Zenith IV british made/LW serie IIA 1971

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rudolfo2

Zenith IV british made/LW serie IIA 1971

Bericht door Rudolfo2 »

Ik rij enkel op gas maar wil graag ook dat de laro op benzine netjes loopt. Ik zit met het probleem dat zolang je op toeren rijdt er niets aan de hand is maar stationair wil de motor absoluut niet lopen.
De carburateur laat aan de buitenkant geen enkele lekkage zien. Al een keer schoongemaakt maar dit gaf geen verschil. Ik heb inmiddels begrepen dat dit een bekend probleem is.
Heeft iemand ervaring met een service kit waarbij alle pakkingen, sproeiers en gasklep wordt vervangen?
Nogmaals op LPG loopt de LW als een naaimachine en ook heel rustig en rond stationair.

Groet
Ruud
Dennis101

Re: Zenith IV british made/LW serie IIA 1971

Bericht door Dennis101 »

Een goede kwaliteit reparatieset voor deze carburateur is de moeite waard als de rest van de carburateur nog goed is.
Let bij dit type er goed op of er geen speling is tussen de as van de gasklep en het huis.
Speling op deze plaats zorgt ervoor dat de motor met name op benzine stationair beroerd gaat draaien.
Om de speling te verhelpen zullen er busjes in het huis aangebracht moeten worden en dat is niet goedkoop om uit te laten voeren.
De reparatieset zal hier niet helpen.

Dennis B
Plaats reactie