Motor uitbouwen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Art1

Motor uitbouwen

Bericht door Art1 »

Hallo verslaafden,

Volgende week wil ik een begin gaan maken met het uitbouwen van mijn 2.25B blokje incl versnellingsbak en tussenbak. is het te doen om dit in 1 geheel er uit te takelen? Of word het dan wel erg groot gewicht en onhandelbaar gebeuren? dacht zelf eerst blok eruit te halen en dan de bak, maar de bak moet dan via de onderzijde eruit?

Wil dit in de tuin gaan doen, en als moeilijkheids graad niet op verhard maar op het gras.. denk een motortakel te bouwen van steigerpijp waar ik de auto ondervandaan rijd als het blok iets gelift is.

iemand tips of suggesties??

Gr Arthur
WillemNoord

Re: Motor uitbouwen

Bericht door WillemNoord »

Je gedachte is juist eerst het blok en daarna de bak.

Ik zou ergens een motortakel lenen. Heb je toch nodig bij het terug zetten want het blok moet in de juiste positie terug worden gezet. Maak van te voeren een motor steun van hout.(met wieltjes) Nadeel van gras is dat dit slecht rolt.
Art1

Bericht door Art1 »

Hoi Willem,

Denk dat een motortakel niet echt rolt in het gras.. de andere motor word ook ergens anders ingebouwd dus dat is het punt niet.
Auto moet aangeleverd worden zonder blok zeg maar.

iig bedankt!
Hans Blackberry T

Bericht door Hans Blackberry T »

Hallo Arthur,

Kan ook in een keer, doen dit weekelijks,
Maar denk wel om het gewicht een losse motor of een losse bak het weegt nogal wat, een constructie op
gras lijkt mij niet de juiste.

Groet Hans Blueberry T
dirk

Bericht door dirk »

beste art1

ik zou inderdaad eerst de motor doen en dan de bak dat vind ik zelf het makkelijkste
als je iets van steiger materiaal wil maken dan ga ik er van uit dat je pijp koppeling gebruikt
zorg er dan voor dat je geen recht opstaande pijp op het gras heb staan dit zak zeer zeker de grond in
groet dirk
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Het maakt niet veel uit wat je het eerst doet. Ik heb beide geprobeerd en het maakt niet heel veel uit. Motor moet je er uit halen met een grote motor takel. Het is allemaal wat hoger dan een gewone auto. De bak kan er van boven en van onder uit (als je een verwijderbare chassis blak hebt.). Zelf vind ik van onder het makkelijkste. Ik haal wel de zitbak er af. Dan kun je overal beter bij. De tijd die je wint met het laten zitten van de zitbakken ben je dubbel kwijt met met prutsen en pielen. Vervolgens leg ik een stalen balkje (binnen) op de dakranden met een stalen oog in het midden. Aan dat oog komt een handtakeltje waarmee je bak kunt laten zakken of omhooghalen. Ik haal de verwijderbare chassisbalk weg en haal alles van de bak los en laat hem dan op een plank die op de grond ligt zakken. Als je dan de plank onder de wagen vandaan trekt heb je ook de v-bak er onder vandaan. Ik heb wel een militaire wagen met 750R16 wielen. De bak kan dan met zijn uitsteeksels net onder chassisbalk door en door hem in de juiste richting te draaien langs de tank.

Op die manier verwissel ik in een zaterdagmiddag de v-bak voor een andere en rijd ik dezelfde avond weer.
Als je het voor het eerst doet ben je voor de motor en de bak wel een weekend kwijt denk ik. En haast je niet. Denk er om, hardlopers zijn in dit geval doodlopers. Met dood bedoel ik dan schade aan de wagen natuurlijk.

Arnold.
Art1

Bericht door Art1 »

Hoi dirk,

Inderdaad met de bijbehorende pijpkoppeling, wilde aan beide zijde een triangel bouwen zeg maar met daartussen een dikke pijp, dat zakt echt niet weg.
Maar mischien vind ik nog wel een echt kraantje..

Gr Art
Art1

Bericht door Art1 »

Hoi Arnold,

Bedankt voor de tip, wilde inderdaad niet teveel losmaken in het "interieur" maar misschien toch beter om wat meer ruimte te scheppen.

Grt Art
Plaats reactie