Olie op mijn band, kering lek?
-
Pamela
Olie op mijn band, kering lek?
Afgelopen week aardig wat aanhangers heen en weer gereden op de jubjam in Roermond, nu hangt er op de zijkant van mijn band een aardige olie/smeer vlek.
Is dan de oliekering kapot of wat anders?
Moet ik hier direct iets an doen of kan ik nog doorrijden, als ik door kan rijden wat moet ik dan doen, gaat hier vet in via zo'n vulnippel met de vetspuit of anders?
Wat voor werk is het om dit op te lossen (moeilijk/makkelijk, veel/ weinig werk?)
Alvast bedankt voor het meedenken, hij moet a.s. donderdag eigenlijk weer tich aanhangers rijden op de jubjam in Roermond, dus........
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Is dan de oliekering kapot of wat anders?
Moet ik hier direct iets an doen of kan ik nog doorrijden, als ik door kan rijden wat moet ik dan doen, gaat hier vet in via zo'n vulnippel met de vetspuit of anders?
Wat voor werk is het om dit op te lossen (moeilijk/makkelijk, veel/ weinig werk?)
Alvast bedankt voor het meedenken, hij moet a.s. donderdag eigenlijk weer tich aanhangers rijden op de jubjam in Roermond, dus........
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Pamela
Re: Olie op mijn band, kering lek?
Achteras, linkerachterwiel/band
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
110
Je kan er mee doorrijden, maar er zal ook vet bij de remmen komen, en of je daar mee door wilt rijden ?
Het is altijd lastig om op afstand te beoordelen hoe erg de situatie is...
Ik kan je donderdag wel uitleggen hoe je die keerring vervangt, het is niet veel werk (minder dan een uurtje als je wat ervaring hebt).
Succes
Het is altijd lastig om op afstand te beoordelen hoe erg de situatie is...
Ik kan je donderdag wel uitleggen hoe je die keerring vervangt, het is niet veel werk (minder dan een uurtje als je wat ervaring hebt).
Succes
-
Exfietser
Aan de geur kun je merken of het olie of hydraulische vloeistof voor de remmen is. Bij remvloeistof heb je waarschijnlijk een lekke cilinder. De vlekken op de band zitten dan vaak niet in het zicht maar aan de achterzijde van het wiel. Als je trommels hebt tenminste.
In het andere geval is de olie uit je as afkomstig door een lekke oliekering. Die moet gewoon vervangen worden. Controleer en vervang dan ook even de loopring als je die hebt. Bij de nieuwere wagens zijn de loopring en asstomp 1 geheel geworden en moet je dus de as-stomp vervangen als de loopring beschadigt is En omdat jij een vroege 110 hebt vermoed ik dat jij geen loopringen meer hebt. Check in dit geval de partsmanual i.i.g. Je kunt ermee doorrijden als je de olie steeds bijvult. De vuldop zit op je diffhuis. Als je te laat bent vullen loopt je diff wel droog en gaat hij stuk.
Arnold.
In het andere geval is de olie uit je as afkomstig door een lekke oliekering. Die moet gewoon vervangen worden. Controleer en vervang dan ook even de loopring als je die hebt. Bij de nieuwere wagens zijn de loopring en asstomp 1 geheel geworden en moet je dus de as-stomp vervangen als de loopring beschadigt is En omdat jij een vroege 110 hebt vermoed ik dat jij geen loopringen meer hebt. Check in dit geval de partsmanual i.i.g. Je kunt ermee doorrijden als je de olie steeds bijvult. De vuldop zit op je diffhuis. Als je te laat bent vullen loopt je diff wel droog en gaat hij stuk.
Arnold.
-
Pamela
Het zit aan de zichtzijde buitenzijde van de band
Zijn die onderdelen bij de gewone automaterialenhandel vekrijgbaar of moet ik dan bij een land rover gerelateerde zaak zijn!?
Staat alles voor deze klus duidelijk in de haynes of nog dingen die ik weten moet?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
Zijn die onderdelen bij de gewone automaterialenhandel vekrijgbaar of moet ik dan bij een land rover gerelateerde zaak zijn!?
Staat alles voor deze klus duidelijk in de haynes of nog dingen die ik weten moet?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
plaetje
Patric je moet even een nieuw vilt paking er tussen zetten, als je er geen heb kom even langs. Heb ze in voorraad. Dat is meesten de schuldige.
limburgrover (plaetje)
ben je in Roermond of Thuis
limburgrover (plaetje)
ben je in Roermond of Thuis
-
Pamela
Hoi Jo
Momenteel thuis
Is dat een tijdelijke oplossing of gewoon zoals hierboven omschreven voor vast? Zoals het hoort?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
Momenteel thuis
Is dat een tijdelijke oplossing of gewoon zoals hierboven omschreven voor vast? Zoals het hoort?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Exfietser
De gewone autozaken zullen de spullen moeten bestellen. Je bent veel sneller als je besteld bij budget, vis, jansen, rega enz. Verder is zaak dat je de werkplaatshandboeken en partsmanuals hebt. Ze staan vast wel op de website van solidebolide. Zonder deze boeken te bestuderen moet zelf eigenlijk niet sleutelen.
Daar staat namelijk ook in hoe je je lagers opnieuw moet stellen enzo.
En als je over drie weken niet nog een keer wilt beginnen kun je het beste alles aan pakkingen, loopringen en viltjes vervangen.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2010 19:36 door Exfietser.
Daar staat namelijk ook in hoe je je lagers opnieuw moet stellen enzo.
En als je over drie weken niet nog een keer wilt beginnen kun je het beste alles aan pakkingen, loopringen en viltjes vervangen.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/08/2010 19:36 door Exfietser.
-
Hans 109
Hee Patric!
Ik zit net een update te schrijven over hetzelfde probleem! ( zie de posting "olie uit remtrommel" )
Was ook linksachter. Op de asstomp was het loopvlak van de kering behoorlijk ingesleten, en ook daar waar de lagers zitten zag het er niet écht fris meer uit..
Spulletje vervangen dan maar. Ik pak het wel gelijk goed aan, ook alle boutjes en of moertjes gingen "krakend" los, borgring zag er niet echt jofel nootje meer uit, lagers waren vorig jaar al vervangen. En gelijk de pakkingen maar meenemen, en de keerring natuurlijk.
Jo spreekt over een vilten keerring. Zijn die beter???
mvg Hans
ook
www.scoutinglaros.nl
Ik zit net een update te schrijven over hetzelfde probleem! ( zie de posting "olie uit remtrommel" )
Was ook linksachter. Op de asstomp was het loopvlak van de kering behoorlijk ingesleten, en ook daar waar de lagers zitten zag het er niet écht fris meer uit..
Spulletje vervangen dan maar. Ik pak het wel gelijk goed aan, ook alle boutjes en of moertjes gingen "krakend" los, borgring zag er niet echt jofel nootje meer uit, lagers waren vorig jaar al vervangen. En gelijk de pakkingen maar meenemen, en de keerring natuurlijk.
Jo spreekt over een vilten keerring. Zijn die beter???
mvg Hans
ook
www.scoutinglaros.nl
-
G-men (Gargamel)
Ik heb zelf ook een vroege 110 (uit 84) En die zijn qua constructie toch wat anders als de latere defenders.
Dat er een beetje olie achter de aandrijfflens zit is niet vreemd, en eigenlijk zelfs goed voor de smering van het wiellager.
Als je de flens losmaakt moet er echter geen hele "sloot" uitkomen. een klein beetje zou ik me geen zorgen maken.
Het is ook op die manier ontworpen; wat ook al blijkt uit het feit dat er achter de aandrijfflens alsnog een papieren pakking zit om de olie binnen te houden.
Die pakking is heel simpel te vervangen, kost weinig en zou het probleem moeten kunnen oplossen.
Ikzelf doe altijd een heel klein beetje vloeibare pakking op de papieren pakking, omdat de pasvlakken als ze wat ouder worden vaak toch niet 100% glad zijn.
Succes !!
Gerrit
Dat er een beetje olie achter de aandrijfflens zit is niet vreemd, en eigenlijk zelfs goed voor de smering van het wiellager.
Als je de flens losmaakt moet er echter geen hele "sloot" uitkomen. een klein beetje zou ik me geen zorgen maken.
Het is ook op die manier ontworpen; wat ook al blijkt uit het feit dat er achter de aandrijfflens alsnog een papieren pakking zit om de olie binnen te houden.
Die pakking is heel simpel te vervangen, kost weinig en zou het probleem moeten kunnen oplossen.
Ikzelf doe altijd een heel klein beetje vloeibare pakking op de papieren pakking, omdat de pasvlakken als ze wat ouder worden vaak toch niet 100% glad zijn.
Succes !!
Gerrit
-
Hans 109
Toch nog eff gegoogeld:
[engineersvault.blogspot.com]
mvg Hans
[engineersvault.blogspot.com]
mvg Hans
-
Hans 109
Hallo Gerrit,
Bij het uitnemen van mijn as is er een klein beetje olie uitgelopen. Maak ik mij ook geen zorgen over.
Overigens zag de asstopmp aan de binnenkant van de flens waar de pakking zit er niet echt gezellig uit. Ingeteerde roestplekken, onder en flinterdunne en keiharde pakking.
Bij een dunne pakking op wat oudere vlakken zet ik er ook altijd een dun laagje vloeibare op.
mvg Hans
Bij het uitnemen van mijn as is er een klein beetje olie uitgelopen. Maak ik mij ook geen zorgen over.
Overigens zag de asstopmp aan de binnenkant van de flens waar de pakking zit er niet echt gezellig uit. Ingeteerde roestplekken, onder en flinterdunne en keiharde pakking.
Bij een dunne pakking op wat oudere vlakken zet ik er ook altijd een dun laagje vloeibare op.
mvg Hans
-
plaetje
Voor mijn S3 88 heb ik veel onderdelen liggen (ook oliekeerringen en lagers) natuurlijk voor voor en achter.
Maar als die rem olie lekt, smel repareenn en als het diff olie is kan je nog even wachten, maar let op als het op de remvoering komt dan (remt hij niet meer) en dan mag je donderdag niet achter mij rijden
limburgrover
Maar als die rem olie lekt, smel repareenn en als het diff olie is kan je nog even wachten, maar let op als het op de remvoering komt dan (remt hij niet meer) en dan mag je donderdag niet achter mij rijden
limburgrover
-
Hans 109
Patric heeft wel achter mij aangereden met het Laros Ledenweekend....Deden zijn remmen het ook effe niet Gelukkig voldoende afstand. Daarna deed mijn achterrem het niet zo best meer... Van de week weer wel hoop ik
mvg Hans
mvg Hans
-
110
Uitgaande van een 110 uit 1984,
De hele hub kan zich vullen met olie,
dat is geen sloot, maar toch wel een beker vol.
Er is een open verbinding tussen het ashuis en de wiellagers, en als je goed scheef staat kan er direct olie heen en weer lopen.
Als de olie daadwerkelijk uit het deel aan de buitenkant van de band komt zijn er een paar mogelijkheden;
Het dopje op de meenemer is lek, of sluit niet meer goed af.
De pakking tussen de meenemer en de hub lekt olie.
Dit zijn beide dingen die heel makkelijk en snel te verhelpen zijn.
Als de olie ergens anders uit de as komt, dan blijven eigenlijk alleen de keerring aan de binnenkant van de hub en de pakking tussen de asstomp en het ashuis over.
Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat er remvloeistof lekt, even proeven: is de olie bitter ? (werkt prima, maar kan ik vanwege de giftigheid van remvloeistof niet aanraden <niet dat ik er ooit ziek van geworden ben...>, dan zal zeer waarschijnlijk de wielcylinder vervangen moeten worden.
Succes
De hele hub kan zich vullen met olie,
dat is geen sloot, maar toch wel een beker vol.
Er is een open verbinding tussen het ashuis en de wiellagers, en als je goed scheef staat kan er direct olie heen en weer lopen.
Als de olie daadwerkelijk uit het deel aan de buitenkant van de band komt zijn er een paar mogelijkheden;
Het dopje op de meenemer is lek, of sluit niet meer goed af.
De pakking tussen de meenemer en de hub lekt olie.
Dit zijn beide dingen die heel makkelijk en snel te verhelpen zijn.
Als de olie ergens anders uit de as komt, dan blijven eigenlijk alleen de keerring aan de binnenkant van de hub en de pakking tussen de asstomp en het ashuis over.
Het is natuurlijk ook nog mogelijk dat er remvloeistof lekt, even proeven: is de olie bitter ? (werkt prima, maar kan ik vanwege de giftigheid van remvloeistof niet aanraden <niet dat ik er ooit ziek van geworden ben...>, dan zal zeer waarschijnlijk de wielcylinder vervangen moeten worden.
Succes
-
plaetje
Het probleem is niet mijn auto maar zijn auto, ik het veel staal achter op gemaakt. Een bumper van 5mm U balk en dat is sterk weet ik al uit ervaring. Die auto die mij laatst wilde weg duwen heeft de ANWB takel moeten halen om weg te komen.
Limburgrover
Limburgrover
-
Dennis101
Aangezien de olie zichtbaar is aan de buitenkant van de band is te verwachten dat het probleem inderdaad in de naafdop of de pakking van de aandrijfflens zit. Mogelijk is de naafdop gescheurd of zitten de bouten van de aandrijfflens alleen maar los.
Bij een lekkende achterste naafkeerring is het vrij onwaarschijnlijk dat de olie aan de buitenkant van de band terug te vinden is, meestal loopt het dan via de spleet tussen de remankerplaat en de remtrommel naar buiten en wordt de binnenkant van de velg en de binnenkant van de band nat.
Ook lekkage door een lekkende wielremcilinder vindt je bijna altijd aan de achterkant van het wiel terug.
Dennis B
Bij een lekkende achterste naafkeerring is het vrij onwaarschijnlijk dat de olie aan de buitenkant van de band terug te vinden is, meestal loopt het dan via de spleet tussen de remankerplaat en de remtrommel naar buiten en wordt de binnenkant van de velg en de binnenkant van de band nat.
Ook lekkage door een lekkende wielremcilinder vindt je bijna altijd aan de achterkant van het wiel terug.
Dennis B
-
hans binatang
Het lijkt dat 1 oliekering lek is, def 13 jaar oud, direct ook de andere oliekeringen ( voor en achter) vervangen, want de andere worden ook slecht?
-
Pamela
Tja ben me zwaar aan het afvragen waar ik nu beginnen moet en of ik deze klus alleen geklaard ga krijgen.
Durf er ook niet morgen weer tientallen aanhangers mee te gaan rijden.
Tevens moet ie de halve familie as zondag eigenlijk naar het strand brengen.
Ben bang dat ik de boel naar de klote rij als ik doorrijd maar vrees ook voor de reparatie
Volgens mij komt de olie uit dat dopje wat er op zit (iets groter dan een eierdopje). Wil dat nog iets zeggen/aangeven of kan dat nog steeds meerdere oorzaken hebben?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
Durf er ook niet morgen weer tientallen aanhangers mee te gaan rijden.
Tevens moet ie de halve familie as zondag eigenlijk naar het strand brengen.
Ben bang dat ik de boel naar de klote rij als ik doorrijd maar vrees ook voor de reparatie
Volgens mij komt de olie uit dat dopje wat er op zit (iets groter dan een eierdopje). Wil dat nog iets zeggen/aangeven of kan dat nog steeds meerdere oorzaken hebben?
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Exfietser
ls je nu gewoon eens begint het doppie los te maken. Daar kan echt niets fout gaan. Gewoon die boutjes los. Dan haal je een nieuwe pakking bij een van de landrover leveranciers of gewoon pakkingpapier bij de gamo dat je op maat knipt en dat doe je er tussen. Mischien ben je dan al geholpen.
Er zitten geen explosie veertjes achter ofzo, het springt echt niet uit elkaar. Gewoon losschroeven en kijken. Het is echt heel simpel.
Arnold.
Er zitten geen explosie veertjes achter ofzo, het springt echt niet uit elkaar. Gewoon losschroeven en kijken. Het is echt heel simpel.
Arnold.
-
G-men (gargamel)
@ Pamela,
Gewoon even open schroeven, het stelt echt niets voor.
Het dopje is in 3 seconden vervangen en de aandrijfflens zit met 5 bouten vast. Is hooguit een kwartier werk en kan niets mis mee gaan. het wiel blijft gewoon zitten en je hoeft er dus niet eens een krik bij te halen.
Enige wat je nodig hebt ie een dopje en een papieren pakking. alles bij elkaar nog geen eurie.
En zoals eerder al gezegd, dat er olie achter die aandrijfflens zit is bij een vroege 110 normaal. Ik vind het altijd wel een fijn gevoel omdat dan je lagers lekker gesmeerd blijven. de nieuwe constructie met vet heeft niet mijn voorkeur....... (hoewel het in de swiffels wel weer een heel groot voordeel heeft)
Gerrit
Gewoon even open schroeven, het stelt echt niets voor.
Het dopje is in 3 seconden vervangen en de aandrijfflens zit met 5 bouten vast. Is hooguit een kwartier werk en kan niets mis mee gaan. het wiel blijft gewoon zitten en je hoeft er dus niet eens een krik bij te halen.
Enige wat je nodig hebt ie een dopje en een papieren pakking. alles bij elkaar nog geen eurie.
En zoals eerder al gezegd, dat er olie achter die aandrijfflens zit is bij een vroege 110 normaal. Ik vind het altijd wel een fijn gevoel omdat dan je lagers lekker gesmeerd blijven. de nieuwe constructie met vet heeft niet mijn voorkeur....... (hoewel het in de swiffels wel weer een heel groot voordeel heeft)
Gerrit
-
Joost88
Ik heb er bij mij vloeibare pakking tussen gedaan en de oude pakking laten zitten (vergeten nieuwe te kopen)
Bij mij kwam er aan beide zijden een kwart liter olie uit, ik vind dat niet erg want dat is wel fijn voor de wiellagertjes.
Er zal bij mij ook wel een keerring lek zijn dan, maar als het olieniveau van diff voldoende is dan lijkt het mij toch geen probleem?
Ik peil 1x per 1000 km ofzo dus als er olie weg is dan zie ik dat nog op tijd.
Bij mij kwam er aan beide zijden een kwart liter olie uit, ik vind dat niet erg want dat is wel fijn voor de wiellagertjes.
Er zal bij mij ook wel een keerring lek zijn dan, maar als het olieniveau van diff voldoende is dan lijkt het mij toch geen probleem?
Ik peil 1x per 1000 km ofzo dus als er olie weg is dan zie ik dat nog op tijd.
-
Dennis101
Als de olie uit het dopje op de aandrijfflens komt is of het dopje zelf wat vervormd/gescheurd of de o-ring die eronder zit (als je het dopje verwijderd zie je hem zo zitten) is beschadigd.
Achter het dopje hoort olie te zitten, dus als de o-ring of het dopje zelf beschadigd is zal er vast wel wat uit lopen, maar echt kwaad kan dat niet.
Leg wel even een doekje o.i.d. onder het dopje als je die verwijderd, want er kan nog wel een klein beetje olie uitlopen.
Het is echter niet iets om je tegen te houden om er mee weg te gaan.
Later natuurlijk wel even verhelpen, want het maakt zo'n troep.
Dennis B
Achter het dopje hoort olie te zitten, dus als de o-ring of het dopje zelf beschadigd is zal er vast wel wat uit lopen, maar echt kwaad kan dat niet.
Leg wel even een doekje o.i.d. onder het dopje als je die verwijderd, want er kan nog wel een klein beetje olie uitlopen.
Het is echter niet iets om je tegen te houden om er mee weg te gaan.
Later natuurlijk wel even verhelpen, want het maakt zo'n troep.
Dennis B
-
Dennis101
Het dopje zit er gewoon opgeduwd en gaat meestal met een waterpomptang het gemakkelijkste los.
Sommigen gebruiken een schroevendraaier o.i.d. maar daarmee wil het nogal eens gebeuren dat het dopje ovaal wordt en de o-ring niet meer afdicht.
Dennis B
Sommigen gebruiken een schroevendraaier o.i.d. maar daarmee wil het nogal eens gebeuren dat het dopje ovaal wordt en de o-ring niet meer afdicht.
Dennis B
-
Eric&Betty Boop
Ik kan in het hele draadje niet ontdekken om welke auto van "Pamela" het nu eigenlijk gaat.
Als het de 110 is dan zit er achter het zwarte plastieke naafdopje geen o-ring.
En ook bij een serie zit er volgens mij niet altijd een o-ring in het naafdopje.
Volgens mijn boeken van de serie II en IIa zit er bij de ENV-assen wel een o-ring en bij de rover assen niet.
Betty heeft iig geen o-ring in de naafdopjes en daar blijft alles kurkdroog.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5146c6e0e2cffac1de380a48bbd4711d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12580975, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('1c53736faf03fa787599c453a0e57fd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12580975, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als het de 110 is dan zit er achter het zwarte plastieke naafdopje geen o-ring.
En ook bij een serie zit er volgens mij niet altijd een o-ring in het naafdopje.
Volgens mijn boeken van de serie II en IIa zit er bij de ENV-assen wel een o-ring en bij de rover assen niet.
Betty heeft iig geen o-ring in de naafdopjes en daar blijft alles kurkdroog.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5146c6e0e2cffac1de380a48bbd4711d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12580975, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('1c53736faf03fa787599c453a0e57fd1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12580975, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Dennis101
De 88" van Pamela zou gezien het bouwjaar wel o-ringen moeten hebben tussen de aandrijfflens en de stalen naafdop.
De 110 heeft bij nader inzien inderdaad alleen de plastic dopjes gehad, het was de Ninety die wel de o-ringen en stalen dopjes had.
Dennis B
De 110 heeft bij nader inzien inderdaad alleen de plastic dopjes gehad, het was de Ninety die wel de o-ringen en stalen dopjes had.
Dennis B
-
Pamela
Sorry. Gaat idd om de 110 .....
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
"Pamela"
&
"Crocky"
(Zuid Limburg)
[www.scoutinglaros.nl]
-
Dennis101
Dan alleen kijken of het kunststof dopje gescheurd is, waarschijnlijk wel want anders liep er natuurlijk geen olie uit.
Met een beetje geluk kun je hem met isolatietape o.i.d weer tijdelijk dicht krijgen totdat je een nieuwe hebt gekocht.
We eerst het dopje ontvetten, anders blijft de tape niet ziten.
Scheelt weer viezigheid op het wiel/band.
Dennis B
Met een beetje geluk kun je hem met isolatietape o.i.d weer tijdelijk dicht krijgen totdat je een nieuwe hebt gekocht.
We eerst het dopje ontvetten, anders blijft de tape niet ziten.
Scheelt weer viezigheid op het wiel/band.
Dennis B