Combinatie 200tdi of 300 tdi en bergwegen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fraggledefender

Combinatie 200tdi of 300 tdi en bergwegen

Bericht door Fraggledefender »

Beste mensen,

Ik ben al geruime tijd zoekende naar een goede belastingvrije 200 of 300 tdi 5 deurs zodat we als gezin hiermee op vakantie kunnen gaan. Momenteel heb ik een grijs kenteken met maar 3 zitplaatsen en dat is te weinig. Nu, met de vakantie in het vooruitzicht ga je dan meer en meer zitten denken hoe en wat en dus deze posting.

Mijn huidige 2.5 NA rijdt als een zonnetje, maar het duurt even voor hij op snelheid ligt, zeker heuvel op moet je geduld hebben. In ons vlakke NL is het heerlijk.

Dus vroeg ik mij af, zijn er 200 of 300 tdi rijders die ervaringen op berg(snel)wegen hebben? En dan met name volgepakt? Hoe gaat dat, of kun je snelwegen beter vermijden?

Los van bovenstaande, wat zijn nu eigenlijk de grootste verschillen wanneer je kijkt naar een 200 of 300 tdi, wanneer je kijkt naar vermogen en betrouwbaarheid?

Groeten,

Jan
Marc-my-Words

Re: Combinatie 200tdi of 300 tdi en bergwegen

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Jan,

Kijk hier: [landrover.startpagina.nl]

Ik heb zelf dus alleen Td5 ervaringen, maar omdat ik graag zuinig en in een hoge versnelling rijdt, werd/wordt ik zo nu en dan ook ingehaald door haastiger vakantiegangers (ik doel dan op andere 110-en), soms zwaarder bepakt -- dus een Tdi in een beladen 110 moet als alles gewoon goed is afgesteld gewoon goed gaan. Het is dan vooral de vraag hoe diep je je gas intrapt en hoe diep je portemonnaie is.

Als je beslist beduidend harder wilt zoek het dan niet in een andere motor maar gewoon in een andere auto, want een V8 geeft wel meer vermogen maar je blijft met een kippenhok van kaal 2 ton rondrijden met dus de bij een kippenhok horende wegligging. (Doe er nog een imperiaal bij en het wordt een topzwaar kippenhok.)

Marc
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

He, ik zie dat die eerdere posting wel is doorgekomen. Gek, browser melde dat het niet gelukt was en ik krijg geen berichtjes.

Vergeet deze dan maar :-|

Jan
paul be

Bericht door paul be »

vermogens 200-en 300 Tdi zijn hetzelfde, de 300Tdi schijnt ietsje soepeler te zijn en heeft denk ik iets vaker een cilinderkop-probleem.

In ieder geval zijn bergen geen probleem, ik trek er vlot zware aanhangers mee. Snel gaat het nooit met een Land Rover 110/defender.

defender 110 300TDi
Plaats reactie