Hallo,
ik heb een 109 6 cilinder waar een nieuwe versnellingsbak onder moet met een overdrive.
Mijn vraag is;
- Wat is de beste bak daarvoor, ik zie zoveel verschillende types voorbij komen (lt95,lt77,lt76).
- Waar moet ik op letten bij de aankoop van een versnellingsbak en overdrive?
Met vriendelijke groet Dimitry.
Type versnellingsbak !
-
Exfietser
Re: Type versnellingsbak !
De orginele is de beste keus volgens mij. En dat is een lt76. Dan zijn de overbreng verhoudingen allemaal juist. Koppels en toerentallen juist. Een ander type bak betekend dat je moet gaan hobbyen met tandwielverhoudingen om alles weer juist te krijgen. Bovendien moet je bak op de motor passen anders heb je weer pasringen nodig, je propshafts hebben misschien niet de juiste lengte en moeten worden aangepast enz.
Bij ascroft, vis in schevenigen, budgetparts, autorega kun je allemaal een nieuwe (ruil) bak kopen of de oude laten reviseren.
En waar je op moet letten? Dat de bak goed schakelt maar dat merk je pas na inbouw. Aan een losse bak valt helaas weinig te zien of op te merken.
Arnold
Bij ascroft, vis in schevenigen, budgetparts, autorega kun je allemaal een nieuwe (ruil) bak kopen of de oude laten reviseren.
En waar je op moet letten? Dat de bak goed schakelt maar dat merk je pas na inbouw. Aan een losse bak valt helaas weinig te zien of op te merken.
Arnold