Serie 3 inhouden bij acceleren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michael

Serie 3 inhouden bij acceleren

Bericht door Michael »

Mijn serie 3, 88, 2,25 ltr motor benzine start koud en warm uitstekend. Als de choke eraf gaat, blijft hij stationair mooi draaien maar als je de motor werkelijk belast (acceleren) gaat hij inhouden en stotteren. Als je dan de choke uittrekt, gaat de motor wel goed door. Ik heb de ontsteking op verschillende punten uitgeprobeerd maar de klachten blijven. Heb onlangs wel de benzinepomp schoongemaakt en voorzien van een nieuw filter. Om valse lucht uit te sluiten, heb ik de carbarateur opnieuw aangedraaid. Wat kan dit zijn?
Roel

Re: Serie 3 inhouden bij acceleren

Bericht door Roel »

check eens of je gasklep volledig open staat als je gaspedaal ingetrapt is , heb met mijn series toendertijd
ook zitten klooien kreeg het ding niet goed lopend , toen bleek dat de gasklep totaal niet goed afgesteld stond of
in mijn geval stond de stopbout veel te hoog afgesteld waardoor de gaspedaal geen fatsoenlijke slag kon maken
maar ook de gaspedaal zelf kun je verstellen als deze te laag staat dan kun je het ding ddor het schutbord heen trappen maar ook dan gaat de gasklep niet ver genoeg open.

suc6
groet roel
Roy B

Bericht door Roy B »

Je zegt zelf eigenlijk al wat het probleem is. Te weinig brandstof. Of te weinig lucht.

Te weinig brandstof kn inderdaad komen doordat je gasklep niet volledig open gaat. Ook geef je aan dat je het filter hebt vervangen van de pomp. Liep hij voorheen wel goed?
Mocht dit niet helpen kijk dan is hoe hij loopt als je het luchtfilter eruit haalt.
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Michael,
Ik ben niet zo van de benzine motoren maar ... als je met choken een verbetering krijgt dan zegt mijn boerenverstand dat de motor te weinig benzine krijgt (ofwel teveel lucht - maar "teveel" klopt want je trapt tenslotte het gaspedaal in). De choke zorgt voor wat meer benzine dus daar moet je het in zoeken: te weinig benzine ... dus benzinepomp en of filter? Want schoonmaken kan ook iets losmaken wat eerst geen probleem gaf.
Marc
bas88pickup

Bericht door bas88pickup »

Loopt ie nog op contactpunten? Zo ja, bekijk dan eens de contactpunten, en de afstelling daarvan, met een gelijksoortige beschrijving ben ik ook eens bezig geweest, ook alles gewisseld en nagelopen, bleek uiteindelijk de contactpunten te zijn. Nieuwe, en een nieuwe condensator, en weer gaan als een speer.
Disco

Bericht door Disco »

Ik heb dit ooit eens gehad met een dieseltje (Ford)toen was de ontluchting van de tank(dop) verstopt.
Ik weet natuurlijk niet of dit met een benz kan

Theo
D&G

Bericht door D&G »

Is je vacuüm nog helemaal in orde?

Als je een beetje in de buurt woont kan ik wel een keer komen kijken, heb ondertussen aardig wat ervaring opgedaan

Gerard
Michael

Bericht door Michael »

Iedereen dank voor de reactie. Ik heb ondertussen gezien dat de brandstofpomp lekt, er loopt benzine langs het blok naar beneden. Dus daar ga ik mee beginnen. De andere suggesties probeer ik daarna. Wordt vervolgd. Michael
Michael

Bericht door Michael »

Vanavond de benzinepomp gewisseld voor een andere (die had ik nog liggen) en in het begin liep hij weer als een zonnetje. Maar na een minuut op 10 begon het weer. Op een parkeerplaats de motorkap geopend om te kijken of de carb misschien valse lucht aanzoog. Hierbij raakte ik met mijn hand de 1e bougiekabel en kreeg een schok. Lekke kabel dus. Thuis vervangen en nu loopt hij weer prima. Een les voor de volgende keer! Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken. gr. Michael
Plaats reactie