Heeft u een momentje?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Tom Simonis

Heeft u een momentje?

Bericht door Tom Simonis »

Hallo allemaal,

Sinds eind vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een hele mooie RRC, 2-deurs, 200TDI met 5 versnellingen (long-shift-stick) en een airco
De motor en versnellingsbak zijn gereviseerd voordat ze in het gegalvaniseerde chassis geplaatst werden. Ik heb er nu zo'n kleine 3000 km mee gereden (yep, veel te weinig). Nu vraag ik me het volgende af:
Moet ik de diverse bouten niet nog een keertje na kijken en zo ja, welk moment kan ik daarbij het beste hanteren. Mijn WPHB (Haynes) is wat dat betreft niet echt duidelijk: grote bouten 120 lbf ft en kleine bouten 70 lbf ft (hoofdstuk over de transmissie).
Daarnaast lekt de pakking van de versnellingsbak (onderkant-deksel, niet de zijkant-deksel. Ik heb geen flauw idee met wat voor moment ik die bouten aan mag draaien. Ik hoop nl daarmee deze lekkage op te kunnen vangen.

Iemand enig idee of tips waar ik deze info kan vinden?

Groeten,
Tom
paulus-109

Re: Heeft u een momentje?

Bericht door paulus-109 »

het kan zeker geen kwaad alle bouten nog eens na te lopen, zeker van de ophanging.
de juiste aanhaalmomenten zullen ongetwijfeld in het wphb staan.
daar ik series rij heb ik die niet bij de hand voor je, maar wellicht heb je een origineel wphb of reageerd er iemand met de juiste getallen voor je.

paul
plaetje

Bericht door plaetje »

alles staat op de rave schijven

plaetje
Tom Simonis

Hoi Paul,

Dank voor je reactie.
Ik heb 2 werplaatshandboeken. Orginele Landrover (eerste serie Classic) en een Haynes. Beide geven van een beperkt aantal bouten de aanhaalmomenten.

We snuffelen even verder en leggen hier onze oren te luisteren.

Groetjes,
Tom
Tom Simonis

Splaetje,

Rave-schijven.....
Zegt mij nog niets. 'k zal eens zoeken, dank voor de tip.
Tom Simonis

Rave-schijf (nr 1) gevonden en bekeken. Hier staat veel meer in dan in de WPHBen!
Ik kan weer verders!!
Plaats reactie