Van onze 110 lekt het achterdif, type Salisbury. Even het manual er op na geslagen om te kijken wat er allemaal in die hoek zit daar waar de driveshaftflange zit. Volgens mij gaat het maar om 1 oliekeerring? Of zie ik wat over het hoofd? Heb ik tool LRT-51-002 echt nodig om een seal van een tientje te vervangen? Dit seal zit er nu ongeveer 370.000km onder en ik vraag me af of ik het tooltje echt nog een keer nodig zal hebben, en als er dan een ander handigheidje is geef ik die 80pond liever ergens anders aan uit!
Tips zijn weer welkom!
Groet,
SAAJ
Vervangen rear dif oil seal, vraagje
-
ToyRoverlander
Re: Vervangen rear dif oil seal, vraagje
Als dat zo'n tool is om die keerring eruit te trekken..... nee joh, gewoon een scherpe schroevedraaier en een hamer.... schroevedraaier erin rammen en wrikken maar. Zo doe ik het altijd tenminste, ook met hub-seals.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Bram109
Beetje leesvoer: [landrover.startpagina.nl]
Bram.
Bram.
-
SAAJ
@Toy, Tooltje is , volgens mij, meer bedoelt om dezelfde diepte te bereiken als waar de oude seal zat? En hamers en schroevedraaiers en dikke klappen wil ik eigenlijk pas gebruiken als mijn verbale communicatie tijdens demontage meer dan 75% uit scheldwoorden bestaat
@Bram, Ik had hem al gevonden maar kon hierin niets vinden over dit tooltje? Ik vond het zeker usefull en houdt Henk zijn methodiek zeker in mijn achterhoofd!
Thnx
SAAJ
@Bram, Ik had hem al gevonden maar kon hierin niets vinden over dit tooltje? Ik vond het zeker usefull en houdt Henk zijn methodiek zeker in mijn achterhoofd!
Thnx
SAAJ
-
Bram109
Een ronde dikwandige buis van de juiste diameter(s) werkt ook.
Bram.
Bram.