verbeteringen aan chassis RRC bj 1982

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
dirk 60

verbeteringen aan chassis RRC bj 1982

Bericht door dirk 60 »

Beste Prikkers,

Welke verbeteringen zou ik aanmoeten brengen aan het chassis van een RRC 1982 als ik deze toch kaal heb liggen en van wie kan ik deze dan het best betrekken?

Dirk
ToyRoverlander

Re: verbeteringen aan chassis RRC bj 1982

Bericht door ToyRoverlander »

galvaniseren

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
dirk 60

Bericht door dirk 60 »

Wat ik bedoelde moeten er nog extra anti rol stabilisator beugels gelast worden?

Dirk
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Dirk, aanpassen voor montage kunststof tank en steuntjes lassen voor stabilisatorstangen zoals bij een 300 tdi Disco of RRC soft dash. Ik heb er enkele laten stralen en galvaniseren, van te voren de steuntjes erop gelast en achter de steun verzet voor de kunststof tank, als je niet galvaniseerd dan zou ik het chassis goed schoon spuiten met goede stoomcleaner, vooral binnenkant.

Groetjes, Bart
dirk 60

Bericht door dirk 60 »

Bart,

Ik ben ook van plan er een gas installatie in te bouwen ik heb verschillende foto's gezien met lpg tanken op de plaats van de benzine tank ?

En waar kan ik de sabilisatorstangen het beste kopen?
Bart van Dessel

Hoi, ik ben geen voorstander van gasonderbouw dus daar weet ik niets van. Ik heb de laatste keren alleen maar diesels omgebouwd. Steuntjes voor stabi-stangen heb ik evt. voor je, dan moet je wel assen van een Discovery hebben of late RRC assen van ca. '92 waar die stabilisatorstangen opzitten.
stuur maar een PB.

Gr, Bart
badair

Bericht door badair »

lpg onderbouw en je hebt de goede tank(belg.merk), dan zitten er beugels aan om hem tussen de balken te monteren max 80l., rekening hpuden met spatbord tank voor benzine, die zit geloof ik door je vloer vast.
Bart van Dessel

Stako?
Plaats reactie