Becker Traffic pro

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans 109

Becker Traffic pro

Bericht door Hans 109 »

In mijn Series zit inmiddels een Becker Traffic Pro Radio/CD/Navi. Perfect ding, komt boven de herrie van de Serie3s uit, werkt feilloos met een hansdfree telefoon kit, maar....De permanente spanningsaansluiting slurpt zo'n 500mA .....Lijkt mij een beetje veel! Accu was dan ook na mijn vakantie leeg....Heeft iemand het schema van de Becker Traffic Pro 4733??? Of heeft iemand enig idee waar het venijn zit?
Kabels zijn juist aangesloten. Van alles geprobeerd, ook alle draadjes behalve deevoeding losgenomen. Probleem zit dus ergens binnenin..

mvg Hans
little john

Re: Becker Traffic pro

Bericht door little john »

Wow respect! Kan je helaas zelf niet helpen maar wellicht zou je automotive in apeldoorn kunnen proberen. (geen aandelen). Mijn ervaring is dat er daar wat lui rondlopen die er echt verstand van hebben.
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Dank voor de tip! Becker zelf is niet zo scheutig met antwoorden.....Willen waarschijnlijk zelf graag kijken voor veel €€€€€....

mvg Hans
hans

Bericht door hans »

ken het probleem, alles werkte perfect alleen na 4 5 dagen accu leeg kreeg zelfs 2 x een nieuwe accu, achteraf bleek hij toch verkeerd te zijn aangesloten.Alles volgens schema.
Na veel zoek werk hebben ze hem anders aan gesloten en het probleem was over.Toen die goed aangesloten was brande er een rood knipperlichtje als hij van het contact af was.
Kan na vragen hoe ze het hebben gedaan .onder tussen al 3x overgezet dus dit speelde al een tijdje terug me Becker is nu een jaar of 10 oud maar het blijft een fantastisch apparaat veel beter en duidelijker dan een tom dom.

Hans
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Hallo Hans,

Het rode knipperlichtje doet het gewoon.
Ik ga eerst even info vragen bij Automotive in Apeldoorn. Lukt dat niet, dan gaat de Becker op de "operatietafel" . openmaken, en meten is weten....( maar ik ben bang dat het uiteindelijk daar wel op uitdraait.....)

mvg Hans
Hans 109

Bericht door Hans 109 »

Inmiddels heb ik de Becker er uitgesleuteld. Op de werkbank, meten is weten.
Als je de geschakelde draad losneemt, en een A meter ertussen zet, dat trekt ie inderdaad 500mA. Maar dat duurt slechts een seconde of 15. Dan gaat het verhaal terug naar enkele mA. Eigenlijk te snel gemeten, maar het was weer een mooie gelegenheid om de boel weer netjes terug te zetten en de kabelspaghetti weer eens te fatsoeneren.
Maar de accu is echt na 3 weken leeg......Maar voorlopig ben ik niet van plan om op korte termijn weer eens 3 weken weg te gaan. Zonder Laro

mvg Hans
Plaats reactie