Hoi,iedereen
Na vanavond de laatste hand te hebben gelegd aan het aansluiten van m`n lier heb ik toch een vraagje over een haisen lier,want ik heb de afstand bediening die erbij zat vervangen voor een betere maar ik had laatst de draden van de afstandbediening die er bij zit in de schakelkast afgeknipt zodat ik wist waar ik de nieuwe draden moet aansluiten nu is dat niet erg spannend want er is een draad voor inrollen en een voor het uitrollen en een stroomdraad nu gaat het dus om die stroomdraad want die heb ik gezet op de + draad die van m`n accu via m`n hoofdstroomschakelaar m`n schakelkast ingaat en op het relais word gemonteerd, maar nu komt het, vanavond met die oude draad loshalen zat er dus ook op die + een zwart draadje aan van 1,5 mm2 en die is dus verder ook aan het motorhuis zit gemonteerd en daar word vervolgens weer een dikke aarde draad aan gemaakt die ik dus bij m`n versnellingsbak heb geaard.Dus ik heb nu een 1,5 mm2 draadje dat van de + naar de aarde gaat ,het heeft in ieder geval altijd zo gezeten maar ik vind dat wel raar of hoort het gewoon zo?Ik heb al een beetje gezocht op internet of ik een goed schema van de schakelkast kon vinden hoe ik dat moet aansluiten maar zonder succes.Ik heb ook nog niet gekeken of m`n lier werkt want ik vind het iewat vreemd dat het zo zit en heb geen zin om sluiting te krijgen.
Ik hoop dat het verhaal duidelijk is.Diegene waar ik hem heb gekocht is op vakantie dus die kan ik nu even niet bellen dus daar om hoop ik dat jullie me kunnen helpen met waar ik dit zwarte draadje precies moet aansluiten.
hoop ik dat jullie me kunnen helpen of