Vandaag de flexibele remleidingen van de series vervagen. Nu is er lucht in het systeem gekomen dus dit moet ontlucht worden, krijg het echter niet voor elkaar (pedaal blijft tot de bodem gaan, na een aantal keer pompen wel hard, maar na even stil houden van het pedaal weer geen druk meer)
We hebben gebruik gemaakt van een easybleed (onder druk de remvloeistof toedienen). Als er nu een ontluchtingsnippel open gedraaid wordt, komt er geen lucht meer uit (doorzichtig slangetje aan de nippel naar de container met oude vloeistof toe). Toch blijft nog steeds het pedaal zacht.
In het handboek staat dat het kan komen doordat de Master Brake Cylinder lucht zou kunnen bevatten, en je daarvoor de leiding die aan de bovenkant zit los moet maken, ook gedaan maar nog steeds geen resultaat.
Wat ik nu nog kan vinden in het handboek is dat de voorkant opgekrikt zou moeten worden totdat de master brake cylinder horizontaal zou zijn, maar dat betekend dat de voorkant gewoon een meter ofzo omhoog moet
Zou het kunnen zijn dat de master brake cylinder lek is? En dat ik hierdoor geen druk krijg? Kan ik dat gemakkelijk na kijken?
Iemand een geniaal idee om het toch voor elkaar te krijgen om het systeem ontlucht te krijgen (er even vanuit gaande dat de master brake cylinder gewoon goed is.)? Moet volgend weekend zondag eigenlijk met de laro naar een scouting evenement (jubjam) dus wil het zo snel mogelijk oplossen
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2010 20:04 door Apen-nootjes.
Remmen ontluchten
-
Erik One-ten+LW
Re: Remmen ontluchten
Als ie voorheen wel goed remde, waarom dan nu ineens je hoofdrem cilinder verdenken?
Zit gewoon lucht in.
Ik ben een voorstander van de nw vloeistof erdoor zuigen.
Erik
Zit gewoon lucht in.
Ik ben een voorstander van de nw vloeistof erdoor zuigen.
Erik
-
JVD
L.S.
Kijk eens op Google eens onder "Bench Bleeding Mastercylinder"
Ik denk dat je hier misschien wel eens iets aan zou kunnen hebben.
Succes.
Jan
Kijk eens op Google eens onder "Bench Bleeding Mastercylinder"
Ik denk dat je hier misschien wel eens iets aan zou kunnen hebben.
Succes.
Jan
-
Bart van Dessel
Als er veel lucht inzit dan kun je je rempedaal tot op de bodem doortrappen, je hebt kans dat je daardoor je hoofdremcylinder om zeep hebt geholpen. Eezibleed gebruik ik zelf ook met veel plezier, laat de remvloeistof 'ns flink doorlopen, de rem die het verste weg zit beginnen en die het dichtste bij zit eindigen. Als het niet lukt met Eezibleed dan heb ik nog een zuigapparaat die je op de ontluchtingsnippels aan kunt sluiten en op de compressor, dan zuigt ie de leidingen leeg, wel steeds bijvullen en je reservoir natuurlijk.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Dirk109
Ik heb zelf allemaal nieuwe leidingen gemaakt en gemonteerd.Vier potjes met oude olie er aan gehangen zodat de slangentjes altijd in de olie hangen.Met het verste wiel eerst m'n vader pompen met pedaaql totdat er geen lucht meer uit kwam.(en bijvullen)Ik onder de auto de nippels open en dicht draaien.Zo alle vier de wielen gedaan en nog een paar keer rond.Als laatste de voorwielen toen was mijn pedaal kijhard zonder terugstellen van de schoenen.
Je zou hem ook eens een poosje kunnen laten staan zodat de lucht misschien zijn weg vindt?Overigens drukte m'n pa het pedaal niet helemaal in en niet helemaal los.We gebruikte dus alleen het middelste stuk van de slag.
succes Dirk 109
Je zou hem ook eens een poosje kunnen laten staan zodat de lucht misschien zijn weg vindt?Overigens drukte m'n pa het pedaal niet helemaal in en niet helemaal los.We gebruikte dus alleen het middelste stuk van de slag.
succes Dirk 109