LPG aansluitvraagjes RRC 3.9i

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

LPG aansluitvraagjes RRC 3.9i

Bericht door Bart van Dessel »

Ik ben een lpg installatie aan het monteren op een RRC 3.9i. Wil nu kijken hoe ik de benzine kan onderbreken en toch het efi én pomp kan laten draaien. Nu heb ik een stekkertje gevonden bij de kabel van, en in de buurt bij, de luchtmassameter. Als ik dit stekkertje losmaak dan stopt de motor met lopen (op benzine) terwijl de benz.pomp toch blijft lopen, zou dit evt. een voeding kunnen zijn van de injectoren? Hier komt gewoon 12 volt op want hij is aangesloten op de + van de bobine. Als dit klopt dan kan ik heel makkelijk de lpg installatie aansluiten.

Groetjes, Bart
Tom_RRC

Re: LPG aansluitvraagjes RRC 3.9i

Bericht door Tom_RRC »

Hey bart,

Zover ik het weet worden de 8 injectoren sequentieel aangestuurd. Dwz per cilinder bank. Volgens mij kan je heel erg simpel bij de kabelboom van de injectoren de massa schakelen met een relais en zodoende puur en alleen de injectoren uitschakelen. Als je een schema hebt moet je deze maar even doorsturen. Kan ik wel even kijken welke draad je nodig hebt daarvoor.

Grt, Tom
Rag Rover

Bericht door Rag Rover »

Hallo Bart,

De beste plek om de injectoren te schakelen is onder de rechter voorstoel, je hebt daar de ecu van de injectie zitten, en je hebt voldoende (droge) ruimte om een relais te plaatsen.
Welke draad het is weet ik niet meer, maar het elektrisch schema weet dat wel.

Succes,
Mark.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Ik weet waar 't spul zit Moet alleen even uitpluizen waar de voeding- of massadraad zit van de injectoren. Bedankt!

Gr, Bart
Frank 110V8

Bericht door Frank 110V8 »

Bart,

ik heb destijds de draad opgevist onder de stoel, in het wph staat welke kleur je moet hebben, dan vind je hem zo. ik wil eventueel wel even in de auto zoeken hoe en wat ik dat heb gedaan.

groet Frank
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Zou misschien wel fijn zijn... Voor andere prikkers misschien (ik begin binnenkort namelijk ook aan een LPG project).
Plaats reactie