Beste techneuten,
Twee jaar geleden ben ik met mijn LR 90 uit 1988 met mijn offroad trailer naar Frankrijk geweest. Daar aangekomen merkte ik dat de buitenkant van de velg van mijn linker achterwiel onder de olie zat. Op de terugweg heb ik daarom om de 100 km de achteras bijgevuld met differentieel olie. In Nederland aangekomen is de LR voor dit probleem naar de garage geweest. Daar is toen de rubberen einddop op de as vervangen omdat deze gescheurd zou zijn geweest. Afgelopen twee jaar heb ik tijdens korte ritjes in Nederland zonder aanhanger geen last meer gehad van olie lekkage. Dit jaar zit ik weer met de offroad trailer in Frankrijk. Op de heenweg na ongeveer 500 kilometer ontdekte ik weer olie op de linker achtervelg. Iemand enig idee hoe dit kan komen? De rubberen einddop is nog in orde en de ontluchtingsnippel op de as is okay?
Is olie bijvullen voldoende om de as heel te houden?
b.v.d.
Frank Peek
olie lekkage linkerachterwiel LR 90 in Frankrijk
-
Exfietser
Re: olie lekkage linkerachterwiel LR 90 in Frankrijk
Even zoeken naar twee dagen geleden ofzo:
linkje naar een paar dagen terug
Arnold
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2010 22:55 door Exfietser.
linkje naar een paar dagen terug
Arnold
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2010 22:55 door Exfietser.
-
Hans 109
Vanavond in mjn Series de astap vervangen, inclusief alle pakkingen, boutjes, moertjes, keerring, noem maar op. Halve bus remmenreiniger erop gespoten, dus alles is weer lekker schoon. Zaterdag lekker toeren, en kijken of de boel wel of niet lekt. Overigens was op de oude astap het deel waar de oliekerring overheen draait behoorlijk ingesleten...Kosten bij elkaar nog geen acht tientjes.
Wel geconstateerd dat de meenemer tov de steekas een heel klein beetje speling heeft. Is dit schadelijk? Of zit ik naar een volgend project te kijken??
mvg Hans
Wel geconstateerd dat de meenemer tov de steekas een heel klein beetje speling heeft. Is dit schadelijk? Of zit ik naar een volgend project te kijken??
mvg Hans
-
G-men (Gargamel)
Klinkt alsof je het probleem idd getackeld hebt.
Speling tussen de meenemen en de steekas is op zich niet goed. Als daar een keer speling zit, zal het snel erger worden.
Je krijgt dan speling in de aandrijflijn.
Kwestie van meenemer vervangen, en eventueel de as als de spiebanen ook op de nieuwe ruimte hebben. Geen rocketscience en prima zelf te doen. Zelfs op de camping.
Maar thuis kom je er zeker nog wel mee, not to worry.
Speling tussen de meenemen en de steekas is op zich niet goed. Als daar een keer speling zit, zal het snel erger worden.
Je krijgt dan speling in de aandrijflijn.
Kwestie van meenemer vervangen, en eventueel de as als de spiebanen ook op de nieuwe ruimte hebben. Geen rocketscience en prima zelf te doen. Zelfs op de camping.
Maar thuis kom je er zeker nog wel mee, not to worry.