Vanmiddag hoorde ik tijdens het rijden een geluid uit de buurt vh diff komen, een tik-achtig geluid. Daarbij verloor ik vermogen/hield de auto in. Dat geluid kon ik oproepen door te accelereren. Omdat ik bang was meer kapot te maken door te blijven rijden, de berm langs de A59 opgezocht. Olie gecheckt, zat er voldoende in. Geen stukjes metaal in de olie. Aandrijflijn niets mis mee.
Wegenwacht erbij gehaald en hem een stukje laten rijden, hij kwam ook tot de conclusie dat het iets met het diff moest zijn, maar wist niet precies wat. Mijn auto is op de vrachtwagen gezet en naar huis gebracht.
Het enige wat ik misschien als oorzaak zou kunnen aanhalen, was een ietwat mislukt heuvelproefje. Dit ging wat lomp, met horten en stoten. Maar had toen geen klachten. Dat kwam een half uur later ongeveer.
Ik heb het diff nog niet opengemaakt, maar zou willen weten of iemand van jullie al iets met mijn verhaal kunnen.
Alvast bedankt,
Maikel
differentieel probleem?
-
vossehoff
Re: differentieel probleem?
Even de boel op de krik zetten en ronddraaien, voel je vrij snel of er dingen niet lekker lopen.
gr Niels
gr Niels
-
Kaaskop
Ik heb aan de wielen gedraaid en dat gaat normaal. Ik hoor niets bijzonders. Heb de olie eruit gedaan, diff-pan eraf en kan niets bijzonders zien/horen. Wanneer ik nu aan de wielen draai, hoeft het grootste tandwiel toch niet mee te draaien? Dat is pas bij aandrijving door de propas neem ik aan?
Waar kan dan die tik vandaan komen zoals ik hierboven beschreef?
Heeft iemand een idee?
groet, Maikel
Waar kan dan die tik vandaan komen zoals ik hierboven beschreef?
Heeft iemand een idee?
groet, Maikel
-
dirk
even de versnellingsbak in ze vrij zetten en dan een wiel van de grond opkrikken en dan even draaien kijken wat er dan gebeurt
kan zijn dat het grote tandwiel defect is dit gaat draaien als een wiel wordt geblokkeerd voel ook even aan het ingaande kant of er geen speling op zit daar waar de aandrijfas zit
groet dirk
kan zijn dat het grote tandwiel defect is dit gaat draaien als een wiel wordt geblokkeerd voel ook even aan het ingaande kant of er geen speling op zit daar waar de aandrijfas zit
groet dirk