geen dashboardverlichting disco 300 tdi

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart van Dessel

geen dashboardverlichting disco 300 tdi

Bericht door Bart van Dessel »

Mijn Disco 300 tdi heeft plots geen dashboard verlichting meer en alle lampjes in de schakelaars branden niet meer, overdag niet zo'n probleem maar 's avonds is het aardedonker. Op de workshop manual kan ik niks vinden. Zekeringen zijn allemaal goed, Iemand een idee? Verlichtingschakelaar vervangen maar geen resultaat. Is alles via een relais geschakeld? Weet iemand welk relais?

Gr, Bart
Roel

Re: geen dashboardverlichting disco 300 tdi

Bericht door Roel »

he bart , toevallig geen dimmer ergens zitten , bij veel auto,s is de dashbordverlichting regelbaar via een knopje of potmetertje , als je er dan per ongeluk tegenaan wrijft of dat ding is defect dan heb je ook geen verlichting meer , ik heb dit ooit eens ervaren nadat de jongens ooit in onze mazda hebben zitten spelen , bleek ook zo,n scrolldingtje onder het dashbord te zitten had het zelf nog geeneens opgemerkt dat dat ding er uberhaupt zat.
of een massakabel ergens los

suc6
groet roel
Bart van Dessel

Een simpele Disco heeft niet zo'n regelaartje, iedere RRC heeft er wel een en dan ligt dat inderdaad daar aan. Ik heb het een paar maanden geleden met deze Disco gehad toen ik 's nachts naar m'n werk reed, ook helemaal geen dashboardverlichting, toen ik de verlichting een paar keer uit- en weer aanzette was het weer verlicht, dus misschien een relais....ik weet het niet, zoals ik al schreef heb ik de schakelaar al vervangen.

gr, bart
Bart van Dessel

Zoek en gij zult vinden: de zekering was kapot van het rechter achterlicht, 2 draadjes achter kwamen tegen elkaar aan. Die zekering is ook voor de dashboardverlichting, niet echt logisch maar hij werkt weer!!

Groetjes, Bart
Bram109

Bericht door Bram109 »

Hoe controleer je de zekeringen dan??

Zekeringen zijn allemaal goed, schreef je in de eerste posting van dit draadje.

Bram.
Bart van Dessel

Niet goed gecontroleerd
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

"Nee dat is het lampje zegt hij" ..... had ik toch gelijk

kijk dan is de kleine zeemeermin weer helemaal de oude qua electra...........

Gr Andrew

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2010 00:01 door Andrew Colville.
Bart van Dessel

Plaats reactie