Diesel brandstofpomp vraagje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
theironnurse

Diesel brandstofpomp vraagje

Bericht door theironnurse »

Mijn dieselpomp lekt aan de zijkant daar waar die rechthoekige (rode) pakking zit. Nu zitten er twee moertjes die verzegeld zijn. Kan ik deze wat meer aandraaien of zijn er meer moertjes die even aangedraaid moeten worden... Of is dit het begin van een revisie...

Ik denk eerder dat eventueel op eenvoudige wijze de pakking te vernieuwen is, maar moet de pomp daarvoor los?

Uit de CAV manual wordt ik niet helemaal wijzer, aangezien deze over een complete revisie gaat... maar zie wel dat het gewoon een afdekdeksel is.

Wie o wie heeft hier ervaring mee...

Groet,

Gilbert
Gert

Re: Diesel brandstofpomp vraagje

Bericht door Gert »

Hey Gilbert,

Je hebt het over de inspuitpomp he ?
Volgens mij moet je een pakking kunnen vervangen.

lees ook:

HIER

en

HIER

Vooral die tweede link is handig, want volgens mij hbben ze daar later in het topic het door jou benoemde pakkinkje blootgelegd.
En het mooiste is, het topic is net twee weken oud.

Groeten,

Gert

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/06/2010 01:29 door Gert.
theironnurse

Ha die Gerteman,

Bedankt voor de info. Ik heb zeker tot laat ook nog gekeken naar diverse oplossingen. Mijn gevoel heeft me dus niet in de steek gelaten zeker na het lezen van jou ”zoek en vind” linkjes.

Ik ben overtuigd. Ik ga vanavond de boel los halen. Eerst maar eens zien waar ik vandaag zo'n pakking kan scoren. Anders wordt het één knippen of vloeibare pakking.

Het zal wel even pielen worden, maar ik denk dat het zal gaan lukken, heb alleen vanavond aan tijd en moet morgen rijden met de bak en de War & Peace Show komt ook steeds dichterbij en wil natuurlijk ”lekvrij” het Kanaal oversteken.

Bedankt voor je moeite om te reageren en te zoeken.

Groet,

Gibert
Gert

Bericht door Gert »

Weet je trouwens zeker dat het die pakking is ? Als ik het verhaal lees komt het ook vaak voor dat het de rubbertjes zijn.

Als ik me niet vergis heeft deze motor, en dus de brandstofpomp, jarenlang opgeslagen gelegen. Door deze stilstand worden rubbers en pakkingen snel hard, en dan verliezen ze hun werking.

Ik zou geen vloeibare pakking gebruiken, want als ik het goed begrijp staat de ruimte in contact met diesel. De meeste vloeibare pakkingen kunnen niet tegen constante blootstelling aan diesel. Ik gebruik thuis prime-seal, en dat is een van de weinige die bestand is tegen continu gebruik icm diesel. Deze pakking is een vloeibare variant.

Een pakkingspapiertje bij de automaterialenzaak is misscien dan nog de beste oplossing, maar ik weet bijna zeker dat deze pakking te leveren is, al dan niet in Engeland.

Groeten,

Gert
theironnurse

Gert,

Heb al contact gehad met Dieselcenter Noord in Drachten (vlakbij werk). Zij hebben revisiesets liggen. Dus ik haal de pakking inclusief de ringetjes.

De pomp lekt momenteel echt door de pakking heen, als ik zijkant hiervan weer droog maak, zie je het er gewoon door heen ’piesen’. Eén van de moertjes (met loodzegel) gisteravond beetje aangedraaid en daardoor liep het er nog meer uit. Logisch...

Maar ik zal nog even extra advies vragen bij DND of ik alles kan laten zitten bij het ”reviseren”. Want de pomp zelf staat goed op tijd en heb weinig zin dat met sleutelen toch het één en ander weer ’mis’ gaat.

Je hoort het nog wel...

Groet,

Gbert
theironnurse

Pakkingssetje met 4 ringetjes

Bij Dieselcenter Noord in Drachten een nieuwe pakkingsset gehaald incl. de 4 ringetjes en dat voor nog geen 13 euries.

In principe kan ik de pomp laten zitten, maar moet rekening houden bij het verwijderen van de deksel (2 verzegelde moertjes) dat de veer goed blijft zitten. Ook het asje van de stopknop terugduwen bij het verwijderen van de deksel. Hierna alles vetvrij maken, nieuwe ringetjes monteren, het asje van de stopknop een beetje in het vet zetten zodat ie blijft zitten bij terug plaatsen deksel. Moertjes er op en klaar is kees.

Maar... omdat de pomp op tijd staat is het net zo makkelijk deze even eruit te halen en dan de boel te reparen volgens Dieselcenter.

We zien wel waar we uit komen vanavond. Maar al met al is het simpel op te lossen.

Ga morgen gewoon weer rijden met de ambu, moet lukken!

Groet,

Gilbert
laro tijn

Bericht door laro tijn »

Hoi Gilbert,

Ik ben benieuwd hoe het is afgelopen met je brandstof lekkage?
Binnenkort ben ik ook de klos want ik heb precies dezelfde lekkage zoals jij beschreef (lekkage van de pakking).
Wat ik er van gezien en gelezen heb moet het eenvoudig te doen zijn klopt dit ook of zitten er nog div. addertjes onder het gras verstopt waar ik rekening mee moet houden.
Wat zit er allemaal in zo'n revisie setje en wat kost het?

groet,

Martijn
Plaats reactie