123\tune

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
badair

123\tune

Bericht door badair »

iemand ervaring met 123\tune van 123ignition?
123\tune
Dirk109

Re: 123\tune

Bericht door Dirk109 »

Hallo, ziet er goed uit ik heb er geen ervaring mee dus weet het niet.
Ik gebruik zelf al een tijdje de gewone versie waarmee ik veel standen en versie heb gebruikt en met tevredenheid.
Het nadeel is idd dat je niet kunt schakelen tussen twee curves en nu dus wel.
Lijkt me een goed ding.
Dirk 109
Marc-my-Words

Re: 123\tune

Bericht door Marc-my-Words »

Toch wel slordig dat de link van de webdesigner niet bij de webdesigner, maar bij een curieuze gangmaker uitkomt.
Ik zal 't 'm eens doorgeven.
Peter

Re: 123\tune

Bericht door Peter »

Wat zou dat kosten?

Peet
Marc-my-Words

Re: 123\tune

Bericht door Marc-my-Words »

De foute link wordt gekorridoord pardon gekorrigeerd.
(Pardon, is al gekorrigeerd.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/06/2010 15:02 door Marc-my-Words.
badair

Re: 123\tune

Bericht door badair »

499 euri
Dirk109

Re: 123\tune

Bericht door Dirk109 »

Binnenkort ook leverbaar speciaal voor lpg dan niet omschakelbaar.

Dirk 109
Marc-my-Words

Re: 123\tune

Bericht door Marc-my-Words »

Dirk109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Binnenkort ook leverbaar speciaal voor lpg dan
> niet omschakelbaar.
>
> Dirk 109


En wa's dan 't voordeel daarvan ?
badair

Re: 123\tune

Bericht door badair »

oa de lapda sonde is er op aan gesloten, en er wordt ergens een klep tussen gezet.
badair

Re: 123\tune

Bericht door badair »

de 123LPG, bestaat uit een lamda-gestuurde regelaar die de gastoevoer regelt. Het is een zogenaamde 'Gas-Flow-Optimizer', die voortdurend de doorstroming van het gas regelt, waarbij slim gebruik wordt gemaakt van het toerental, de temperatuur, het motor-vacuum en de feedback van een lamda-sensor in de uitlaat. De klep wordt eenvoudig geplaatst op de plek waar uw hoofdstelkraan zich nu bevindt.
Dirk109

Re: 123\tune

Bericht door Dirk109 »

Een andere onstekings curve die dus speciaal voor lpg geschikt is.
De curve voor lpg ziet er iets anders uit dan voor benzine en heeft dan ook als voordeel dat je bij ieder toerental
de maximale trekkracht hebt van de motor.Ik heb mijn 'gewone' 123 nu afgesteld op lpg(meer voor onsteking)
en heeft dus als gevolg dat je wel eens een plofje hoort bij het loslaten van het gas.Deze stand zou weer iets minder zijn voor benzine maar dat gebruik ik bijna niet(als de lpg op is).Ik vraag me eigen wel eens af of deze verschillen bij de 'gewone' landrover rijder we te merken zijn.Ik heb me eigen er een beetje in verdiept en ben ook naar iwema geweest met de hele handel om max terkkracht en power te verkrijgen omdat ik er wel eens een
paardentrailer achter heb en wil dan wel de tachtig halen.(Ja ik weet ook wel dat ik eigenlijk een v8 had moeten kopen maar dat is nu niet anders).
Mijn 2.25 loopt nu maximaal met de 123 en sleurt de 2 paardstrailer met knol erin tot boven de tachtig op gas.Zonder trailer trekt hij uitstekend en zit dan ook snel op de negentig en het laatste beetje gas voel ik nog trekkracht tot uiteindelijk 105 km max.
Meestal rijd ik zo'n gang van 90 dat is een mooie snelheid.Ik heb overigens de onsteking iets minder vooronsteking gegeven anders wordt de temp van de motor wel wat hoger en zit je zeer dicht tegen de pigelgrens aan bij vollast.
Het progje van 123 voor deze nieuwe 123 tune ziet er wel leuk uit.

Dirk 109
Plaats reactie