Benzine lekkage in bochten
-
ErikRRCV8
Benzine lekkage in bochten
Beste Prikkers,
Kon helaas zelf via de zoekfunctie 123 geen antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Als ik met mijn RRC uit '84 over een rotonde rijd dan ruik ik altijd benzine, nu blijkt hij langs de vuldop te lekken. Zelf dacht ik, vuldop is kapot, deze heb ik vervangen door een perfect sluitend exemplaar. Verder zitten naar mijn mening alle onderdelen (rubber ringen ed) correct.
Het is dus het type met de korte hals, zonder klep. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit normaal is of dat er toch ergens een (terugslagklep) mist?
Als iemand een afbeelding heeft met alle onderdelen voor de benzinetank zou dat ook helpen.
Dank u en groeten uit Groningen!
Kon helaas zelf via de zoekfunctie 123 geen antwoord vinden op mijn volgende vraag.
Als ik met mijn RRC uit '84 over een rotonde rijd dan ruik ik altijd benzine, nu blijkt hij langs de vuldop te lekken. Zelf dacht ik, vuldop is kapot, deze heb ik vervangen door een perfect sluitend exemplaar. Verder zitten naar mijn mening alle onderdelen (rubber ringen ed) correct.
Het is dus het type met de korte hals, zonder klep. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit normaal is of dat er toch ergens een (terugslagklep) mist?
Als iemand een afbeelding heeft met alle onderdelen voor de benzinetank zou dat ook helpen.
Dank u en groeten uit Groningen!
-
Sytze_RR1970
Re: Benzine lekkage in bochten
Hoi Erik,
Benzinelucht kan van veel plekken komen, niet alleen van de vuldop.
Allereerst zou ik aan de bestuurderszijde kijken naar de afdichting van de tank van de benzineleiding die daar uit komt. Dan zou ik 'ns ruiken bij de benzinepomp, aan dezelfde zijde onder de achterbank. Ook kan het via de carbs lopen (dan komt het uit de slangetjes nabij de voorbumper) en welk geval de fuel spill return leiding verstopt zit. Als je die doorblaast EERST loskoppelen van de tank.
Tja en wat ik zelf ook nog had was dat de tank compleet was doorgerot onder de bumper, dus tegen de achterste chassisbalk. Daarmee reed ik op water/roest/benzine mengsel, nu ja, rijden was het niet meer, maar ik rook het wel!
groeten, en sterkte uit het zuiden!
Sytze
Benzinelucht kan van veel plekken komen, niet alleen van de vuldop.
Allereerst zou ik aan de bestuurderszijde kijken naar de afdichting van de tank van de benzineleiding die daar uit komt. Dan zou ik 'ns ruiken bij de benzinepomp, aan dezelfde zijde onder de achterbank. Ook kan het via de carbs lopen (dan komt het uit de slangetjes nabij de voorbumper) en welk geval de fuel spill return leiding verstopt zit. Als je die doorblaast EERST loskoppelen van de tank.
Tja en wat ik zelf ook nog had was dat de tank compleet was doorgerot onder de bumper, dus tegen de achterste chassisbalk. Daarmee reed ik op water/roest/benzine mengsel, nu ja, rijden was het niet meer, maar ik rook het wel!
groeten, en sterkte uit het zuiden!
Sytze
-
Andrew Colville
Ontluchting slang boven op de vul hals achter het scherm, deze wordt omhoog geleid achter het scherm en heeft aan het eind een boog terug naar onderen, deze slangetjes willen door schuren en dan duwen de G krachten in de bochten je brandstof uit de tank, als dit de oorzaak is dan zul je aan de binnen zijden van de achter scherm boven je vul hals een vochtige plek met modder en benzine/vet aantreffen.
Gr Andrew
Gr Andrew
-
ErikRRCV8
@Sytze, bedankt voor je feedback, lekkage is echt bij de vuldop...lak is aangetast en nat na een rotonde. (heb een nieuwe tank, mijn oude was ook doorgerot) Vriend van mij reed achter me en zag het er bij een scherpe bocht letterlijk uit lopen.
@ Andrew, thnx, ik zal eens kijken of hij ook aan de binnenkant nat wordt...
maar niemand weet of er een soort van terugslagklep in hoort te zitten? (RRC 3.5 '84)
Dank je! (blijft anders zo duur rijden + lak slaat geel uit )
@ Andrew, thnx, ik zal eens kijken of hij ook aan de binnenkant nat wordt...
maar niemand weet of er een soort van terugslagklep in hoort te zitten? (RRC 3.5 '84)
Dank je! (blijft anders zo duur rijden + lak slaat geel uit )
-
Andrew Colville
als de benzine over je scherm loopt in de bochten dan is er iets toch niet goed met de tank dop sluiting, zijn de rubbers nog wel heel, Ook die onder de alu scharnier?? als deze lekt verlies je ook een hoop brandstof.
Bij de vroege rangerovers zat er geen terugslag/antidiefstal klep dit kwam pas met de komst van de EFI motoren.
demonteer anders het geheel en bekijk de componenten stuk voor stuk inclusief de vul slang en nek.
Het is wel redelijk wat werk en de vier boutjes sul je waarschijnlijk moeten uitboren, maar je komt dan wel alle mogelijk oorzaken tegen van het lekken aan die kant.
Gr Andrew
Bij de vroege rangerovers zat er geen terugslag/antidiefstal klep dit kwam pas met de komst van de EFI motoren.
demonteer anders het geheel en bekijk de componenten stuk voor stuk inclusief de vul slang en nek.
Het is wel redelijk wat werk en de vier boutjes sul je waarschijnlijk moeten uitboren, maar je komt dan wel alle mogelijk oorzaken tegen van het lekken aan die kant.
Gr Andrew
-
RR1971
Ik heb ook een tijdje de zelfde problemen gehad, uiteindelijk bleek dit dus de o-ring tussen de vuldop en de vulhals te wezen, de tankdop bleef goed dicht maar bij elke linker bocht zeek de benzine onder de (Zwarte) tankdop uit met als gevold een mooi spoor over de lak.
-
G-men (gargamel)
Ik hen (had) hetzelfde probleem.
Wordt veroorzaakt door het rubber van de benzinedop. In een bocht komt de benzine ertegenaan, en looptdan tussen rubber en vulhals door. Vervolgens via het paneel naar beneden.
Toen ik een nieuw rubber gemonteerd had was het dicht..... voor twee maanden, omdat het rubber niet benzine bestendig bleek te zijn...
Aangezien ik nu op gas rijd heb ik de tank toch niet meer als half vol, en dan is het niet zo'n probleem.
tzt moet ik hem nog eens vervangen...
Gerrit
Wordt veroorzaakt door het rubber van de benzinedop. In een bocht komt de benzine ertegenaan, en looptdan tussen rubber en vulhals door. Vervolgens via het paneel naar beneden.
Toen ik een nieuw rubber gemonteerd had was het dicht..... voor twee maanden, omdat het rubber niet benzine bestendig bleek te zijn...
Aangezien ik nu op gas rijd heb ik de tank toch niet meer als half vol, en dan is het niet zo'n probleem.
tzt moet ik hem nog eens vervangen...
Gerrit
-
ErikRRCV8
Dan moet ik toch de O-ring verdenken, ik ga morgen alles maar weer eens opnieuw uit en in elkaar schroeven.
Thnx voor alle tips!
Thnx voor alle tips!