koppakking even jullie mening
-
bertvriens@ziggo.nl
koppakking even jullie mening
de koppakking van mijn 110 2.5td uit 1989 is kapot, hoop zwarte rook en koelvloeistof verlies
nu zou ik graag jullie mening hebben:
het is een motor met ca 300000 km op de teller
hij zou zijn gereviseerd een jaar of 5 geleden
staat, zoals ik inmiddels heb gelezen, niet bekend als de beste en sterkste motor
en nu de vragen
laten repareren (dat kan ik zelf niet) kost ca 2000 euro heb ik door gekregen, is dat reeel ? is overigens incl vlakken enz
nieuwe motor er in maar wat gaat dat een beetje kosten
waar haal ik er eentje vandaan?
alvast hartelijk dank voor jullie hulp
gr bert
die nu met de zafira op vakantie moet
nu zou ik graag jullie mening hebben:
het is een motor met ca 300000 km op de teller
hij zou zijn gereviseerd een jaar of 5 geleden
staat, zoals ik inmiddels heb gelezen, niet bekend als de beste en sterkste motor
en nu de vragen
laten repareren (dat kan ik zelf niet) kost ca 2000 euro heb ik door gekregen, is dat reeel ? is overigens incl vlakken enz
nieuwe motor er in maar wat gaat dat een beetje kosten
waar haal ik er eentje vandaan?
alvast hartelijk dank voor jullie hulp
gr bert
die nu met de zafira op vakantie moet
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Ik zou gaan voor een andere 300tdi motor gaan.
Ik weet niet wat ze voor die tweeduizend euro gaasn doen maar bij een 2.25 kom je dan redelijk in de buurt van een hele revisie. Dan moet je wel zelf de motor uitbouwen en helemaal uit elkaar strippen en daarna ook weer helemaal in elkaar zetten en in de wagen inbouwen.
Als ze bij jouw motor de kop reviseren en de cilinders vlakken (daarvoor moet de motor ook uit de auto.) en alle in en uitgbouw klussen ook doen. zit je ook wel aan die 2000 euro.
Op die manier lijkt het me geen onredelijk bedrag.
Maar voor dat geld kun je ook (in engeland) een disco met een 300tdi kopen en die er zelf insleutelen.
Arnold.
Ik weet niet wat ze voor die tweeduizend euro gaasn doen maar bij een 2.25 kom je dan redelijk in de buurt van een hele revisie. Dan moet je wel zelf de motor uitbouwen en helemaal uit elkaar strippen en daarna ook weer helemaal in elkaar zetten en in de wagen inbouwen.
Als ze bij jouw motor de kop reviseren en de cilinders vlakken (daarvoor moet de motor ook uit de auto.) en alle in en uitgbouw klussen ook doen. zit je ook wel aan die 2000 euro.
Op die manier lijkt het me geen onredelijk bedrag.
Maar voor dat geld kun je ook (in engeland) een disco met een 300tdi kopen en die er zelf insleutelen.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Inderdaad,een 200 of 300 tdi erin en het oude spul naar China laten verschepen. Dan krijgen we d'r een mooie Landwind voor terug! Je weet niet wat je meemaakt met een tdi, gaan niet kapot, zuiniger en véél meer trekkracht. De aankoop van een blok en het inbouwen is niet duurder dan je eigen blok te reviseren. Ik zou voor een 300 tdi gaan vanwege de goedkopere prijzen van onderdelen, zeer goede beschikbaarheid van blokken en ze lopen rustiger dan een 200 tdi. Ik ben zelf meer gecharmeerd van een 200 tdi maar dat ligt meer aan mijn andere gebruiksomstandigheden.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
En jij denkt dat ze dat hier in china willen hebben, Bart. Dan moet je hier toch eens komen kijken.
Een paar plaatjes die ik vanochtend gemaakt heb. Ze zijn gemaakt in een klein dorpje hier.
Foto-6O3CCP4K.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12567a345d4bb0364c34ff4f77a14159', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6O3CCP4K.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-6O3CCP4K.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6O3CCP4K.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-NVBEEOLZ-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('35d473b06888581ea5ba0df58c7e206e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NVBEEOLZ-1.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVBEEOLZ-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NVBEEOLZ-1.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-O4ZTH4RY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb0cc9f6db7c5a3fcfa3ffbc9761572c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O4ZTH4RY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4ZTH4RY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O4ZTH4RY.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zoals je ziet geen rare auto's. En het zijn allemaal auto's van chinese makelij. In China heb je best veel automerken. Oude auto's zie je maar weinig. En van landrover zie alleen maar, en meer dan in nederland, de HSE sports rangerover uitvoering. De reden dat je chinese merken niet in europa ziet is gewooon omdat de chinese markt groot zat is voor best veel auto fabrikanten. En die wagens rijden ook niet eens echt verkeerd. Ze roken niet en zijn net zo snel als de westerse merken. En allemaal voorzien van airco, airbags, electrische ramen etc.
Ik denk dat sommige van die automerken gewoon groter zijn dan b.v. landrover. En dat uitsluitend in China.
Arnold.
Een paar plaatjes die ik vanochtend gemaakt heb. Ze zijn gemaakt in een klein dorpje hier.
Foto-6O3CCP4K.jpg --> mod_embed_images_loadimage('12567a345d4bb0364c34ff4f77a14159', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6O3CCP4K.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-6O3CCP4K.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-6O3CCP4K.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-NVBEEOLZ-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('35d473b06888581ea5ba0df58c7e206e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NVBEEOLZ-1.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVBEEOLZ-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-NVBEEOLZ-1.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-O4ZTH4RY.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb0cc9f6db7c5a3fcfa3ffbc9761572c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O4ZTH4RY.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-O4ZTH4RY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-O4ZTH4RY.jpg', '', 12468368, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zoals je ziet geen rare auto's. En het zijn allemaal auto's van chinese makelij. In China heb je best veel automerken. Oude auto's zie je maar weinig. En van landrover zie alleen maar, en meer dan in nederland, de HSE sports rangerover uitvoering. De reden dat je chinese merken niet in europa ziet is gewooon omdat de chinese markt groot zat is voor best veel auto fabrikanten. En die wagens rijden ook niet eens echt verkeerd. Ze roken niet en zijn net zo snel als de westerse merken. En allemaal voorzien van airco, airbags, electrische ramen etc.
Ik denk dat sommige van die automerken gewoon groter zijn dan b.v. landrover. En dat uitsluitend in China.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Verreweg de meeste merken in Chine zijn véél groter dan Land Rover, ik meen dat China bijna het meest-producerende auto-land is. Maar het staal waar dat van gemaakt wordt komt uit exportlanden zoals USA en West-Europa, dus veel van wat ik naar de oud ijzerboer breng komt in China terecht. De Chinese auto's zijn niet slecht, alleen op het veiligheid en eigen identiteit is er nog veel werk aan de winkel. Maar niet-roken, snel genoeg, airco, airbags,electr. ramen etc etc, dat heeft mijn '94 Disco gelukkig ook maar daarkomen Series en LW rijders ook nog wel achter hoe goed een Disco rijdt!
Groetjes, Bart
Groetjes, Bart
-
Erwin 110TD5
Re: koppakking even jullie mening
300 Tdi kan volgens mij niet aan dezelfde versn. bak.... Een 200TDi wel. Op de markt stonden er laatst 3 te koop voor 600 euri... Ik wist het wel 
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Nou, laat ik je uit de droom helpen. Het meeste staal komt hier als erts de grenzen binnen.
Een van de foto's is van de poort van het staalbedrijf waar ik momenteel werk. Twee hoogovens met de grootste haard-diameter ter wereld, vijf converters, twee gietmachines, en een lab uitgerust met de modernste meetapparatuur voor kwaliteits waarborging.
En dit is maar een van de vele staalfabrieken in China. Hier wordt het staal gemaakt en voornamelijk voor de binnenlandse markt. Omdat de vraag zo onwijs groot is moeten ze ook een beetje invoeren. Maar dat valt in het niet bij wat ze zelf maken.
De veiligeheid van de auto's kan ik niet beoordelen. Alleen als ik er in rij vindt ik ze wat rijgedrag en comfoor niet onderdoen voor de wagens in het westen. Of ze aan onze rdw eisen voldoen weet ik ook niet. Maar ik heb het gevoel dat dat meer op details in de regelgeving gaat zitten dan werkelijk belangrijke punten. De landwind heeft volgens mij inmiddels toch ook een tgk voor de nederlandse markt?
Arnold.
Een van de foto's is van de poort van het staalbedrijf waar ik momenteel werk. Twee hoogovens met de grootste haard-diameter ter wereld, vijf converters, twee gietmachines, en een lab uitgerust met de modernste meetapparatuur voor kwaliteits waarborging.
En dit is maar een van de vele staalfabrieken in China. Hier wordt het staal gemaakt en voornamelijk voor de binnenlandse markt. Omdat de vraag zo onwijs groot is moeten ze ook een beetje invoeren. Maar dat valt in het niet bij wat ze zelf maken.
De veiligeheid van de auto's kan ik niet beoordelen. Alleen als ik er in rij vindt ik ze wat rijgedrag en comfoor niet onderdoen voor de wagens in het westen. Of ze aan onze rdw eisen voldoen weet ik ook niet. Maar ik heb het gevoel dat dat meer op details in de regelgeving gaat zitten dan werkelijk belangrijke punten. De landwind heeft volgens mij inmiddels toch ook een tgk voor de nederlandse markt?
Arnold.
-
paulus-109
Re: koppakking even jullie mening
waarom vertrekken er in antwerpen dan wekelijks een aantal boten met snipperschroot naar china?
een grote schredder heeft heel 2007 en 2008 alleen voor de chinese markt gedraaid.
had te maken met de bouw van het olympisch stadion in peking was de uitleg.
of is dat echt maar een peuleschil van hun eigen erts?
paul
een grote schredder heeft heel 2007 en 2008 alleen voor de chinese markt gedraaid.
had te maken met de bouw van het olympisch stadion in peking was de uitleg.
of is dat echt maar een peuleschil van hun eigen erts?
paul
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
200 en 300 tdi bakken kun je onder mekaar uitwisselen, is bijna mijn dagelijks werk. 3 Discovery's voor 600 euro? Das niet duur.
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Dromen doe ik er niet van Arnold, maar als hier de oud-ijzer prijs omhoog gaat dan is er, volgens mijn oud-ijzer handelaar, meer vraag vanuit China, of dat zo is weet ik niet, vind ik ook niet zo spannend, als ik m'n Euro's maar ontvang Wat ik wel weet is dat er altijd een hoeveelheid schroot wordt toegevoegd aan het proces, in de jaren '70 was dat percentage erg hoog, vooral in Frankrijk en Italië, daarom stond een nieuwe Alfa binnen een jaar al blaren onder de lak te vertonen.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Dennis101
Re: koppakking even jullie mening
De hoeveelheid schroot wat bij het staalbereidingsproces gebruikt wordt heeft geen enkele invloed op de kwaliteit van het eindproduct.
De kwaliteit van het eindproduct wordt bepaald door de wensen van de klant en de mogelijkheden die de staalproducent kan aanbieden.
Veel speciale (relatief) kleinschalig gemaakte staalsoorten worden zelfs uit 100% schroot gemaakt, omdat het proces (Siemens Martin of electro oven) dit mogelijk maakt.
Bij de grootschalige staalindustrie waar tegenwoordig het oxystaal proces wordt gebruikt kan niet meer als 25% schroot gebruikt worden om het proces te koelen.
Dennis B
De kwaliteit van het eindproduct wordt bepaald door de wensen van de klant en de mogelijkheden die de staalproducent kan aanbieden.
Veel speciale (relatief) kleinschalig gemaakte staalsoorten worden zelfs uit 100% schroot gemaakt, omdat het proces (Siemens Martin of electro oven) dit mogelijk maakt.
Bij de grootschalige staalindustrie waar tegenwoordig het oxystaal proces wordt gebruikt kan niet meer als 25% schroot gebruikt worden om het proces te koelen.
Dennis B
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Precies. En de kleine hoeveelheid schroot nodig bij het oxistaalproces voor koeling is alleen voor china dus zo groot dat die van invloed is op de schrootprijs.
Op discovery is overigens regelmatig een documentaire te zien over een electric arc furnace in de usa die uitsluitend op schroot draait en hoogwaardig staal levert. Het gaat in die documentraire trouwens over een nogal ouderwetse vieze installatie. Wat dat betreft echt amerikaans. Moderne installaties zoals die in Nederland maar ook hier in china zien er stukken beter uit. In nederland wordt die electic arc furnace of gewoon panoven overigens anders gebruikt en niet voor schroot.
Arnold.
Op discovery is overigens regelmatig een documentaire te zien over een electric arc furnace in de usa die uitsluitend op schroot draait en hoogwaardig staal levert. Het gaat in die documentraire trouwens over een nogal ouderwetse vieze installatie. Wat dat betreft echt amerikaans. Moderne installaties zoals die in Nederland maar ook hier in china zien er stukken beter uit. In nederland wordt die electic arc furnace of gewoon panoven overigens anders gebruikt en niet voor schroot.
Arnold.
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Hij staat mometeel weer op de markt. Voordeel van de 200 tdi is de relatief eenvoudige inbouw in je wagen. De 300tdi is lastiger. Je moet alleen wat frutselen me de uitlaat en de turbo. Als je een defender spruitstuk te pakken kunt krijgen is de uitlaat weer makkelijker te frutselen. Alleen is dat een van de onderdelen die niet meer gemaakt worden en dus duur zijn. Het is wel een geode mooie ombouw.
Ik heb geen aandelen en ben niet de verkoper maar zou als ik een wagen had gehad met een lt77 en een rottige motor een van deze blokken gekocht hebben.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2010 14:30 door Exfietser.
Ik heb geen aandelen en ben niet de verkoper maar zou als ik een wagen had gehad met een lt77 en een rottige motor een van deze blokken gekocht hebben.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2010 14:30 door Exfietser.
-
Puffino
Re: koppakking even jullie mening
Shop rond, blokken zat tegenwoordig. Ook Bolleboom heeft ze regelmatig. 200tdi's.
Die 300tdi past WEL op de bak, waarom zeggen mensen toch steeds van niet? Standaard echter werd er inderdaad een verlengde versnellingsbak-as gebruikt, met langer koppelingshuis, maar dat was alleen maar om de motor verder naar voren te krijgen in de motorruimte. Dat hoeft echter niet. Je kunt dus ook de korte variant gebruiken die je al hebt.
Als je gaat voor een 300tdi (moooie keus) moet je ook als extra zorgen dat je de motorsteunen aanpast, ik weet niet hoe.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Die 300tdi past WEL op de bak, waarom zeggen mensen toch steeds van niet? Standaard echter werd er inderdaad een verlengde versnellingsbak-as gebruikt, met langer koppelingshuis, maar dat was alleen maar om de motor verder naar voren te krijgen in de motorruimte. Dat hoeft echter niet. Je kunt dus ook de korte variant gebruiken die je al hebt.
Als je gaat voor een 300tdi (moooie keus) moet je ook als extra zorgen dat je de motorsteunen aanpast, ik weet niet hoe.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
paul be
Re: koppakking even jullie mening
lekke koppakking geeft normaal toch een hoop witte rook?
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Hoeft lang niet altijd, koppakking kan op verschillende plaatsen doorbreken en er hoeft niet altijd koelwater bij de verbranding te komen.
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Inderdaad. Van het onderblok naar de kop lopen door de koppakking zowel olie als waterkanalen. Die kunnen bij een lekke pakking beide doorbreken zodat er zowel olie als water in de cilinders kan komen. Met de bovengenoemde verschijnselen tot gevolg.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2010 18:23 door Exfietser.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/07/2010 18:23 door Exfietser.
-
caligaris987
Re: koppakking even jullie mening
al weer hartelijk dank voor jullie input !!
als ik het allemaal goed begrijp
revisie van 2.5 td blok is niet verstandig dus dan maar een motor conversie
het probleem is echter dat ik dat niet zelf kan dus wat zou dan de beste keuze zijn 200 of 300 qua inbouw maw wat gaat het snelste en is dus het goedkoopste
gr bert
als ik het allemaal goed begrijp
revisie van 2.5 td blok is niet verstandig dus dan maar een motor conversie
het probleem is echter dat ik dat niet zelf kan dus wat zou dan de beste keuze zijn 200 of 300 qua inbouw maw wat gaat het snelste en is dus het goedkoopste
gr bert
-
caligaris987
Re: koppakking even jullie mening
hoi arnold,
welk blok bedoel je
krijg het zo snel niet gevonden
je bent wel een wereld reiziger trouwens
veel plezier in china
gr bert
welk blok bedoel je
krijg het zo snel niet gevonden
je bent wel een wereld reiziger trouwens
veel plezier in china
gr bert
-
caligaris987
Re: koppakking even jullie mening
hoi bart
even een vraagje, ik zag staan:" bijna mijn dagelijks werk"
bouw jij ze in ??
gr bert
even een vraagje, ik zag staan:" bijna mijn dagelijks werk"
bouw jij ze in ??
gr bert
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Ik werk dagelijks aan hoofdzakelijk RRC en Discovery's met hun originele motoren, koppakkingen vervangen, koppen, koppelingen, distributies, revisie van deze blokken etc etc etc. Ik doe ook motorconversies in oude RRC, dus van V8 naar TDi. En verder nog heel veel op Range Rover gebied, ook chassis ombouw en restauratie, als het maar de Classic is. Heb het er erg druk mee.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
paulus-109
Re: koppakking even jullie mening
200 is makkelijker dan een 300 tdi, zijn ook vlotter te verkrijgen.
paul
[landrover.paginamarkt.nl]
edit: linkje
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2010 07:38 door paulus-109.
paul
[landrover.paginamarkt.nl]
edit: linkje
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/07/2010 07:38 door paulus-109.
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Dat ben ik niet helemaal met je eens, kijk eens op marktplaats hoeveel 200 tdi's je ziet en hoeveel 300 tdi's, cylinderkoppen van een 200 tdi is al een probleem, is ook 2 x zo duur. Van de 300 tdi zijn er veel meer geproduceert en daar ligt de markt vol van.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Bert,
Deze bedoelde ik: Marktplaats
Ik ben lekker eer terug in Nederland. En gister lekker weer een stukje gereden in mijn laro. Heerlijk.
Arnold.
Deze bedoelde ik: Marktplaats
Ik ben lekker eer terug in Nederland. En gister lekker weer een stukje gereden in mijn laro. Heerlijk.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Re: koppakking even jullie mening
Het linke van deze blokken is dat je ze niet kunt testen, ik zou een complete auto kopen, dan heb je alles, de rest gaat naar oud ijzer.
gr, Bart
gr, Bart
-
Exfietser
Re: koppakking even jullie mening
Je hebt zeker gelijk Bart. Maar ze zijn dan niet duur ook. Een beetje een gok blijft het altijd.
Arnold.
Arnold.