Hoi Prikkers
Jongens,jullie hadden allemaal gelijk,het was de diff.Ik heb de bak vervangen,maar er zat geen sensor op,en op de versnellinghendels(die door het pookje in werking worden gezet)zat veel speling waardoor hij er niet uit kon,maar nu dat allemaal is verholpen,rijd en schakeld hij weer als een zonnetje,en kan de propshaft weer een 3 centimeter worden gedraaid,alleen heb ik geen achteruitrij licht, kan het zijn dat de schakelaar stuk is,dat is toch die 6 kantige plug op de tussenbak net onder de cubbybox er zit in ieder geval een stekkertje aan,misschien heeft iemand er een te koop.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips,heb gelukkig niets kapot gereden.
Groetjes,Willem
uitleg propshaft
-
Willem
Re: uitleg propshaft
Bedankt,maar het vreemdste probleem was,als je denkt dat je een 4 wiel koopt,en later blijkt dat er helemaal geen kroonwiel in je differentieel zit,hoe vind je die?? is dat niet grappig,ik zou dit jaar naar Kenia zijn gegaan,maar door een hoop problemen onder andere deze moest ik dit uitstellen,je zou maar in de Sahara staan en er dan pas achterkomen,ook onder Landrover rijders zijn mensen die je willen oplichten.
Groeten Willem
Groeten Willem
-
Andrew Colville
Willem, als je 5 versnellings bak de achteruit naast de een heeft zitten dan heb je een LT77 bak. de achteruit rij schakelaar zit achterop het schakelmechanisme ( waar de pook de bak in verdwijnt) de schakelaar heeft twee draden en is een maak schakelaar het kan zijn dat deze afgesteld moet worden , maar het kan ook zijn dat deze stuk is, tevens zit er een hulpstuk onder de stof deksel die de schakelaar bediend ook deze kan vol rommel zitten waardoor deze niet goed functioneert.
Op je tussenbak heb je hoog uit twee schakelaars ( difllock en hoog laag schakelaar ) de hoog lag schakelaar zit bij mijn weten pas in de latere Defenders en Discoverys met Td5 motor beide schakelaars sturen een lampje aan op de cockpit om je te herinneren dat het een of ander is ingeschakeld.
Nog even een tipje, mocht je problemen hebben met de verkoper van de andere tussenbak neem eerst even contact op met die persoon voordat je hier je bevindingen gaat posten over die persoon, dat is wel zo netjes en zo blijft het prikbord ook leuk voor allen. Ik weet dat het zeer vervelend is als je dit soort componenten ter goedetrouw koopt, uren bezig bent met monteren en uit eindelijk geen resultaat boekt ( been there don that! )
Moooi dat je eerste probleem is opgelost, en die schakelaars krijg je ook vast wel aan de gang.
Groetjes Andrew
Op je tussenbak heb je hoog uit twee schakelaars ( difllock en hoog laag schakelaar ) de hoog lag schakelaar zit bij mijn weten pas in de latere Defenders en Discoverys met Td5 motor beide schakelaars sturen een lampje aan op de cockpit om je te herinneren dat het een of ander is ingeschakeld.
Nog even een tipje, mocht je problemen hebben met de verkoper van de andere tussenbak neem eerst even contact op met die persoon voordat je hier je bevindingen gaat posten over die persoon, dat is wel zo netjes en zo blijft het prikbord ook leuk voor allen. Ik weet dat het zeer vervelend is als je dit soort componenten ter goedetrouw koopt, uren bezig bent met monteren en uit eindelijk geen resultaat boekt ( been there don that! )
Moooi dat je eerste probleem is opgelost, en die schakelaars krijg je ook vast wel aan de gang.
Groetjes Andrew
-
Joost88
mooi dat het probleem gevonden is.
misschien is het voor het overzicht makkelijk dat je niet steeds een nieuw onderwerp/ topic maakt maar gewoon verder gaat in je huidige?
misschien is het voor het overzicht makkelijk dat je niet steeds een nieuw onderwerp/ topic maakt maar gewoon verder gaat in je huidige?