vreemd td5 verschijnsel
-
paulus-109
vreemd td5 verschijnsel
allen,
daar de 109 niet op tijd klaar was ben ik met een defender td5 van een maat op stap geweest in portugal.
voor vertrek kwam hij soms niet direct op toeren direct na de start, en rookte hij een beetje.
als je dan weg rijd, blijft het toerental ,,hangen,, en komt hij na een paar seconden wel ineens op toeren.
de motor loopt dan wel gewoon goed overigens, je kan alleen niet meer gas geven.
na vertrek heb ik hier helemaal geen last meer van gehad!
nu terug in belgie......direct weer dit fenomeen.
we hebben onlangs al de ecu gecontroleerd en het draadboompje prefentief vervangen.
geen storingen in de ecu, na uitlezen hier van.
wij denken aan het gaspedaal in combinatie met het erg vochtige weer alhier.....................
afgelopen maand heb ik geen regen gezien gelukkig................
iemand ervaring mee?
paul
daar de 109 niet op tijd klaar was ben ik met een defender td5 van een maat op stap geweest in portugal.
voor vertrek kwam hij soms niet direct op toeren direct na de start, en rookte hij een beetje.
als je dan weg rijd, blijft het toerental ,,hangen,, en komt hij na een paar seconden wel ineens op toeren.
de motor loopt dan wel gewoon goed overigens, je kan alleen niet meer gas geven.
na vertrek heb ik hier helemaal geen last meer van gehad!
nu terug in belgie......direct weer dit fenomeen.
we hebben onlangs al de ecu gecontroleerd en het draadboompje prefentief vervangen.
geen storingen in de ecu, na uitlezen hier van.
wij denken aan het gaspedaal in combinatie met het erg vochtige weer alhier.....................
afgelopen maand heb ik geen regen gezien gelukkig................
iemand ervaring mee?
paul
-
Wim Janssen
Re: vreemd td5 verschijnsel
Hallo Paul,
Geen ervaring met jouw specifieke probleem, maar wel toevallig maandagavond met een Hawkeye uitleesapparaat de livedata van verschillende sensoren op een TD5 zitten testen. Aan het gaspedaal zitten inderdaad 2 potmeters die de stand en beweging doorgeven naar de ECU. Er is weinig fantasie voor nodig om jouw verhaal hiermee te verklaren. En het lijkt me ook onlogisch dat hieraan een storing gekoppeld is. Ik bedoel dat de ECU echt niet kan zien of een grillig verlopend spanningssignaal (0-5V) wordt veroorzaakt door een zenuwachtige voet of een krakkemikkige potmeter. Zolang er maar een signaal is.
groeten
Wim Janssen
Geen ervaring met jouw specifieke probleem, maar wel toevallig maandagavond met een Hawkeye uitleesapparaat de livedata van verschillende sensoren op een TD5 zitten testen. Aan het gaspedaal zitten inderdaad 2 potmeters die de stand en beweging doorgeven naar de ECU. Er is weinig fantasie voor nodig om jouw verhaal hiermee te verklaren. En het lijkt me ook onlogisch dat hieraan een storing gekoppeld is. Ik bedoel dat de ECU echt niet kan zien of een grillig verlopend spanningssignaal (0-5V) wordt veroorzaakt door een zenuwachtige voet of een krakkemikkige potmeter. Zolang er maar een signaal is.
groeten
Wim Janssen
-
paulus-109
Re: vreemd td5 verschijnsel
we hebben al vast een nieuw pedaal unit besteld, ben benieuwd
paul
paul
-
Jorre Venderbos
Re: vreemd td5 verschijnsel
Ik heb ongeveer het zelfde gehad, de potmeter van het gaspedaal vervangen en het was over. Op de ECU zie je hiervan niks.
Jorre
Jorre
-
Bart van Dessel
Re: vreemd td5 verschijnsel
Luchtmassameter! Vraag maar aan Andrew, heeft pas hetzelfde probleem gehad bij een TD5.
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
paulus-109
Re: vreemd td5 verschijnsel
ok, nog een optie dus...........
is dat ook niet te zien in de ecu ? als deze een storing heeft?
paul
is dat ook niet te zien in de ecu ? als deze een storing heeft?
paul
-
Grumpy Old Sil
Re: vreemd td5 verschijnsel
Je krijgt dan een melding: 'airflow current' of zoiets.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9d809578e25c1db2ec61e1e96ed6f56d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12694751, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9d809578e25c1db2ec61e1e96ed6f56d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 12694751, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
Andrew Colville
Re: vreemd td5 verschijnsel
Juist, "air flow current fault" symptoom is wat moeilijker te beschrijven , maar onder de inkom punt van de turbo is je Td5 net een 1000cctje trekt voor geen meter, maar zodra er turbodruk is neemt de map sensor over en wordt je in je stoel gedrukt
verder merk je er eigenlijk niets van als je airflow meter stuk is zelfs het verbruik blijft normaal, maar het kleine beetje power onderin ben je dan kwijt.
Groetjes, Andrew
verder merk je er eigenlijk niets van als je airflow meter stuk is zelfs het verbruik blijft normaal, maar het kleine beetje power onderin ben je dan kwijt.
Groetjes, Andrew
-
paulus-109
Re: vreemd td5 verschijnsel
ok, maar......... in portugal spanje en frankrijk helemaal geen problemen gehad.
hier in NL/B de ene dag wel de andere weer niet, zoals het voor de vakantie ook al was.
vandaar dat we bij iets met ,,vocht,, uitkwamen.
met uitlezen geen enkele foutmelding................
toch pedaal?
paul
edit: ik bedoel dat als de airflowmeter stuk is hij altijd zo moet starten toch?, vaak is het ook enkel met de koude start
heel zelden met een warme motor.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2010 09:18 door paulus-109.
hier in NL/B de ene dag wel de andere weer niet, zoals het voor de vakantie ook al was.
vandaar dat we bij iets met ,,vocht,, uitkwamen.
met uitlezen geen enkele foutmelding................
toch pedaal?
paul
edit: ik bedoel dat als de airflowmeter stuk is hij altijd zo moet starten toch?, vaak is het ook enkel met de koude start
heel zelden met een warme motor.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2010 09:18 door paulus-109.