6 cilinder diesel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Reinier de Jonge

6 cilinder diesel

Bericht door Reinier de Jonge »

Hallo,

ik ben beginnend Land Rover liefhebber en ben op zoek naar een 109. Nu ben ik laatst naar een 6-cilinder diesel Santana wezen kijken. Is zo'n motor een beetje betrouwbaar en zijn er misschien andere punten waar ik op moet letten of rekening mee moet houden?

Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Groeten

Reinier
Aad Koene

Re: 6 cilinder diesel

Bericht door Aad Koene »

Reinier,

de 6 cilinder diesel is door Land Rover gebouwd en gebruikt in de Santana en een paar proefmodellen van de Stage One.
Het is een zeer betrouwbare motor die loopt als een zonnetje.
Echter doordat Land Rover, tijdens de bouw van de Stage One, de beschikking kreeg over "betere" dieselmotoren hebben zijn de 6 pitter vaarwel gezegd.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Gert-Jan

Bericht door Gert-Jan »

Bij Get Visual in amersfoort staat een LR met 6 cilinder diesel. Waanzinnig mooi blok!!!
Larojan

Bericht door Larojan »

Zijn deze blokken ook nog los te krijgen?
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Larojan,

Als je 'm losschroeft uit een mooie (of niet zo mooie) Santana dan heb je het blok ook los.

Beetje flauw ... dat wel ... maar je reageert ook op een tripletje berichtjes uit 2003, dus van 9 jaar terug.

En dan nog weer wat serieuzer:
De "Santana" 6 cyl diesel is de 6 cylinder variant van het standaard 4 cylinder blok.
LandRover had er goed aan gedaan dit blok eerder en ruimhartig in te zetten.

Marc
Larojan

Bericht door Larojan »

Hallo Marc, bedankt voor je reactie. wist wel dat dit een ouid bericht is maar wie weet. ben op zoek naar een 6 cilinder diesel voor in mijn 109. geen moderne electronic diesel maar een oudje. dit leek me wel wat. zag ook een leuke filmpje op internet met een Santana 6 cil en dit loopt wel erg leuk rond. al zou het een blok zijn die totaal gereviceerd moet wordden doe ik dat dus als iemand nog een blok weet hou ik me aanbevolen.
Gr Jan
Henk Krijnen

Bericht door Henk Krijnen »

Reinier de Jonge Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo,
>
> ik ben beginnend Land Rover liefhebber en ben op
> zoek naar een 109. Nu ben ik laatst naar een
> 6-cilinder diesel Santana wezen kijken. Is zo'n
> motor een beetje betrouwbaar en zijn er misschien
> andere punten waar ik op moet letten of rekening
> mee moet houden?
>
> Als iemand iets weet hoor ik het graag.
>
> Groeten
>
> Reinier

Hoi Reinier,
Ik heb een goede 109 staan, 1976, SW, LHD, 2,5 ben/lpg, waar een nieuwe motor in zou moeten.
Misschien is het een goed uitgangspunt voor jou. Kan zelf momenteel geen nieuw blok bekostigen en het is zonde om de auto te ontmantelen en in onderdelen te verkopen.
Groet, Henk
Leo A

Bericht door Leo A »

Beste Henk,

Ik zie in bovenstaand bericht dat u nog een 109 2.5 Benzine te koop heeft staan met kapotte motor. Ik heb hier intresse naar. Kunnen wij mail contact hebben en eventueel een foto van de auto? Hoor graag van u! Mijn mail is: laubroeck apeding telfort.nl

Met vriendelijke groeten, Leo A
sjeroens

Bericht door sjeroens »

Larojan,
Waarom kies je niet voor een 300tdi? (of een 200tdi) die zijn er ook zonder elektronica. een van de voordelen is dat ze goed voorradig zijn en de onderdelen niet al te kostbaar.
Sccs,
Jeroen
Plaats reactie