conversie ninety naar 200tdi
-
Bob met Piet
conversie ninety naar 200tdi
Hallo,
Ik ben, nog steeds, met de voorbereidingen bezig om mijn ninety om te bouwen van 2.5D naar 200tdi(discovery).
Welk type uitlaat zet je dan eronder?
Is het dan de 200tdi uitlaat van een defender of moet ik dan bij discovery kijken?
Ik neem aan bij defender, maar weet het niet zeker.
Passen de ophangpunten dan 1 op 1? Of moet ik toch nog gaan lassen (wat ik niet kan).
Wijziging: Oh ja en welke maat felsset heb je nodig voor de dieselleidingen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 17:59 door Bob met Piet.
Ik ben, nog steeds, met de voorbereidingen bezig om mijn ninety om te bouwen van 2.5D naar 200tdi(discovery).
Welk type uitlaat zet je dan eronder?
Is het dan de 200tdi uitlaat van een defender of moet ik dan bij discovery kijken?
Ik neem aan bij defender, maar weet het niet zeker.
Passen de ophangpunten dan 1 op 1? Of moet ik toch nog gaan lassen (wat ik niet kan).
Wijziging: Oh ja en welke maat felsset heb je nodig voor de dieselleidingen?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 17:59 door Bob met Piet.
-
Joost Nouwen
Re: conversie ninety naar 200tdi
Hallo Bob met Piet.
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar heb misschien een tip.
Als je uiteindelijk je uitlaat niet standaard hebt , om dan gelijk een rvs uitlaat te nemen , misschien een betere op maat gemaakte.
Kost wel wat meer maar het zou ook (veel) langer mee moeten gaan als je geen gekke dingen doet.
Ikzelf hou van standaard , plug and play , alles wat niet zo is moet erg lang meegaan anders blijf ik bezig.
Hopelijk heb je er wat aan.
Ik kan je geen antwoord geven op je vraag maar heb misschien een tip.
Als je uiteindelijk je uitlaat niet standaard hebt , om dan gelijk een rvs uitlaat te nemen , misschien een betere op maat gemaakte.
Kost wel wat meer maar het zou ook (veel) langer mee moeten gaan als je geen gekke dingen doet.
Ikzelf hou van standaard , plug and play , alles wat niet zo is moet erg lang meegaan anders blijf ik bezig.
Hopelijk heb je er wat aan.
-
paul be
Re: conversie ninety naar 200tdi
volgens mij moet je bij die ombouw een bocht laten maken (ik denk dat voor die conversie al bochten te koop zijn) de rest blijft gewoon je defender uitlaat.
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi
-
gery
Re: conversie ninety naar 200tdi
De downpijp moet je aanpassen met een lastige bocht vanaf de turbo
en de rest blijf gewoon een defender uitlaat, alleen denk ik dat de 200tdi
een grotere diameter nodig heeft.
en de rest blijf gewoon een defender uitlaat, alleen denk ik dat de 200tdi
een grotere diameter nodig heeft.
-
Def130 Traveling in Style
Re: conversie ninety naar 200tdi
[www.steve-parker.co.uk]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 19:26 door Def130 Traveling in Style.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 19:26 door Def130 Traveling in Style.
-
Puffino
Re: conversie ninety naar 200tdi
Bob,
beent here, done that.
Je kunt kiezen:
- behouden van huidige uitlaat, en een conversie pijp gebruiken. Je bestaande uitlaat moet dan dus passen op die conversiepijp. Die conversie pijp kun je zelf maken, of (beter) kopen bij Steve Parker.
- Als je naar een 200tdi uitlaat gaat, neem je natuurlijk een gewone 200tdi Defender uitlaat, maaaaaaaaaaar, die heeft ophangrubbers op horizontale pinnen, de 2.5d heeft schroefverbindingen met rubber ertussen. (Zie onderdelenboeken) De punten bij een 110 zitten wel op dezelfde plek, maar je moet bij de 110 dus ook nieuwe beugels kopen (niet te krijgen voor weinig...). Die rubbers zijn wel makkie.
Ik heb dus zoals velen de oude uitlaat behouden, deze is smaller, maar de uitlaatconversiepijp van Steve Parker heeft een verloopbusje erbij, zodat deze voor beide diameters gebruikt kan worden.
Snappie?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
beent here, done that.
Je kunt kiezen:
- behouden van huidige uitlaat, en een conversie pijp gebruiken. Je bestaande uitlaat moet dan dus passen op die conversiepijp. Die conversie pijp kun je zelf maken, of (beter) kopen bij Steve Parker.
- Als je naar een 200tdi uitlaat gaat, neem je natuurlijk een gewone 200tdi Defender uitlaat, maaaaaaaaaaar, die heeft ophangrubbers op horizontale pinnen, de 2.5d heeft schroefverbindingen met rubber ertussen. (Zie onderdelenboeken) De punten bij een 110 zitten wel op dezelfde plek, maar je moet bij de 110 dus ook nieuwe beugels kopen (niet te krijgen voor weinig...). Die rubbers zijn wel makkie.
Ik heb dus zoals velen de oude uitlaat behouden, deze is smaller, maar de uitlaatconversiepijp van Steve Parker heeft een verloopbusje erbij, zodat deze voor beide diameters gebruikt kan worden.
Snappie?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Tinus
Re: conversie ninety naar 200tdi
Ik heb de "Saab bocht" conversie, een uitlaatbocht van een Saab 1.8T (sloop 25 eurie) aan een 200TDI uitlaatbocht gelast, die weer aan een 200TDI tussenstuk op de normale manier (achter de middenbalk net als de normale 2,5NAD) geklemd. aan de ophangpunten verlengstukken gebout met het eerder genoemde rubber. Van het voorstye uitlaatdeel hou je een stuk met een knik over, die klem je weer aan het middendeel en past dan aan de achterste ophanbgbeugel van de orginele "90" 2,5NAD. Je hebt dan geen achterste uitlaatdeel voor de 200TDI nodig.
img1752s.jpg --> mod_embed_images_loadimage('413ffd1f4cd909f57fbe2a8bbc6f03fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg820%2F9910%2Fimg1752s.jpg', 'http://a.imageshack.us/img820/9910/img1752s.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg820%2F9910%2Fimg1752s.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1755t.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1f93908033dd86afbd446c6496808cdb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg64%2F8679%2Fimg1755t.jpg', 'http://a.imageshack.us/img64/8679/img1755t.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg64%2F8679%2Fimg1755t.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1756vt.jpg --> mod_embed_images_loadimage('97eb3ec386054dd08fae1c7be3678c90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg52%2F8396%2Fimg1756vt.jpg', 'http://a.imageshack.us/img52/8396/img1756vt.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg52%2F8396%2Fimg1756vt.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1761q.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a5a8edaaaa1b81c0aeb8a72a65d833ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg836%2F1749%2Fimg1761q.jpg', 'http://a.imageshack.us/img836/1749/img1761q.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg836%2F1749%2Fimg1761q.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9b9cdda76941f4c394af9f1f2a981b38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('94ce61092145c7b1542f34add700b09c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 22:18 door Tinus.
img1752s.jpg --> mod_embed_images_loadimage('413ffd1f4cd909f57fbe2a8bbc6f03fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg820%2F9910%2Fimg1752s.jpg', 'http://a.imageshack.us/img820/9910/img1752s.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg820%2F9910%2Fimg1752s.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1755t.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1f93908033dd86afbd446c6496808cdb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg64%2F8679%2Fimg1755t.jpg', 'http://a.imageshack.us/img64/8679/img1755t.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg64%2F8679%2Fimg1755t.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1756vt.jpg --> mod_embed_images_loadimage('97eb3ec386054dd08fae1c7be3678c90', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg52%2F8396%2Fimg1756vt.jpg', 'http://a.imageshack.us/img52/8396/img1756vt.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg52%2F8396%2Fimg1756vt.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
img1761q.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a5a8edaaaa1b81c0aeb8a72a65d833ea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg836%2F1749%2Fimg1761q.jpg', 'http://a.imageshack.us/img836/1749/img1761q.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg836%2F1749%2Fimg1761q.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9b9cdda76941f4c394af9f1f2a981b38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('94ce61092145c7b1542f34add700b09c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 12707866, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2010 22:18 door Tinus.
-
Bob met Piet
Re: conversie ninety naar 200tdi
Oke, verhelderende teksten en foto's.
Ik heb alleen gelezen dat de 200tdi uitlaat een grotere diameter heeft dan een 2.5D n/a i.v.m. de niet gewenste tegendruk.
Ik zie dus dat er meerdere zijn die de originele diameter behouden hebben en de conversie downpipe er aan gemonteerd.
Dit kan dus geen kwaad?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('dd0f96457a256404fe8dc7430ab20b38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12713951, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb alleen gelezen dat de 200tdi uitlaat een grotere diameter heeft dan een 2.5D n/a i.v.m. de niet gewenste tegendruk.
Ik zie dus dat er meerdere zijn die de originele diameter behouden hebben en de conversie downpipe er aan gemonteerd.
Dit kan dus geen kwaad?
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('dd0f96457a256404fe8dc7430ab20b38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12713951, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
110
Re: conversie ninety naar 200tdi
Volgens mij is niet alleen de diameter, maar ook de opbouw van een ongeblazen-motor-uitlaat anders, en danwel de dempers.
Succes
Succes
-
Bob met Piet
Re: conversie ninety naar 200tdi
Dus toch een defender 200tdi uitlaat eronder zetten??
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('45c4f89fff70453e05f3b5f2b9003cdd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12714807, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('45c4f89fff70453e05f3b5f2b9003cdd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12714807, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Puffino
Re: conversie ninety naar 200tdi
110 schrijft dat ie anders is, maar niet of het wel of niet KAN met de oude.
Legio gasten rijden er mee rond, met de oude, en zijn vol tevreden. De nieuwe is er niet voor niets, die is wel beter, maar of het de moeite is van de conversie, mag je zelf bepalen (je moet namelijk wel aan de beugeltjes zien te komen, mij is dat niet gelukt voor een fatsoenlijk bedrag. Jou misschien wel
Sterkte, soms is het best lastig he als er meerdere mogelijkheden zijn!?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Legio gasten rijden er mee rond, met de oude, en zijn vol tevreden. De nieuwe is er niet voor niets, die is wel beter, maar of het de moeite is van de conversie, mag je zelf bepalen (je moet namelijk wel aan de beugeltjes zien te komen, mij is dat niet gelukt voor een fatsoenlijk bedrag. Jou misschien wel
Sterkte, soms is het best lastig he als er meerdere mogelijkheden zijn!?
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
110
Re: conversie ninety naar 200tdi (verschil in dempers tussen N/A
Het gaat mij niet om die beugeltjes, die heb ik overigens gewoon liggen hier (dus als je die wilt overnemen...), maar om de opbouw van de dempers (intern).
Het staat me bij dat de dempers bij een turbo motor niet met schotten opgebouwd zijn vanwege de beperking in doorstroming ervan.
Maar, zij die er meer verstand van hebben: vul me aan.
Succes
Het staat me bij dat de dempers bij een turbo motor niet met schotten opgebouwd zijn vanwege de beperking in doorstroming ervan.
Maar, zij die er meer verstand van hebben: vul me aan.
Succes
-
Bob met Piet
Re: conversie ninety naar 200tdi
Ik zal er nog eens een paar nachten over nadenken(slapen) en dan maar een knoop doorslijpen.
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('41867c69beab210ade290a4751e4f325', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12716432, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('41867c69beab210ade290a4751e4f325', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 12716432, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Puffino
Re: conversie ninety naar 200tdi (verschil in dempers tussen N/A
Oja! Die schotjes-dscussie!
Er is dus nog steeds geen potje doorgeslepen om eens te kijken?
He, dat klinkt als wel aan te raden, die beugeltjes, aangezien ik toch weer aan de pruttel ga in de loods, de komende maanden (onderstel als voornaamste richtpunt) kan ik gelijk met de uitlaat aan de slag. Ik kom graag bij je op de lijn voor die beugeltjes, effe via de privemail dan.
Thanx!
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Er is dus nog steeds geen potje doorgeslepen om eens te kijken?
He, dat klinkt als wel aan te raden, die beugeltjes, aangezien ik toch weer aan de pruttel ga in de loods, de komende maanden (onderstel als voornaamste richtpunt) kan ik gelijk met de uitlaat aan de slag. Ik kom graag bij je op de lijn voor die beugeltjes, effe via de privemail dan.
Thanx!
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
110
Re: conversie ninety naar 200tdi (verschil in dempers tussen N/A
Nee, geen potje gebroken.
Ik heb toen het oude spul dan ook meteen gerecycled, dus weet nog steeds niet of er daadwerkelijk verschil in opbouw zit.
Groet
Ik heb toen het oude spul dan ook meteen gerecycled, dus weet nog steeds niet of er daadwerkelijk verschil in opbouw zit.
Groet