oliepomp-ontstekingsunit RRC

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
PaulRRC

oliepomp-ontstekingsunit RRC

Bericht door PaulRRC »

Vraagje. Ik ben bijna klaar met de revisie van mijn V8 blok. Nu heb ik de volgende vraag:
Oliepomptandwiel met as zit een gleuf in, maar mijn ontstekingshuis is contra (ook met gleuf)
Nu zit er onder aan het tandwieltje nog een extra aansluiting. Kan ik deze zomaar weghalen en sluit hij dan wel goed aan op de oliepomptandwiel of kan ik de assen van de tandwielen omzetten. Ik nl een foutje gemaakt met bestellen denk ik.
bram-rrc

Re: oliepomp-ontstekingsunit RRC

Bericht door bram-rrc »

Lijkt hetzelfde probleem als dat ik had, een oud type oliepomp en nieuw type verdeelhuis.
Zaten twee gaten in kan ik me herinneren. Heb een speciaal asje gedraaid dat hierin valt, in het midden
dunner zodat deze in de gleuf van de oliepomp valt.
Als het dezelfde situatie is even laten weten, heb hier wel een fotootje van thuis.

gr
PaulRRC

Opgelost oliepomp-ontstekingsunit RRC

Bericht door PaulRRC »

Het is opgelost. We hebben de as ingekort van de oliepomp en er met de frees weer een patte punt aangemaakt zodat het in het bestaande ontstekingsunit paste.
Wat me wel opviel is dat de tandwielen verschillend zijn in dikte (oppassen met bestellen, dus de distributiehuizen zijn verschillend, dit ivm diepte oliepomp tandwielen.
Benno

Bericht door Benno »

En nou zal het resterende stukje waarschijnlijk zo afbreken door doordat je met niet gehard materiaal zit waar je aan gefreesd hebt. De olie verpompen kost best kracht en die wordt geleverd vanuit de verdeler via het platte stukje. Ik hoop voor je dat het goed gaat maar met hoge toerentallen of in de winter ben ik er bang voor. Ik had 20 euro geinvesteerd in een vers tandwiel als ik toch aan het reviseren was.

groet,

benno
PaulRRC

Bericht door PaulRRC »

Hoi Benno,
Dat is het nauw maar net. Ik heb een smal tandwiel nodig in hoogte (oud huis differentieel) met de nieuwe aansluiting naar de ontstekingsunit aansluiting. Deze tandwiel heb ik nog niet kunnen verkrijgen.
De as eruit persen en overzetten ging niet, dus deze manier gedaan. Wel de as hierna verhit en in de olie afgekoeld.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Was het onderste stukje van de ontstekingsunit niet te vervangen.

Vaak zijn dat losse stukjes.

fb
Plaats reactie