Hoi,
Gisteren met de serie 3 2.25 benzine gereden.
Koude start geen probleem en een uur zonder problemen gereden.
Thuis weer neergezet en een kwartier later geprobeerd te starten maar hij slaat niet aan.
Als ik het gaspedaal ingedrukt houd en doorstart slaat hij op een gegeven moment wel aan.
Als de boel afgekoeld is slaat hij wel normaal aan.
Ik heb deze Laro al lang en sinds kort heb ik dit probleem.
Iemand ervaring met dit probleem?
Grt
slecht starten
-
Bart van Dessel
Re: slecht starten
Klinkt vrij bekend in de oren, zelfs bij sommige wat jongere auto's (jaren '80/'90....) met carburateur was dat toen een probleem. De benzine in je carburateur en in de leidingen worden door de warme motor en uitlaat deels verdampt, ik geloof dat ze dit vapour lock noemen. Daardoor start je warme motor vrij slecht en moet je gewoon doorstarten totdat er koelere benzine vanuit de tank gepompt is. Ik heb in m'n wilde jaren (zijn die voorbij dan?) een R5GT Turbo gehad, dat was een 1.4 turbo/carburateur met 160 pk, die was ook moeilijk aan te krijgen als de motor goed warm was en een kwartiertje had gestaan.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Benno
R5 GT 1400 met 160 PK ??? Volgens mij gingen die dingen hoogstens tot 115 PK. trouwens meer dan voldoende om dikke pret te hebben met zo'n licht autotje hoor
De problemen lijken inderdaad wel een beetje ene vapour lock, andere optie is natuurlijk dat het ding veel te rijk staat of een verstopt luchtfilter heeft.
groet,
Benno
De problemen lijken inderdaad wel een beetje ene vapour lock, andere optie is natuurlijk dat het ding veel te rijk staat of een verstopt luchtfilter heeft.
groet,
Benno
-
Bart van Dessel
Hoi Benno:
Mijn R5 was Cup Benelux uitgevoerd en daar bovenop: regelbare turbodruk van binnenuit, gemodificeerde carburateur, open uitlaat. Liep vreeeselijk hard! Heb met de vrije dagen op Zandvoort gereden tussen Clio's 16 v die mij met geen mogelijkheid bij konden houden (vraag A.Kalf maar)
Gr, Bart
Benno Schreef:
-------------------------------------------------------
> R5 GT 1400 met 160 PK ??? Volgens mij gingen die
> dingen hoogstens tot 115 PK. trouwens meer dan
> voldoende om dikke pret te hebben met zo'n licht
> autotje hoor
>
> De problemen lijken inderdaad wel een beetje ene
> vapour lock, andere optie is natuurlijk dat het
> ding veel te rijk staat of een verstopt
> luchtfilter heeft.
>
> groet,
>
> Benno
Mijn R5 was Cup Benelux uitgevoerd en daar bovenop: regelbare turbodruk van binnenuit, gemodificeerde carburateur, open uitlaat. Liep vreeeselijk hard! Heb met de vrije dagen op Zandvoort gereden tussen Clio's 16 v die mij met geen mogelijkheid bij konden houden (vraag A.Kalf maar)
Gr, Bart
Benno Schreef:
-------------------------------------------------------
> R5 GT 1400 met 160 PK ??? Volgens mij gingen die
> dingen hoogstens tot 115 PK. trouwens meer dan
> voldoende om dikke pret te hebben met zo'n licht
> autotje hoor
>
> De problemen lijken inderdaad wel een beetje ene
> vapour lock, andere optie is natuurlijk dat het
> ding veel te rijk staat of een verstopt
> luchtfilter heeft.