Hallo,
Vol trots heb ik afelopen week in mijn 110 even stiekum een rondje gereden, dit na inbouw van een 200tdi. Nu wil ik graag een afspraak maken bij de RDW voor het omkeuren naar diesel.
Nu de volgende vraag:
BIj het starten komt er een mooie zwarte rookpluim uit de uitlaat, en tijdens het rijden (balast) zie je volgens mij een klein pluimje uit de uitlaat komen. Heeft iemand van jullie ervaring met deze keuring en kijkt de RDW hiernaar om kijken ze alleen naar de veiligheid en de ombouw?
Eigenlijk moet ook de achterbalk worden vervangen maar je de vakantie komt ook snel dichterbij, de tijd is dus krap.
Als iemand het weet dan hoor ik het graag en anders moet ik het ermaar op gokken.
Groetjes uit een warm Appingedam.
Richard
Rook en RDW
-
vossehoff
Re: Rook en RDW
Mijn 200TDi geeft ook een mooie (zwarte) rookpluim bij het starten. Daarna niet meer, tenzij hij hard moet werken, dan krijgt een klein beetje zwarte rook (bij het optrekken bijvoorbeeld, maar bijna niet zichtbaar).
gr Niels
gr Niels
-
Richard 110
Hoi Niels,
Heb je hiermee nooit geen problemen gehad bij de APK?
Groet,
Richard
Heb je hiermee nooit geen problemen gehad bij de APK?
Groet,
Richard
-
Ruud
Mijn 200 Tdi is niet veel anders, ik maak mij er allang geen zorgen meer over. De afstelling van de branstofpomp kan het een en ander overigens wel beinvloeden, met name tijdens het rijden. Maar koude start en een pluim zijn gewoon standaard. APK-problemen heb ik nooit gehad.
Gr. Ruud
Gr. Ruud
-
vossehoff
Nee, geen problemen mee gehad. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe elke 200TDi zo'n pluim heb zien maken bij het starten dus het zal wel redelijk normaal zijn.
gr Niels
gr Niels
-
Joost88
Een diesel moet heel veel roken wil hij niet meer door de roetmeting komen.
En dit wordt altijd met warme motor gemeten.
Ik zou me niet teveel zorgen maken, eventueel kun je naar een dichtbijzijnde garage gaan om daar te laten weten als je het niet vertrouwd.
En dit wordt altijd met warme motor gemeten.
Ik zou me niet teveel zorgen maken, eventueel kun je naar een dichtbijzijnde garage gaan om daar te laten weten als je het niet vertrouwd.