Graag zou ik wat info willen over de 110 turbo diesel.
Zijn deze motorblokken betrouwbaar?
En hebben ze echt veel meer pouwer dan een gewone diesel?
Bedankt!
landrover 110 turbo diesel
-
VeeTee
Re: landrover 110 turbo diesel
Welke bedoel je? Er is de "gewone" 2.5 turbodiesel, afgeleid van de 2.5 N/A motor en de opvolgers 200 Tdi en 300 Tdi (en later Td5).
Zie [en.wikipedia.org]
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Zie [en.wikipedia.org]
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
vossehoff
Re: landrover 110 turbo diesel
En die "gewone" turbodiesel (2.5TD) wil je bij voorkeur niet in je auto hebben. De keuze om een turbo op een standaard 2.5 blok zetten was niet helemaal goed doordacht dus er gingen er nog al wat stuk.
De volgende generaties (200TDi, 300TDi en TD5) zijn prima blokken die, mits een beetje goed onderhouden, een paar ton kilometers me gaan.
gr Niels
De volgende generaties (200TDi, 300TDi en TD5) zijn prima blokken die, mits een beetje goed onderhouden, een paar ton kilometers me gaan.
gr Niels
-
VeeTee
Re: landrover 110 turbo diesel
QuoteDe volgende generaties (200TDi, 300TDi en TD5) zijn prima blokken die, mits een beetje goed onderhouden, een paar ton kilometers me gaan.
Ik hoop wel wat meer, ben van plan het miljoen te halen. Die paar ton hebben we al gehad ...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Ik hoop wel wat meer, ben van plan het miljoen te halen. Die paar ton hebben we al gehad ...
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
-
vossehoff
Re: landrover 110 turbo diesel
Ik weet in iedergeval van een engelse 200TDi die meer dan een miljoen op de teller heeft staan en het nog prima doet (dat hoop ik ook nog eens te halen).
Maar de algemene mening die ik op de diverse fora tegen kom is dat een normaal blok (200 en 300TDi) ongeveer 2 tot 3 ton moet kunnen lopen voor de revisie. En als je je aan de officiele onderhouds instructies hebt gehouden komt er nog een paar ton bij.
Ook al maakt de rechter voet van de bestuurder en het soort werk wat het blok moet verichten ook nog behoorlijk uit.
gr Niels
Maar de algemene mening die ik op de diverse fora tegen kom is dat een normaal blok (200 en 300TDi) ongeveer 2 tot 3 ton moet kunnen lopen voor de revisie. En als je je aan de officiele onderhouds instructies hebt gehouden komt er nog een paar ton bij.
Ook al maakt de rechter voet van de bestuurder en het soort werk wat het blok moet verichten ook nog behoorlijk uit.
gr Niels