Ik heb een Range Rover 300 tdi staan waarbij de stuurbekrachtiging wel erg enthousiast is, je kunt letterlijk sturen met een pink, ook bij hoge snelheid, hij stuurt véél te licht. Hij gaat ook niet lekker terug in de rechtuit stand. Auto heeft nieuwe stuurkogels en is afgelopen zaterdag uitgelijnd. Banden hebben 2,5 Bar. De stuurbekrachtiging lekt niet, maakt geen jankend geluid. Ik vermoed dat er ergens een drukbegrenzer niet functioneerd, of in de pomp of in het stuurhuis.
Kent iemand dit probleem?
Gr, Bart
over-enthousiaste stuurbekrachtiging
-
110
Re: over-enthousiaste stuurbekrachtiging
Ik ken het probleem,
in dit geval bij een Defender 200Tdi.
(heb nooit geweten waardoor dit "probleem" ontstaan is).
Ik denk ook dat de druk (te) hoog is, volgens mij is er een bestuurslid van de LRCH die dit beweust gedaan heeft bij zijn auto vanwege weinig kracht in zijn handen.
Succes
in dit geval bij een Defender 200Tdi.
(heb nooit geweten waardoor dit "probleem" ontstaan is).
Ik denk ook dat de druk (te) hoog is, volgens mij is er een bestuurslid van de LRCH die dit beweust gedaan heeft bij zijn auto vanwege weinig kracht in zijn handen.
Succes
-
Def130 Traveling in Style
Re: over-enthousiaste stuurbekrachtiging
Hallo Bart,
Die van mij doet te weinig. Je hoort hem ook niet overstorten in de uiterste stand. De motor zou in toerental moeten zakken wanneer hij begint over te storten. Een nieuwe pomp is nu onderweg uit Engeland; samen met nog grotere mud-banden . De overstortdruk bij een Td5 moet 70 bar zijn; bij een 300Tdi weet ik het niet. Ik heb hier wel eens een draadje over opgezet. Nu zit ik te denken... Zou de overstort in het stuurhuis zitten in plaats van in de pomp? Misschien weet jij dit? Het maakt trouwens voor je stuurinrichting toch niets uit of je hard of langzaam rijdt? Dat is meer iets voor de electrisch aangedreven pompen die je op "moderne" auto's ziet, volgens mij.
Sorrie dat ik even inbreek op de draadje,
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('45125e71dec91bbea2cc88779c951401', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10711630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Die van mij doet te weinig. Je hoort hem ook niet overstorten in de uiterste stand. De motor zou in toerental moeten zakken wanneer hij begint over te storten. Een nieuwe pomp is nu onderweg uit Engeland; samen met nog grotere mud-banden . De overstortdruk bij een Td5 moet 70 bar zijn; bij een 300Tdi weet ik het niet. Ik heb hier wel eens een draadje over opgezet. Nu zit ik te denken... Zou de overstort in het stuurhuis zitten in plaats van in de pomp? Misschien weet jij dit? Het maakt trouwens voor je stuurinrichting toch niets uit of je hard of langzaam rijdt? Dat is meer iets voor de electrisch aangedreven pompen die je op "moderne" auto's ziet, volgens mij.
Sorrie dat ik even inbreek op de draadje,
Groeten,
Tsjip
05092010189.jpg --> mod_embed_images_loadimage('45125e71dec91bbea2cc88779c951401', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-NouK9NhrWRM/TIdWI0uqUoI/AAAAAAAAAI8/5jN2Ca2kb54/s800/05092010189.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-NouK9NhrWRM%2FTIdWI0uqUoI%2FAAAAAAAAAI8%2F5jN2Ca2kb54%2Fs800%2F05092010189.jpg', '', 10711630, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
110
Re: over-enthousiaste stuurbekrachtiging
Uit :
DEFENDER WORKSHOP MANUAL
Publication Number LRL0097ENG
DEFENDER 300Tdi
Pump and regulator valve operation
The pump which is belt driven from the engine is an
eccentric roller type and also houses the pressure
regulator and flow control valve. The pressure is
controlled by a spring loaded ball valve (3) which is
housed inside the flow control valve piston (4).
Succes
DEFENDER WORKSHOP MANUAL
Publication Number LRL0097ENG
DEFENDER 300Tdi
Pump and regulator valve operation
The pump which is belt driven from the engine is an
eccentric roller type and also houses the pressure
regulator and flow control valve. The pressure is
controlled by a spring loaded ball valve (3) which is
housed inside the flow control valve piston (4).
Succes
-
wim
Re: over-enthousiaste stuurbekrachtiging
Hallo Bart,
Heb je al een oplossing voor dit probleem.
Ik heb nl. hetzelfde probleem.
Heb je al een oplossing voor dit probleem.
Ik heb nl. hetzelfde probleem.
-
Bart van Dessel
Re: over-enthousiaste stuurbekrachtiging
Hoi, stuurhuis is allang weg, het lag dus wel aan het stuurhuis. Ik heb er een ander opgezet en weg was het probleem.
Gr, Bart
Gr, Bart