even meedenken met motorprobleem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
richard rrc

even meedenken met motorprobleem

Bericht door richard rrc »

Hallo.

Misschien dat jullie kunnen meedenken.
Ik heb een RRC van 89 met een 3,5 motor. Enkele weken geleden bleef mijn accu (dynamo) lampje branden nadat ik de motor had gestart. Na enkele meters gereden te hebben ging deze dan weer uit (of flink gas gegeven te hebben). Direct begint de motor onrustig te lopen. Nu is dat wel naar een paar minuten over maar het is toch vervelend. Ik zelf was in de veronderstelling dat de dynamo het zou zijn.
Vandaag een reserve dynamo er aan gehangen en wat denk je, nog steeds het zelfde probleem.
Wie kan mij een tip geven waar ik verder naar moet kijken.
Het vreemde is dat sindsdien ook mijn ledindicator van mijn LPG installatie het niet meer doet en dat is verdomt lastig.
Weet niet of het iets met elkaar te maken heeft?????


Groetjes Richard
RaRo83

Re: even meedenken met motorprobleem

Bericht door RaRo83 »

Allereerst je massa-kabel vernieuwen (onvoldoende vonk)

Kabelbreuk die door de beweging van de motor weer contact maakt?

groet Michael



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/05/2010 10:07 door RaRo83.
richard rrc

Re: even meedenken met motorprobleem

Bericht door richard rrc »

Dag Michael.

Bedankt voor je reactie.
Ik ga er zekker even naar kijken.
Het vreemde is echter wel dat hij na een paar minuten perfect loopt en het dus alleen met starten en het gasgeven daarna gebeurt.

Groetjes peter
GeraRRCd

Re: even meedenken met motorprobleem

Bericht door GeraRRCd »

Richard,
Heb je wel voldoende laadspanning? Is de V-snaar voldoende strak?

En start je op LPG of op benzine? Als je op Benzine start geeft de dynamo volens mij ook signaal naar de ECU (injectie-computer) die weer gebruikt wordt voor de stationairloop.
En als dan ook je bypass-regelventiel voor extra lucht vies is en daardoor te traag reageert dan kan dat allemaal gevolg hebben voor de stationairloop. Het bypassventiel bevindt zich aan de linkerachterzijde van de plenum, die kan je losdraaien en eens goed reinigen (met remmenreiniger en borstel), zowel de klep/plunjer als de inlaatkant op de plenum. Door het vuil kan de klep blijven hangen en niet goed en snel openen en sluiten, zodat de bypass-lucht onvoldoende te regelen valt door de ecu.
Volgens mij werkt deze lucht-bypass ook als je op LPG rijdt. Ik zou daar ook even naar kijken.

Succes,

Gerard

range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c0eeb67939bcf6efb5cdbc382dedad11', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 12205023, 600, 600, 'Loading image ...', false);
richard rrc

Re: even meedenken met motorprobleem

Bericht door richard rrc »

Dag Gerard.
bedankt
Ga dat even nakijken.
Ik start gewoon op LPG. Ik heb ook geen EFI meer heb hem omgebouwd naar een carb uitvoering.
De v snaar zat in ieder geval goed strak en de rest ga ik nakijken.

Groetjes Richard
Plaats reactie