ombouwen van 4- naar 5 bak in 110
-
Bob Knipscheer
ombouwen van 4- naar 5 bak in 110
Hallo,
enige tijd geleden is mijn 4 bak drooggelopen en ben er nu achter gekomen dat er een scheurtje zit in de behuizing. Ik moet dus gaan denken aan een andere versnellingsbak. Omdat hij best wat toeren maakte zit ik eraan te denken om er meteen een 5-bak in te hangen.(lt 85 of lt77 in combinatie met een LT230)
Past dat allemaal zomaar? Passen de aandrijfassen bijvoorbeeld nog? Ik denk dat de tunnel sowieso vervangen moet worden. Heb ik nog meer nodig?
Bedankt alvast,
Bob Knipscheer
PS het betreft een 110 uit 1985 v8
enige tijd geleden is mijn 4 bak drooggelopen en ben er nu achter gekomen dat er een scheurtje zit in de behuizing. Ik moet dus gaan denken aan een andere versnellingsbak. Omdat hij best wat toeren maakte zit ik eraan te denken om er meteen een 5-bak in te hangen.(lt 85 of lt77 in combinatie met een LT230)
Past dat allemaal zomaar? Passen de aandrijfassen bijvoorbeeld nog? Ik denk dat de tunnel sowieso vervangen moet worden. Heb ik nog meer nodig?
Bedankt alvast,
Bob Knipscheer
PS het betreft een 110 uit 1985 v8
-
Bart van Dessel
Re: ombouwen van 4- naar 5 bak in 110
Bij een RRC passen de aandrijfassen nog gewoon als je een LT77 met LT230 plaatst, of je de tunnel moet veranderen weet ik bij een 110 niet. Als je een LT77 koopt let er dan op dat ie voor een 90 of 110 is en niet van een Disco of RRC. Kun je via het serienummer achterhalen. Maar misschien mag je er niet meer mee de weg op, dat kun je dan weer vragen aan Dennis101
gr, Bart
gr, Bart
-
Bob Knipscheer
Hoi Bart,
waarom zou ik er niet meer mee op de weg mogen dan???
Een Tussenbak van een Disco of RRC achter een LT77 van een 110 past dat wel?
Bob
waarom zou ik er niet meer mee op de weg mogen dan???
Een Tussenbak van een Disco of RRC achter een LT77 van een 110 past dat wel?
Bob
-
Huub
Tussenbak past, Heb zelf een LT77 in de 110 hangen, je kan bij mij wel even meten of de aandrijfasmaten het zelfde zijn.
Huub
Huub
-
Bart van Dessel
Dennis101 schreef zoiets vorige week. Ik val soms van de ene in de andere verbazing
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Tom_RRC
Bij mijn RRC was het een makkelijke swap. LT95 -> LT77. Aandrijfassen paste gewoon. Beugels e.d. ook. Het meeste werk was idd de tunnel en de koppelingsplaat/drukgroep vervangen.
-
Dennis101
Dat slaat weer helemaal nergens op, maar we zijn niet anders van je gewend.
Dennis B
Dennis B
-
Bart van Dessel
Wie is we? Trouwens, wat bedoel je dan wat je schreef?
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Bart van Dessel
[landrover.startpagina.nl]
Ik bedoel dus dit berichtje. Bedoel je daarmee dat je niet met een originele tussenbak mag rijden of met methanol?
Ik bedoel dus dit berichtje. Bedoel je daarmee dat je niet met een originele tussenbak mag rijden of met methanol?
-
Bob Knipscheer
OK, dat hoor ik graag dat iets niet te ingewikkeld is.
Bedankt.
Bob
Bedankt.
Bob