Ik heb een serie 2a met een 4 bak (geen idee welke codering bij mijn bak hoort dan)
Ik voel sinds gisteren geen verende werking meer als ik de pook naar links duw om hem in achteruit te zetten.
Er zal wel een veertje kapot zijn denk ik, is dat moeilijk te vervangen?
Het stoort me op zich niet echt, maar zou wel mooi zijn als het weer werkt zoals het hoort.
serie 2a versnellingsbak achteruit.
-
Dennis101
Re: serie 2a versnellingsbak achteruit.
Dat is vrij eenvoudig te vervangen als je de tunnel hebt verwijderd.
Koop gelijk 2 veertjes (het zijn er ook twee), want de andere breekt meestal niet lang daarna.
Het vergrendel mechanisme vindt je op het uiteinde van de selecteuras van de achteruit en dat zit buiten de bak, vandaar dat het verwijderen van de tunnel volstaat.
Dennis B
Koop gelijk 2 veertjes (het zijn er ook twee), want de andere breekt meestal niet lang daarna.
Het vergrendel mechanisme vindt je op het uiteinde van de selecteuras van de achteruit en dat zit buiten de bak, vandaar dat het verwijderen van de tunnel volstaat.
Dennis B
-
Joost88
Dank u ik zal het eens gaan bekijken.'
Maar als dat andere veertje ook breekt wat gebeurt er dan? Want ik voel nu al geen veerkracht meer dus ik denk dat ze allebei kapot zijn dan.
Maar als dat andere veertje ook breekt wat gebeurt er dan? Want ik voel nu al geen veerkracht meer dus ik denk dat ze allebei kapot zijn dan.
-
Dennis101
Dan gebeurt er niets, maar als er maar een veertje gebroken is heb je hetzelfde gevoel als met twee gebroken veertjes.
Het is dus handiger om gelijk beide veertjes te vervangen, omdat je anders binnen korte tijd het andere veertje ook moet vervangen.
Het extra werk weegt dan niet op tegen de zeer geringe extra kosten.
Dennis B
Het is dus handiger om gelijk beide veertjes te vervangen, omdat je anders binnen korte tijd het andere veertje ook moet vervangen.
Het extra werk weegt dan niet op tegen de zeer geringe extra kosten.
Dennis B