Hoi,
Wie kan mij vertellen wat de opbrengst is van stuurbekrachtegings pomp van een 3,9 V8
En van een Rang rover P38
Klopt het dat de P38 een grotere kapaciteit heeft??
Gr Arjan,
stuurbekrachtegings pomp V8
-
jos daalmans
Re: stuurbekrachtegings pomp V8
Hoi Arjan,
Ik heb even in de handleiding gekeken voor de revisie van de stuurinrichting. Voor een goede stuurinrichting geldt:
Voor de V8 melden ze bij stationair toerental (750 rpm dacht ik) een druk van minimaal 28 Kgf/cm2 (400 lbs/inch2)
Het stuur moet dan vol in de blokkering links of rechts worden gedraaid.
Voor de V8 melden ze bij 1.000 rpm een druk van 60 tot 67 Kgf/cm2 (850 tot 950 lbs/inch2)
(ik kan die 2 niet boven in de regel zetten aar staat voor "vierkante" centimer of Inch).
Er staat ook een waarschuwing vermeld dat je per minuut niet meer dan 30 seconden het stuur geforceerd in een van de uiterste standen mag drukken, anders gaat er denk ik wel iets koken.
Zowel voor het stuur helemaal naar links als naar rechts de druk controleren.
O ja, ontluchten is ook belangrijk. Daarvoor de vooras op een paar bokken, een man (of vrouw) het stuur naar links een naar rechts laten aanlopen en dan op het stuurhuis ontluchten.
Let op!!! doe wel een slangetje op de ontluchtingsnippel en laat dit in een potje lopen. Stuurolie in je gezicht of ogen is niet prettig en met die druk kan het zelfs gevaarlijk zijn.
Ik heb zelf ooit eens een drukmeter van een lasapparaat gehad en met een T-stuk de stuurbekrachtiging van een zware laadschop afgesteld. Deze drukmeters gaan tot ik dacht 200 Kgf.cm2. Je zult dan moeten kijken voor een Tstuk of een oude leiding waar je een Tstuk in (hard)soldeert.
Succes,
Jos
Ik heb even in de handleiding gekeken voor de revisie van de stuurinrichting. Voor een goede stuurinrichting geldt:
Voor de V8 melden ze bij stationair toerental (750 rpm dacht ik) een druk van minimaal 28 Kgf/cm2 (400 lbs/inch2)
Het stuur moet dan vol in de blokkering links of rechts worden gedraaid.
Voor de V8 melden ze bij 1.000 rpm een druk van 60 tot 67 Kgf/cm2 (850 tot 950 lbs/inch2)
(ik kan die 2 niet boven in de regel zetten aar staat voor "vierkante" centimer of Inch).
Er staat ook een waarschuwing vermeld dat je per minuut niet meer dan 30 seconden het stuur geforceerd in een van de uiterste standen mag drukken, anders gaat er denk ik wel iets koken.
Zowel voor het stuur helemaal naar links als naar rechts de druk controleren.
O ja, ontluchten is ook belangrijk. Daarvoor de vooras op een paar bokken, een man (of vrouw) het stuur naar links een naar rechts laten aanlopen en dan op het stuurhuis ontluchten.
Let op!!! doe wel een slangetje op de ontluchtingsnippel en laat dit in een potje lopen. Stuurolie in je gezicht of ogen is niet prettig en met die druk kan het zelfs gevaarlijk zijn.
Ik heb zelf ooit eens een drukmeter van een lasapparaat gehad en met een T-stuk de stuurbekrachtiging van een zware laadschop afgesteld. Deze drukmeters gaan tot ik dacht 200 Kgf.cm2. Je zult dan moeten kijken voor een Tstuk of een oude leiding waar je een Tstuk in (hard)soldeert.
Succes,
Jos
-
G-men (Gargamel)
Re: stuurbekrachtegings pomp V8
Voor wat het ontluchten betreft, het oude model stuurhuis met 3 bouten heeft geen ontluchtingsnippel.
Hiervoor geld het stuur een paar maal van uiterst links naar uiterst rechts draaien.
Gerrit
Hiervoor geld het stuur een paar maal van uiterst links naar uiterst rechts draaien.
Gerrit
-
Arjan
Re: stuurbekrachtegings pomp V8
Okay jos.
begrijp ik het goed dat de bovenste regel de v8 is zoals in de range rover en discovery
en de onderste regel die van de p 38 dus bijna 50 % meer opbrengst met maar 250 toeren meer.
Gr Arjan
begrijp ik het goed dat de bovenste regel de v8 is zoals in de range rover en discovery
en de onderste regel die van de p 38 dus bijna 50 % meer opbrengst met maar 250 toeren meer.
Gr Arjan
-
G-men (Gargamel)
Re: stuurbekrachtegings pomp V8
Nee, de opbrengst bij 1000 toeren is 25% hoger......
Gerrit
Gerrit
-
Dennis101
Re: stuurbekrachtigings pomp V8
Nee, er wordt over drukken gesproken en niet over de opbrengst.
Sterker nog, als de druk in de uiterste stand gemeten wordt is de opbrengst nagenoeg nul.
Dennis B
Sterker nog, als de druk in de uiterste stand gemeten wordt is de opbrengst nagenoeg nul.
Dennis B