Hallo,
Aangezien mijn schijven voor wat onrgelmatig aan het slijten zijn wil ik nieuwe schijven en blokken gaan monteren, maar nu zie ik overal gewone en geventileerde schijven.
Wat kan ik het beste nemen? En moet ik voor de schijven een merk nemen (en welk merk) of kan ik gewoon voor bv paddocks/britpart gaan?
Verder valt het me op dat ik af en toe als ik een keer geremd heb en 10 sec later weer rem, minder remdruk heb. Net of de boel dan minder pakt. Kan dat zijn omdat mijn schijven/blokken af zijn of moet ik dat gaan zoeken bij mijn rembekrachtiger (iets met vacuum??)
Gaat trouwens om mijn 110 uit '84 met 300tdi...
Bedankt!
groeten Bas
[landrover109.blogspot.com]
Schijfremmen voor vervangen op 110
-
Wim Janssen
Re: Schijfremmen voor vervangen op 110
Hallo Bas,
Paddock levert ook Mintex schijven en blokken. Is een gerenommeerd merk. Ik heb ze net van de week gemonteerd en het voelt nu tijdens remmen allemaal weer wat strakker aan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Paddock levert ook Mintex schijven en blokken. Is een gerenommeerd merk. Ik heb ze net van de week gemonteerd en het voelt nu tijdens remmen allemaal weer wat strakker aan.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
-
G-men (gargamel)
Re: Schijfremmen voor vervangen op 110
Toevallig ben ik ook wat aan het kijken naar de remmerij, ook omdat ik bij de volgende set blokjes ook de schijven moet gan meenemen. Heb nu alleen de blokken gedaan en de achterremmen gesteld (dat levert ook veel op !). Remt weer prima,.
Als je bij Paddocks het originele spul besteld van Lockheed/AP ben je in totaal iets van 350 Eurie kwijt. (blokken, schijven en 2 remklauwen) Mintex is een goed alternatief.
Het kan zo'n 120 Eurie goedkoper als je voor after market gaat; maar het zijn wel je remmen en de set die er nu op zit heeft het bij mij 25 jaar uitgehouden. Maar of je dat met Britpart gaat halen betwijfel ik een beetje.
Voor geventileerde schijven heb je zowiezo ook nieuwe remklauwen nodig, en of het zo past is een tweede i.v.m. de offset van het montagepunt. De hub van een 83-85 model is volgens mij namelijk anders als van de one-tens van na 86. (86 onwards kun je de schijven vervangen zonder de wiellagers te demonteren) Ik houd het bij de originele massieve schijven.
Als je echt het gevoel hebt dat je na 10 seconden minder remkracht hebt, dan moet je dat echt zoeken in de rembekrachtiger. Werkt je vacuumpomp nog wel goed ??? Of een lekkage ??
Gerrit
Als je bij Paddocks het originele spul besteld van Lockheed/AP ben je in totaal iets van 350 Eurie kwijt. (blokken, schijven en 2 remklauwen) Mintex is een goed alternatief.
Het kan zo'n 120 Eurie goedkoper als je voor after market gaat; maar het zijn wel je remmen en de set die er nu op zit heeft het bij mij 25 jaar uitgehouden. Maar of je dat met Britpart gaat halen betwijfel ik een beetje.
Voor geventileerde schijven heb je zowiezo ook nieuwe remklauwen nodig, en of het zo past is een tweede i.v.m. de offset van het montagepunt. De hub van een 83-85 model is volgens mij namelijk anders als van de one-tens van na 86. (86 onwards kun je de schijven vervangen zonder de wiellagers te demonteren) Ik houd het bij de originele massieve schijven.
Als je echt het gevoel hebt dat je na 10 seconden minder remkracht hebt, dan moet je dat echt zoeken in de rembekrachtiger. Werkt je vacuumpomp nog wel goed ??? Of een lekkage ??
Gerrit