Wie o wie kan mij helpen bij het onderstaande.
Ik ben gister uit maastricht komen rijden wat een ritje is van ongeveer 2 uur. In die 2 uur vielen me enkele dingen op aan het sturen.
Ondanks de speling op het stuur vondt ik het raar dat naar links draaien meer speling is dan naar rechts, Je zou zeggen dat dit
naar beide kanten gelijk is. Tevens heeft de auto een afwijking naar links, maar wanneer ik bijstuur naar rechts gaat er een vibratie
door de gehele auto.
Aangezien mijn kennis van mijn Land Rover One-ten nog niet erg hoog is zou ik graag advies krijgen waar ik nu het beste aan kan beginnen.
- de spelling
- het naar links trekken (uitlijnen)
- De vibratie in de auto bij het naar rechts sturen.
handleidingen heb ik liggen. maar mocht er iemand in de buurt van Roosendaal wonen en toevallig ook even tijd hebben zeg ik daar natuurlijk
geen nee tegen.
Alvast bedankt voor jullie reacties en advies.
Groet, Bauke
Vreemde trilling en speling op het stuur
-
Boelo
Re: Vreemde trilling en speling op het stuur
Bauke,
Er kunnen meerdere factoren zijn die jouw proble(e)m(en) veroorzaken.
Het naar links trekken kan te maken hebben met de bandenspanning of met het aanlopen van een rem maar daar zul je zelf al wel naar gekeken hebben. Het verklaart trouwens niet de vibraties die je voelt wanneer je een stuurcorrectie naar rechts geeft.
Dus lijkt het me dan eerder slijtage van of een combinatie van slijtage op de stuurkogels, stuurhuis, swivelhouses. Het meest voor de hand liggende lijkt me dat met name je linker swivelhouse te weinig voorspanning heeft en wellicht te veel uitspoor en dat bij corrigeren er een trilling ontstaat.
Om er achter te komen welke factor nu exact de veroorzaker is zul je ze stuk voor stuk moeten nalopen. Er loopt al een leuk draadje over dit onderwerp waarin al een heleboel tips zijn gegeven die voor jou ook van toepassing zouden kunnen zijn. [landrover.startpagina.nl]
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('13fda63bf388aec762f6b452c7e27fd4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 12686237, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2010 14:26 door Boelo.
Er kunnen meerdere factoren zijn die jouw proble(e)m(en) veroorzaken.
Het naar links trekken kan te maken hebben met de bandenspanning of met het aanlopen van een rem maar daar zul je zelf al wel naar gekeken hebben. Het verklaart trouwens niet de vibraties die je voelt wanneer je een stuurcorrectie naar rechts geeft.
Dus lijkt het me dan eerder slijtage van of een combinatie van slijtage op de stuurkogels, stuurhuis, swivelhouses. Het meest voor de hand liggende lijkt me dat met name je linker swivelhouse te weinig voorspanning heeft en wellicht te veel uitspoor en dat bij corrigeren er een trilling ontstaat.
Om er achter te komen welke factor nu exact de veroorzaker is zul je ze stuk voor stuk moeten nalopen. Er loopt al een leuk draadje over dit onderwerp waarin al een heleboel tips zijn gegeven die voor jou ook van toepassing zouden kunnen zijn. [landrover.startpagina.nl]
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('13fda63bf388aec762f6b452c7e27fd4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 12686237, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/08/2010 14:26 door Boelo.