kan ik hier wat mee?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
larosaurs

kan ik hier wat mee?

Bericht door larosaurs »

Ik kan deze acculader kopen, kan ik daar iets mee om mijn defenderaccus mee te laden qua cap. Mijn series is 24 volt, dat kan hij ook. Omdat ik van electriciteit geen verstand heb even aan jullie de vraag.
WAECO PerfectCharge W20
Compact laadapparaat in metalen behuizing met Wa-laadkarakteristiek voor 12 en 24 volt loodaccu's. Automatische uitschakeling bij volledig opgeladen accu. Voor personenauto's, campers, motorfietsen en boten.

Compact laadapparaat in metalen behuizing

Met thermische overbelastings- en ompolingsbeveiliging

Geschikt voor 12 en 24 volt loodaccu's

Met amperemeter

Universeel inzetbaar in personenauto's, campers, motorfietsen en boten

Wa-laadkarakteristiek

Netspanning: 230 volt AC
Accuspanning: 12/24 volt DC
Laadspanning: 14/26,6 volt
In-/uitschakelspanning: 12,7 / 14 volt 24,2 / 26,6 volt
Laadstroom (max.): 20/10 A
Laadcontrole: LED groen
Amperemeter: 0 tot 15 A
Ompolingscontrole: LED rood
Starthulp max. startstroom: 7,2 volt/70 A 14,4 volt/35 A
Afmetingen (b/h/d) : 265 x 145 x 200 mm
Goedkeuring: GE/CE
Exfietser

Re: kan ik hier wat mee?

Bericht door Exfietser »

Dat is een gewone simpele standaard acculader geschikt loodstartaccu's. Daar kun je prima je accu's mee opladen.
De W karakteristiek is het eenvoudigste. Alle simpele laders gebruiken dat. De 'a' in Wa staat voor automatische afschakeling voordat de accu gaat gassen. Dat laatste heeft deze lader dus extra op de allersimpelste laders.

Arnold.
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

heb die lader zelf, werkt gewoon goed.
gebruk hem voor mijn 12 volt series en een 24 volt heftruck.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Het hangt er vanaf wat je er precies mee wil gaan doen.
Een lader Wa karakteristiek is alleen geschikt om accu's te laden die nog minstens 80% van hun lading over hebben na een ontlading.
Een diep ontladen (semi-tractie) accu krijg je er nooit 100% vol mee en als onderhoudslader is hij ook niet geschikt, omdat hij blijkbaar geheel afschakelt na het laden en niet de toestand van de accu blijft meten en als nodig een onderhoudslading uitvoert.
Het zijn relatief goedkope laders, maar dat komt door de eenvoudige constructie en beperkte gebruiksmogelijkheden.

Dennis B
Plaats reactie