet,
Gilbert
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2010 01:24 door theironnurse.
De remmerij is na een paar jaar stilstaand een beetje vast komen te zitten, dus hier ga ik nog naar kijken.
Maar bij het uitrijden (start ging vlekkeloos) klapt er van onderen het 1 en ander. Vooral bij het oplaten van de koppeling, Bij meer gas en spelen van de koppeling kan ik dit tegenhouden (lees reduceren). Bij het achteruitrijden op de oprit (schuine helling) klapt ie helemaal lekker. 1 en al gebonk... Laro gaat echt hottend en stotend.
Tijd voor nieuwe kruisjes? (Ik kan even niks ontdekken aan ruimte of zo) Of is er meer aan de hand? Het gebeurt dus zowel in de voor- als achteruit.
Groet,
Gilbert
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2010 01:24 door theironnurse.
-
Dennis101
Re: SIII 88 bonkt als een gek...
Kijk even of de handrem niet blijft hangen of dat een van de terugtrekveertjes van de handremschoenen het begeven heeft.
Dennis B
Dennis B
-
theironnurse
Nee... daar heb ik al naar gekeken. Dat was mijn eerste gedachte ook...
Gilbert
Gilbert
-
hans(donk)
hoi,
tijdje stil gestaan?....
kan een beetje roestaanslag op de koppeling zijn, even inrijden.
ook kunnen het je motor/bak rubbers zijn, krik onder het blok/versnellingsbak en kijken of er geen los gescheurd zijn.
ik verwacht 1 van de bovenstaande problemen.
zijn het die niet, kijk dan maar eens of er olie uit je vliegwielhuis komt...
er zal dan waarschijnlijk olie op je koppelings plaat zitten, oorzaak kan meervoudig zijn
koppelings cilinder, bak afdichting, of achterste krukaskeerring.
veel sucses( ik ben alle opties al tegen gekomen....)
grtz hans
tijdje stil gestaan?....
kan een beetje roestaanslag op de koppeling zijn, even inrijden.
ook kunnen het je motor/bak rubbers zijn, krik onder het blok/versnellingsbak en kijken of er geen los gescheurd zijn.
ik verwacht 1 van de bovenstaande problemen.
zijn het die niet, kijk dan maar eens of er olie uit je vliegwielhuis komt...
er zal dan waarschijnlijk olie op je koppelings plaat zitten, oorzaak kan meervoudig zijn
koppelings cilinder, bak afdichting, of achterste krukaskeerring.
veel sucses( ik ben alle opties al tegen gekomen....)
grtz hans
-
theironnurse
Dennis...
Daar heb ik nog niet naar gekeken. Maar omdat de remmerij niet helemaal lekker ging heb ik op de handrem moeten remmen.
Maar het is typisch zo´n ´gekloind´. Hij klapt er over... (schudt) En dat herhaald zich constant totdat de koppeling helemaal los komt en meer gas geef...
Gilbert
Daar heb ik nog niet naar gekeken. Maar omdat de remmerij niet helemaal lekker ging heb ik op de handrem moeten remmen.
Maar het is typisch zo´n ´gekloind´. Hij klapt er over... (schudt) En dat herhaald zich constant totdat de koppeling helemaal los komt en meer gas geef...
Gilbert
-
theironnurse
Hans,
Neem ik mee ik mijn kijkoperatie die van de week weer in de planning staat...
Ik laat wel horen wat de uitslag is, meestal niet goed... hahahahaha
Gilbert
Neem ik mee ik mijn kijkoperatie die van de week weer in de planning staat...
Ik laat wel horen wat de uitslag is, meestal niet goed... hahahahaha
Gilbert
-
theironnurse
SIII 88 bonkt en het baasje ronkt...
Zoek nu mijn nest op... morgen 06.30 appel met vrouw en kinderen.
Bedankt alvast voor de info. Kruip dus vanavond weer ergens ander onder. Is ook wel weer fijn!
Gilbert
Bedankt alvast voor de info. Kruip dus vanavond weer ergens ander onder. Is ook wel weer fijn!
Gilbert
-
ron bolleboom
Re: SIII 88 bonkt en het baasje ronkt...
dat is een veel voorkomend landrover kwaaltje de drukgroep grijpt niet gelijkmatig aan ! alleen met snel de kopp. los laten kom je dan normaal weg .je zal de boel dan echt moeten vervangen .
-
Joost88
volgens mij heb ik hetzelfde als jou, alleen heb ik me er nooit zorgen over gemaakt.
Vooral als ik zonder gas geven aan rijd (aanhanger parkeren enzo) dan begint hij zo te bonken dat de ramen trillen in de kozijnen.
Tijdje terug het blok eruit gehad en daarbij ook de koppeling + drukgroep bekeken maar dat zag er nog allemaal goed uit.
Moet zeggen dat ik de koppelingsveren niet op veersterkte heb gecontroleerd dus die zouden ongelijk kunnen zijn. Ik denk dat dat het ook wel zou kunnen veroorzaken.
Zoals ik al zei maak ik me er geen zorgen over, rij ook veel op verschillende tractoren en dan valt het allemaal wel mee met de landrover
Vooral als ik zonder gas geven aan rijd (aanhanger parkeren enzo) dan begint hij zo te bonken dat de ramen trillen in de kozijnen.
Tijdje terug het blok eruit gehad en daarbij ook de koppeling + drukgroep bekeken maar dat zag er nog allemaal goed uit.
Moet zeggen dat ik de koppelingsveren niet op veersterkte heb gecontroleerd dus die zouden ongelijk kunnen zijn. Ik denk dat dat het ook wel zou kunnen veroorzaken.
Zoals ik al zei maak ik me er geen zorgen over, rij ook veel op verschillende tractoren en dan valt het allemaal wel mee met de landrover