Ligt de website van de LRCH er weer ut??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans 109

Ligt de website van de LRCH er weer ut??

Bericht door Hans 109 »

Deze mededeling op een mooi wit scherm:

Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL

meer mensen last van?

mvg Hans
Roelie

Re: Ligt de website van de LRCH er weer ut??

Bericht door Roelie »

krijg zelfde melding.

Roelie

395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9f89d291df17410a82fb4e8985ef844b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 12687223, 600, 600, 'Loading image ...', false);

klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Marc (A)

Bericht door Marc (A) »

Ligt eruit voor onderhoud.
Hans 109

Re: Ligt de website van de LRCH er weer uit??

Bericht door Hans 109 »

Helder. De site lijkt wel een LandRover.....

mvg Hans
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Wel erg jammer dat dat soort errors nog op het scherm verschijnen, dan heb je het toch niet helemaal begrepen.

Groet
Lucas
Marco 109

Bericht door Marco 109 »

Hoezo????
Ik begrijp dit soort reacties niet zo, zal wel aan mij liggen.

Als je ziet wat voor site er ondertussen is, en hoeveel VRIJWILLIGERSarbeid daar in gaat zitten..........

Maar eh, Lucas, als jij het beter begrepen hebt ben je vast van harte welkom bij het web-team van de Land Rover Club Holland
VeeTee

Bericht door VeeTee »

@Lucas: Ik bedrijp je reactie ook niet helemaal...
Die foutmelding is een typische foutmelding die gegeneert wordt door de serversoftware waarop de LRC site gehost wordt. Het kan best zijn dat daar (hogerop) iets fout zit, het hoeft helemaal niet aan de LRCH site te liggen. Je kan in je CMS nog zo'n mooie foutenafhandeling maken, als de server of componenten van het systeem (MySQL, PHP etc etc) het laat afweten dan werken die op maat gemaakte error pagina's ook niet meer.
@ Marco 109: helemaal mee eens, petje af voor het web-team, mag ook wel eens gezegd worden.

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2010 20:30 door VeeTee.
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Het was alleen een vraag.....

mvg Hans
Lucas van Lierop

Jongens rustig maar je kan display_errors toch wel uitzeten en/of error_reporting = 0 voor een live site, dat is alles. Dat een site het niet doet is niet erg maar je hoeft als buitenstaander niet te zien waarom. Hoezo mag je dan niet kritisch zijn, dat zijn jullie hier toch ook op elkaar als het over klussen gaat/ Dan zegt er toch ook niemand "Ach het is maar en hobbyist" nee dan wordt er gezegd "hier klopt niks van wat je zegt het moet zo en zo".

Groet
Lucas
Puffino

Bericht door Puffino »

Dat zal vast niet iedereen weten, Lucas.

Goeie tip, zou ik zeggen, ik hoop dat de betreffende persoon deze tip ook ontvangt. Die weet veel maar vast niet alles. Echter, errors kunnen op de site wel degelijk erg handig zijn, errors vertellen tenslotte wat er loos is. Je kunt bij elders gehoste sites tenslotte niet lokaal inloggen om te zien wat er loos is. Dat kan een reden zijn om de error dan maar te tonen. Ik zie zelfs meer in een error die met een bepaalde parameter pas wel naar het scherm wordt geschreven, trouwens. Zoveel mensen zoveel moeningen, he. Technische lieden zijn net tandartsen: die vinden elkaars werk ook maar niks, de ander is altijd een beetje een prutser ;-) PS, enige zelfreflectie is mij niet vreemd, ben ook in de hoek van techneuten in te delen.... En ik ben ook niet heilig....

Ofwel, hoe zou ik het doen: geen errors naar het scherm, maar als je dan door dat lege scherm wordt getriggerd, zet je een parameter in de URL er bij (bijv. showerror=1) om deze wel op het scherm te tonen.

Neem anders even contact op met Gerard, om hem te vertellen hoe hij hier beter mee om kan gaan? Of misschien heeft hij wel een goeie reden om het zo te doen als het is. Ik heb van deze zaken ook nog niet heel veel verstand, het betreft een Joomlasite, zo te zien, dat is nog niet erg mijn expertise...

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Lucas van Lierop

Niet eens 'zoveel mensen zoveel meningen', ben het met je eens. Ik ken de problemen van niet bij je logfiles kunnen. Dan (en eigenlijk altijd) is een error op je scherm heel handig, echter wel alleen voor jou en niet voor de rest van de bezoekers die er misschien kwaad mee kunnen. Een parameter (liefst in combinatie met password) is dan de beste oplossing.

Om even te nuanceren, ik vind de LRCH site verder goed werken en er er mooi uitzien dus het is niet dat ik hun (vrijwilligers) werk niks vind. Ik ben gewoon heel 'streng' als het gaat om weergeven van errors op sites die er toe doen. Misschien komt dat wel omdat ik op mijn werk die gewoonte er met veel geweld uit heb getrapt sinds ik daar begonnen ben.

Errors kan je altijd afvangen en netjes loggen en/of rapporteren via email, vaak is het nog beter om niet de php error zelf af te beelden maar die te onderdrukken en een duidelijkere error melding te genereren, dit is goed mogelijk bij bijvoorbeeld database verbindingen waarop het hier mis ging.
Mochten mensen hier ooit vragen over hebben dan wil ik met alle plezier helpen.

Groet
Lucas
Puffino

Bericht door Puffino »

Was jij hier maar mijn collega ;-)

Iemand met jouw instelling kunnen we hier wel gebruiken.... Geen vacatures, das jammer.

Sander Lelieveld

Snorkel.Runde.NL
Lucas van Lierop

@Sander Waar werk jij dan, nu ben ik wel benieuwd!

Groet
Lucas
Puffino

Bericht door Puffino »

Ministerie van Binnenlandse Zaken in Den Haag, op de ICT afdeling.... Ik ben daar technisch adviseur en aangezien dat wat vaag is: in praktijk wring ik me in allerlei rollen: adviseur/projectleider/applicatiebeheerder/ontwikkelaar. Manusje van Alles dus eigenlijk ;-)

Officieel ben ik hier "ontwikkelaar intranet", ik heb hier het intranet gebouwd, samen met mijn collega (en voorgangers). En nu onderhoud ik die. Niet dat daar nog erg veel aan gebeurt, hoor. Maar daarom dus dat ik hier allerlei andere nuttige dingen doen kan. Als een visje in het water.

Zo leer je nog eens iets over een van die gasten hier he.

En jij?

Sander Lelieveld

Snorkel.Runde.NL
Lucas van Lierop

Leuk om te horen!

Ik ben hoofd ontwikkelaar bij een webbureau in Utrecht, dat houdt in: veel PHP/Mysql/Javascript voor zowel ontwikkeling projecten als eigen framework. Ik ondersteun ook de andere ontwikkelaars hier en probeer met name oude lakse gewoontes en denkwijzes helemaal te bannen uit het bedrijf, zit er nu 2 jaar en technisch is het allemaal stukken frisser. 'Code Complete' is hierbij een grote hulp geweest, als je dat boek niet kent, lees het!

Daarnaast nog wat systeembeheer op servers en het release management (met behulp van subversion).
Ben ondertussen zo'n 10 jaar bezig, vroeger nog veel gehobbyd nu voornamelijk professioneel (Land Rover is nu hobby)

Groet
Lucas
Puffino

Bericht door Puffino »

Aha gaaf, daar kun je je nog effe iets meer uitleven dan hier, zie ik al. Tof.

Ooit komt er een eind aan mijn inzet hier, dan ga ik ook liever weer iets kleiners opzoeken.... In het verleden heb ik daar toch de leukste tijden gehad hoor.

Sander Lelieveld

Snorkel.Runde.NL
Sander

Bericht door Sander »

Beste Lucas,

ik wil toch even, ook al is het al weer 2 dagen na de storing, reageren op jouw post hier.
Oplossingen voor error handling zijn er legio en ze hebben allemaal hun problemen. Niets werkt perfect op dat gebied hoe graag je het ook zou willen.
Daarbij komt ook de afhankelijkheid van een externe hostingpartij bij en de beperkingen die daar uit voortvloeien. Omdat het CMS pakket waar de LRCH website op draait door een foute update niet correct functioneerde, en dus ook de interne error handling niet, komt er dus een foutmelding van het framework tevoorschijn.
Ik ben me er van bewust dat je PHP dusdanig kunt instellen dat ook deze errors niet tevoorschijn komen maar dat belemmert het oplossingsproces voor ons weer omdat we niet bij de logfiles van de betreffende webserver kunnen.
Zoals ik hierboven al aangaf: het is altijd kiezen en in dat geval heb ik liever de praktische dan beste oplossing.
Berry [Land Rover]

Bericht door Berry [Land Rover] »

Wat een kennis allemaal hier!

Uit betrouwbare bron weet ik dat ze bij Startpagina nog een ontwikkelaar zoeken: [www.sanomadigital.nl]

Groeten,

Berry
beheerder [Landrover.startpagina.nl]
bareld

Bericht door bareld »

Ook de professionals hebben er soms last van:

autoweek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dd680181278aa2f7158f406bb81108e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2Fautoweek.jpg', 'http://img.photobucket.com/albums/v118/bmw1600gt/autoweek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg.photobucket.com%2Falbums%2Fv118%2Fbmw1600gt%2Fautoweek.jpg', '', 12718626, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie