electrisch probleem
-
Marc vd K
electrisch probleem
Ik ben een one ten v8 (nu omgebouwd naar een defender 200tdi) aan het opknappen. En het project had gister al afmoeten zijn.
Alles ging goed vandaag toen ik de laatste dingetje in orde aan het maken was voor de RDW en apk keuring 3 uur bezig geweest met alle electra weer aansluiten. Alles werkte. Vannacht heb ik helemaal niets meer aan de electra gedaan maar toen ik de lampen aan wilde zetten gebeurde er niets.
Nu werkt er geen een lamp meer. (knipper en gevarenlichten, stadslicht, remlicht, dashboardlicht)
Wel werkt de startmotor, brandstofpomp schakelaar, toeter, ruitewissers, en heeft het interieur spanning. Geen van de zekeringen is kapot (4x gecontroleerd)
Graag advies ik ben ten einderaad.
Alles ging goed vandaag toen ik de laatste dingetje in orde aan het maken was voor de RDW en apk keuring 3 uur bezig geweest met alle electra weer aansluiten. Alles werkte. Vannacht heb ik helemaal niets meer aan de electra gedaan maar toen ik de lampen aan wilde zetten gebeurde er niets.
Nu werkt er geen een lamp meer. (knipper en gevarenlichten, stadslicht, remlicht, dashboardlicht)
Wel werkt de startmotor, brandstofpomp schakelaar, toeter, ruitewissers, en heeft het interieur spanning. Geen van de zekeringen is kapot (4x gecontroleerd)
Graag advies ik ben ten einderaad.
-
paul be
Re: electrisch probleem
De stroomcircuits beginnen meestal met dikke bruine draden bij de startmotor dacht ik, misschien dat daar een verbinding los zit? het is maar een eerste idee op de vroeg ochtend....
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi
-
G-men (Gargamel)
Re: electrisch probleem
Meeste voedingen worden afgetakt van het contactslot of de startmotor.
Zit daar niet iets los ???
Alls eerste zou ik eens meten of er spanning op de schakelaars/zekeringen staat. En dan verder in het systeem.
Gerrit
Zit daar niet iets los ???
Alls eerste zou ik eens meten of er spanning op de schakelaars/zekeringen staat. En dan verder in het systeem.
Gerrit
-
Marc vd K
Re: electrisch probleem
Ik ga dalijk even kijken of ik iets kan vinden mbt losse massa. De kontacten zitten allemaal vast op de start schakelaar (kabelboom is nieuw)
Ik vind het heel vreemd aangezien ik niet aan de elektra heb gezeten. Alvast bedankt!
Ik vind het heel vreemd aangezien ik niet aan de elektra heb gezeten. Alvast bedankt!
-
Marc vd K
Re: electrisch probleem
Ik heb alles gecontroleert en kan niets vinden. Op de massa draad van de lampen staat spanning. En er gaat spanning naar de alarm schakelaar. Ik denk dat het probleem in. Het knipper aparaatje zit relay? of anders in de schakelaar. Beiden zijn 26 jaar oud.
Komt iemand dit misschien bekent voor? (morgen moet ik er mee naar de RDW rijden om dur in te voeren)
Komt iemand dit misschien bekent voor? (morgen moet ik er mee naar de RDW rijden om dur in te voeren)
-
paul be
Re: electrisch probleem
op een massadraad moet nooit spanning staan
als op de plusdraad en de mindraad allebei spanning staat brand je lamp niet. Dus er kan ergens een fout zijn naar massa lijkt me.
misschien eens alle zekeringen eruit, behalve van het licht en kijken of die dan brandt.... als dat zo is dan 1 voor 1 zekeringen terug dan weet je in welk circuit een fout zit.
Maar het is midden in de nacht dus misschien denk ik nu niet helder
De gewone lichtschakelaar van Defender schijnt vaker problemen te geven, die handel voor groot licht en richtaanwijzers. Die worden wel vaker vervangen.
defender 110 300TDi
als op de plusdraad en de mindraad allebei spanning staat brand je lamp niet. Dus er kan ergens een fout zijn naar massa lijkt me.
misschien eens alle zekeringen eruit, behalve van het licht en kijken of die dan brandt.... als dat zo is dan 1 voor 1 zekeringen terug dan weet je in welk circuit een fout zit.
Maar het is midden in de nacht dus misschien denk ik nu niet helder
De gewone lichtschakelaar van Defender schijnt vaker problemen te geven, die handel voor groot licht en richtaanwijzers. Die worden wel vaker vervangen.
defender 110 300TDi