startmotor loopt vast

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
peter

startmotor loopt vast

Bericht door peter »

Hallo,

Sinds een jaar heb ik een 3,9 EFI uit 2002 in m'n RRC liggen. Sinds die tijd heb ik af en aan problemen met m'n startmotor.
De oude (van m'n vorige blok) liep vaak vast. Deze onlangs vervangen met een nieuwe maar als het blok erg warm is dan heeft tie toch weer de neiging om vast te lopen.
Zou de leverancier een verkeerde startmotor geleverd kunnen hebben of zit er toch iets fout? Zijn hier nog remedies voor te vinden? Auto begint na vele jaren plezier opeens onbetrouwbaar te worden...

alvast bedankt voor de tips!
Roy B

Re: startmotor loopt vast

Bericht door Roy B »

Start hij wel goed als hij koud is? Is het contactblokje achter op je contactslot nog goed?
peter

Bericht door peter »

Hoi Roy,

Ja, als tie koud is dan geen probleem, maar na uurtje rijden even stoppen en dan weer starten dan hoor ik een tik en is het gedaan. De motor koud laten worden heeft dan ook geen zin meer, zit vast. Enige remedie is om startmotor paar tikken te geven en vaak zelfs ook de moeren een paar slagen los draaien en een tik op geven. Zou bijna denken dat de startmotor er niet recht in zit, maar dat kan toch bijna niet?
Joost88

Bericht door Joost88 »

het kan zijn dat de tandkrans op je vliegwiel beschadigd is door de vorige startmotor.
Het verschil tussen warm en koud kan ik niet verklaren, misschien toch de kracht van het relais.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Alleen een slechte startmotor maakt je auto toch niet onbetrouwbaar? Ik zou een andere proberen, zo duur zijn ze niet. En een 3.9i uit 2002? Volgens mij is de laatste in '98 geleverd in de Disco 1.

Gr, Bart
Plaats reactie