'k kom zojuist van de APK af... auto afgekeurd. Geen drama....
De motor kreeg veeeeel te veel benzine. Buiten de schaal van de meetapparatuur zeg maar...
Het kon aan te dikke olie in de carburateurs liggen. Deze ga ik dan straks vervangen. Mocht het dan niet goed zijn moet ik de carburateurs afstellen.
Heeft iemand een 'manualtje' waar dit afstellen in beschreven staat? Ik ga zelf ook nog even zoeken...
Bart
SU carb van 110 V8 (1985) hoe af te stellen?
-
G-men (gargamel)
Re: SU carb van 110 V8 (1985) hoe af te stellen?
Verstopt luchtfilter geeft ook dat verschijnsel......
-
Dennis101
Re: SU carb van 110 V8 (1985) hoe af te stellen?
Dikke olie in de carburateurs zal de oorzaak niet zijn, de dikte van de olie dempt alleen de opgaande beweging van de zuiger.
De invloed hiervan is alleen zichtbaar bij het accelereren (korte mengselverrijking).
Zoals Frans al aangeeft is de afstellingsprocedure o.a. in het werkplaats handboek te vinden.
Dennis B
De invloed hiervan is alleen zichtbaar bij het accelereren (korte mengselverrijking).
Zoals Frans al aangeeft is de afstellingsprocedure o.a. in het werkplaats handboek te vinden.
Dennis B
-
Bart74
Re: SU carb van 110 V8 (1985) hoe af te stellen?
Bart74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> 'k kom zojuist van de APK af... auto afgekeurd.
> Geen drama....
> De motor kreeg veeeeel te veel benzine. Buiten de
> schaal van de meetapparatuur zeg maar...
>
> Het kon aan te dikke olie in de carburateurs
> liggen. Deze ga ik dan straks vervangen. Mocht het
> dan niet goed zijn moet ik de carburateurs
> afstellen.
> Heeft iemand een 'manualtje' waar dit afstellen in
> beschreven staat? Ik ga zelf ook nog even
> zoeken...
>
> Bart
Het is gelukt... één naald was uit zijn hoedje gezakt en beide naalden vertoonden sporten van slijtage. Daarbij kwam dat de motor ook veel te rijk afgesteld stond.
Vanmiddag samen met Niels de carburateurs synchroon gezet en toen afgesteld. (m.b.v. een DUITSE workshopmanual van de discovery )
Hopen dat het maandag goed is, de rest van de werkzaamheden stelde niets voor.
-------------------------------------------------------
> 'k kom zojuist van de APK af... auto afgekeurd.
> Geen drama....
> De motor kreeg veeeeel te veel benzine. Buiten de
> schaal van de meetapparatuur zeg maar...
>
> Het kon aan te dikke olie in de carburateurs
> liggen. Deze ga ik dan straks vervangen. Mocht het
> dan niet goed zijn moet ik de carburateurs
> afstellen.
> Heeft iemand een 'manualtje' waar dit afstellen in
> beschreven staat? Ik ga zelf ook nog even
> zoeken...
>
> Bart
Het is gelukt... één naald was uit zijn hoedje gezakt en beide naalden vertoonden sporten van slijtage. Daarbij kwam dat de motor ook veel te rijk afgesteld stond.
Vanmiddag samen met Niels de carburateurs synchroon gezet en toen afgesteld. (m.b.v. een DUITSE workshopmanual van de discovery )
Hopen dat het maandag goed is, de rest van de werkzaamheden stelde niets voor.