Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur ?).
-
sirmartin
Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur ?).
Dusss hoe hard kan ie .... zou ie de 140 km/uur halen?
De 109 is gelukkig weer goedgekeurd na een motorwissel en zit ook weer in de belasting ... met dank aan Adrie en Erik.
Eerst had Erik en ik hem op 80 km/uur max ... maar het plaatje dat over de as valt van de inspuitpomp wat weer aan de gaskabel zat was uitgelubbert dus er zat veel speling op. Na de 2de keer rommelen hadden we hem op de 100 km/uur.
Paar dagen daarna heb ik het plaatje overgezet van het oude blok en de de speling weggehaald, de dode slag ook weggehaald en als scherp gezet ... nu haald de 109 al de 106 km/uur ... nog wat afstellen en ik zat op de 120 km/uur en er zit nog meer in heb ik het gevoel.
Dit is 120 km/uur op te grote banden dus de teller wijkt af. Op de GPS schat ik rond de 127 km/uur te zitten.
Wel maf dat je nu gewoon op de snelweg de meeste auto's met een rammelende 109 in haalt ...haha. Wordt wel raar naar je gekeken.
Dusssss op naar de 140 km/uur of is dit te hoog gegrepen ...? ach je moet niet in beperkingen denken maar in mogenlijkheden ...
Groet,
Martin
Morgen eens een verlagingssetje bestellen bij Paddock en wat side skirts en spoilers en ik hoor er weer helemaal bij ... straatracers here I come....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2010 19:11 door sirmartin.
De 109 is gelukkig weer goedgekeurd na een motorwissel en zit ook weer in de belasting ... met dank aan Adrie en Erik.
Eerst had Erik en ik hem op 80 km/uur max ... maar het plaatje dat over de as valt van de inspuitpomp wat weer aan de gaskabel zat was uitgelubbert dus er zat veel speling op. Na de 2de keer rommelen hadden we hem op de 100 km/uur.
Paar dagen daarna heb ik het plaatje overgezet van het oude blok en de de speling weggehaald, de dode slag ook weggehaald en als scherp gezet ... nu haald de 109 al de 106 km/uur ... nog wat afstellen en ik zat op de 120 km/uur en er zit nog meer in heb ik het gevoel.
Dit is 120 km/uur op te grote banden dus de teller wijkt af. Op de GPS schat ik rond de 127 km/uur te zitten.
Wel maf dat je nu gewoon op de snelweg de meeste auto's met een rammelende 109 in haalt ...haha. Wordt wel raar naar je gekeken.
Dusssss op naar de 140 km/uur of is dit te hoog gegrepen ...? ach je moet niet in beperkingen denken maar in mogenlijkheden ...
Groet,
Martin
Morgen eens een verlagingssetje bestellen bij Paddock en wat side skirts en spoilers en ik hoor er weer helemaal bij ... straatracers here I come....
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2010 19:11 door sirmartin.
-
Apen-nootjes
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Brrrr..... ik zou er niet aan moeten denken zo hard in de 109 2a van mij te rijden Als je dan moet uitwijken/keertje remmen ben je echt helemaal nergens meer volgensmij.... Of heb je er ook schijfremmen op gebouwd e.d. ?
-
plaetje
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
en ik betaal geen entree voor de Nurnbergring, als je daar wilt rijden.
plaettje
een leven, leef het
plaettje
een leven, leef het
-
Finn
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
lijkt me niet heel goed voor de motor.. tenminste als je constant met die snelheid rijdt.
Gr,
Finn
Gr,
Finn
-
Exfietser
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Je vergeet de roze tl-lampen aan de onderzijde en een lowride set en de blondine met jouw creditcard.
Arnold.
Arnold.
-
paulus-109
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
hij zal hem wel weer uit de schorsing gehaald hebben........
mooi ,,sir,, dat ie weer gaat, helemaal uit de dip?
paul, binnenkort ook met 2,5 na on the road.
mooi ,,sir,, dat ie weer gaat, helemaal uit de dip?
paul, binnenkort ook met 2,5 na on the road.
-
pp!
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
tja, maar een 109 is maar tot '84, dus WB-vrij....????
of vergips ik me?
of vergips ik me?
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Nee joh ... gewoon trommelremmen ... het leven moet wel spannend blijven
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Heb ik gelijk maar meebesteld ..goede tip, dank je.
Martin
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Klopt lijkt me ook niet gezond zo hard, en maakt ook nog veel herrie vind 85km/uur a 90km/uur al hard genoeg, ik stond alleen met verbazing te kijken dat ie ineens 120 kon.
Ben ook niet van plan om er meer aan te sleutelen. Hij is nu goedgekeurd en 120km/uur is al hard zat. Zal ik niet vaak rijden.
Martin
Ben ook niet van plan om er meer aan te sleutelen. Hij is nu goedgekeurd en 120km/uur is al hard zat. Zal ik niet vaak rijden.
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Tja hij moet toch weer in de wegenbelasting .... maar die zeggen dan gelijk dat je vrijstelling hebt. Zou ook kunnen zeggen de schorsing opheffen.
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Nee ik ben nog onder behandeling ... zal wel levenslang zijn.
Laro heeft toch 6 maanden stil gestaan.
Ben benieuwd hoe jou 2,5 het gaat doen.
Martin
Laro heeft toch 6 maanden stil gestaan.
Ben benieuwd hoe jou 2,5 het gaat doen.
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Ja is wegenbelasting vrij ..maar ik betaal graag ... haha
-
Apke
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Allereerst wil ik je vragen wie je allemaal in gevaar wil brengen om met een 109 140 te willen gaan rijden ......
Goed, ik heb het voor mekaar gekregen om met een flinke wind mee (stormwaarschuwingen) 127 op de GPS te zetten met een 2.25. Op zondag ochtend op een leeg stuk snelweg alleen in de auto.
Geloof mij, het weggedrag had met die snelheid niets meer te maken met het weggedrag van een auto, maar leek meer op een losgeslagen zeecontainer.
Ja, ik ben netjes tussen de vangrails gebleven, maar had soms niet iets meer nodig dan de breedte van een rijbaan.
Yep, ik heb een 109 stawag zonder overdrive.
Goed, tot zover de praktijk. Nu de theorie.
Het grootste probleem bij dergelijke snelheiden is de luchtweerstand. Om dus 140 te halen moet je zo min mogelijk luchtweerstand hebben. Of je rijd met de wind mee, of je rijd in een vacuum, dat tweede is lastiger
Zorg dus voor een flinke storm mee en neem een lange aanloop. Je zal knap wat afstand nodig hebben om op gang te komen.
Verder moet je verder schakelen dan de 4, een overdrive kan hierbij een uitkomst bieden om het motortoerental wat naar beneden te krijgen.
Juist bij dergelijke snelheden heb je veel meer pk's extra nodig om een beetje harder te gaan. Ik vraag me af of je de 140 zal halen.
Oh en remmen ..........
Volgens mij rijd een 109 prima bij 90 km/h.
Vroeger dachten ze dat als je meer dan one mile per minute reed je dood zou gaan, volgens mij slaat dat nog steeds op een 109 of 88.
In mijn optiek zijn de auto's er niet op gemaakt om zo hard te rijden. Niet qua motorvermogen, remkracht of weggedrag.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f6037a9902b27dfae32a8d6b9c27d3dd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12184706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Goed, ik heb het voor mekaar gekregen om met een flinke wind mee (stormwaarschuwingen) 127 op de GPS te zetten met een 2.25. Op zondag ochtend op een leeg stuk snelweg alleen in de auto.
Geloof mij, het weggedrag had met die snelheid niets meer te maken met het weggedrag van een auto, maar leek meer op een losgeslagen zeecontainer.
Ja, ik ben netjes tussen de vangrails gebleven, maar had soms niet iets meer nodig dan de breedte van een rijbaan.
Yep, ik heb een 109 stawag zonder overdrive.
Goed, tot zover de praktijk. Nu de theorie.
Het grootste probleem bij dergelijke snelheiden is de luchtweerstand. Om dus 140 te halen moet je zo min mogelijk luchtweerstand hebben. Of je rijd met de wind mee, of je rijd in een vacuum, dat tweede is lastiger
Zorg dus voor een flinke storm mee en neem een lange aanloop. Je zal knap wat afstand nodig hebben om op gang te komen.
Verder moet je verder schakelen dan de 4, een overdrive kan hierbij een uitkomst bieden om het motortoerental wat naar beneden te krijgen.
Juist bij dergelijke snelheden heb je veel meer pk's extra nodig om een beetje harder te gaan. Ik vraag me af of je de 140 zal halen.
Oh en remmen ..........
Volgens mij rijd een 109 prima bij 90 km/h.
Vroeger dachten ze dat als je meer dan one mile per minute reed je dood zou gaan, volgens mij slaat dat nog steeds op een 109 of 88.
In mijn optiek zijn de auto's er niet op gemaakt om zo hard te rijden. Niet qua motorvermogen, remkracht of weggedrag.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f6037a9902b27dfae32a8d6b9c27d3dd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12184706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
Erik One-ten+LW
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Binnenkort zullen we eens een wedstrijdje doen Als ik een TD in de lighweight heb geprakt.
Grtz. Erik
Grtz. Erik
-
Dennis101
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Als het goed is zal de topsnelheid rond de 115 km/h zitten waarbij de toerenbegrenzing van de verdelerpomp (rond de 4000-4200 rpm) de beperkende factor is.
Hierbij ben ik er vanuit gegaan dat de rest van de aandrijflijn standaard is.
Dennis B
Hierbij ben ik er vanuit gegaan dat de rest van de aandrijflijn standaard is.
Dennis B
-
CamperChris
Ik denk dat je deze kant op moet voor de laatste km's
Defender_Drag_Racer-478.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7a36e43d7b2c9fbf67fa0ccaa9bd8545', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fcache.jalopnik.com%2Fassets%2Fresources%2F2008%2F02%2FDefender_Drag_Racer-478.jpg', 'http://cache.jalopnik.com/assets/resources/2008/02/Defender_Drag_Racer-478.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fcache.jalopnik.com%2Fassets%2Fresources%2F2008%2F02%2FDefender_Drag_Racer-478.jpg', '', 12184960, 600, 600, 'Loading image ...', false);
tot ziens bij een volgend feestje!!
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('08af5465cf270af4a2f161c1bf31e7e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 12184960, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe3f4e31ec9c050b9db30ecaefc604e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 12184960, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
tot ziens bij een volgend feestje!!
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('08af5465cf270af4a2f161c1bf31e7e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 12184960, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fe3f4e31ec9c050b9db30ecaefc604e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 12184960, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
-
Marc-my-Words
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Zelfs met een relatief nieuwe 110 is 140 km/u al een twijfelachtig genoegen. Zolang alles goed gaat, dan gaat dat nog onverwacht goed -- als alle rubbers nog netjes zijn stuurt ie best strak -- maar ... mocht je moeten remmen, zelf met 4 schijven, of erger nog, uitwijken ... dan kan je van geluk spreken als het allemaal goed gaat.
-
Marc Rengers
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Volgens de Car Speed Calculator kom ik op maximaal 116 km/h met mijn 255/85R16 banden onder een 88 met standaard bak en diffs bij 4400 toeren (met een 2.5NA). Het profiel van mijn banden is wat afgesleten en op vlakke ondergrond is het vanaf de grond tot het midden van de as zo'n 38 cm. Dat geeft een omtrek van ongeveer 238 cm.
In de calculator heb ik 16/255/69 moeten invullen bij de band om tot een omtrek van 238.1 cm te komen. De versnellingen hebben een eindoverbrenging (incl tussenbak en diff) van 19.88, 12, 8.05 en 5.4 (van 1 naar 4) met de diff op 1 (want die 4.7 is al meegerekend).
Die 140km/h lijkt mij wel erg ver weg (bij zo'n 5300 toeren.....)
Ik vind het toerental/snelheid verhouding het prettigst bij ongeveer 3300 toeren, dus zo'n 87 km/h. Ik heb dan ruimte om in te halen, zonder dat ik het gevoel krijg dat ik de zuigers door de motorkap zie komen
TeriAnn Wakeman heeft ook een Land Rover gear ratios pagina. Daar gaat het in miles, maar wel met verschillende combinaties van motoren en bakken.
Groet'n,
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2010 01:06 door Marc Rengers.
In de calculator heb ik 16/255/69 moeten invullen bij de band om tot een omtrek van 238.1 cm te komen. De versnellingen hebben een eindoverbrenging (incl tussenbak en diff) van 19.88, 12, 8.05 en 5.4 (van 1 naar 4) met de diff op 1 (want die 4.7 is al meegerekend).
Die 140km/h lijkt mij wel erg ver weg (bij zo'n 5300 toeren.....)
Ik vind het toerental/snelheid verhouding het prettigst bij ongeveer 3300 toeren, dus zo'n 87 km/h. Ik heb dan ruimte om in te halen, zonder dat ik het gevoel krijg dat ik de zuigers door de motorkap zie komen
TeriAnn Wakeman heeft ook een Land Rover gear ratios pagina. Daar gaat het in miles, maar wel met verschillende combinaties van motoren en bakken.
Groet'n,
Marc
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2010 01:06 door Marc Rengers.
-
Arie SIII88Ducktarie
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Hey Martin.
Nog ff je diffs wisselen voor Defenderdiffs
En welkom in het wereldtje van de Warp-speed ...
Arie SIII88Ducktarie
Nog ff je diffs wisselen voor Defenderdiffs
En welkom in het wereldtje van de Warp-speed ...
Arie SIII88Ducktarie
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Ja is goed ... een lekkere straatrace over de boule ...
Martin
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Ik sta nog versteld hoe de auto nog rijdt bij 120, geen gezwabber wind mee en wind tegen scheelde maar 2 km/uur En het was Kracht 4.
140 er mee rijden is grappig bedoeld ... zou het niet erg veilig vinden op een snelweg. Zeker niet met de veiligheid van net na WW2, geen gordels en trommelremmen. Het is leuk te weten dat als het moet hij de 120 kan halen en ik denk zelf nog wel iets harder.
Tja als de auto's er voor gemaakt waren om hard te rijden dan zagen ze er niet uit als een baksteen met wielen ..denk ik maar.
Een overdrive vertrouw ik niet, heb er al zoveel ellende over gehoord, ook over overdrives nieuw uit de fabriek.
Vroeger had ik ook een man met een vlag voor de auto lopen maar die is al een tijdje terug onder de auto verdwenen want hij liep niet hard genoeg. Dus bij deze is zijn contract beëindigd.
Ik heb wel eens een gechiptune-de 90 TD5 tegen de 170 gereden op de Deense snelwegen, ook vreemd hard.
Groet,
Martin
140 er mee rijden is grappig bedoeld ... zou het niet erg veilig vinden op een snelweg. Zeker niet met de veiligheid van net na WW2, geen gordels en trommelremmen. Het is leuk te weten dat als het moet hij de 120 kan halen en ik denk zelf nog wel iets harder.
Tja als de auto's er voor gemaakt waren om hard te rijden dan zagen ze er niet uit als een baksteen met wielen ..denk ik maar.
Een overdrive vertrouw ik niet, heb er al zoveel ellende over gehoord, ook over overdrives nieuw uit de fabriek.
Vroeger had ik ook een man met een vlag voor de auto lopen maar die is al een tijdje terug onder de auto verdwenen want hij liep niet hard genoeg. Dus bij deze is zijn contract beëindigd.
Ik heb wel eens een gechiptune-de 90 TD5 tegen de 170 gereden op de Deense snelwegen, ook vreemd hard.
Groet,
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Ah ok, dat klinkt aannemelijk. De 109 is verder standaard ex defensie. Maar hij gaat dus al eens stukje harder dan de 115km/uur.
Martin
Martin
-
sirmartin
Re: Ik denk dat je deze kant op moet voor de laatste km's
Haha die is gaaf.....
Zeker tot ziends bij het volgende feest ... als het maar wel snel is
Martin
Zeker tot ziends bij het volgende feest ... als het maar wel snel is
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Zoals ik al hierboven geypt had ..ergens ... ik rij zelf het liefst tussen de 85 en 90 km/uur .. dat is precies wat je zelf ook prettig vindt. Dan heb je goede controle, kan je alles aanremmen en is de herrie te pruimen.
Het was een grote verrassing dat ie ineens zo hard ging en met een grote smile al het verkeer dat netjes rond de 120 reed in kon halen. De 140 is wat ik niet wil rijden ..was meer een grapje om wat reactie te krijgen. De 109 heb ik nu een jaar of 4 en reed met de vorige 2,5 NA max 100 km/uur en als ie goed warm was en ingereden op lan ge afstanden heb ik ooit eens 113 km/uur gereden heuvel af in Belgie.
Ik ga het motortje niet onnodig op z'n donder geven door zo hard te rijden. En heb geen haast.. en wil mijn gehoor ook sparen. Als ik wil racen had ik wel een golf gti gekocht omdat je daar zo'n leuk petje bij krijgt waar de flap aan de achterkant zit ipv aan de voorkant.
Bedankt voor de link ..ik zal er zo eens gaan kijken of de 140 toch niet een optie is
Martin
Het was een grote verrassing dat ie ineens zo hard ging en met een grote smile al het verkeer dat netjes rond de 120 reed in kon halen. De 140 is wat ik niet wil rijden ..was meer een grapje om wat reactie te krijgen. De 109 heb ik nu een jaar of 4 en reed met de vorige 2,5 NA max 100 km/uur en als ie goed warm was en ingereden op lan ge afstanden heb ik ooit eens 113 km/uur gereden heuvel af in Belgie.
Ik ga het motortje niet onnodig op z'n donder geven door zo hard te rijden. En heb geen haast.. en wil mijn gehoor ook sparen. Als ik wil racen had ik wel een golf gti gekocht omdat je daar zo'n leuk petje bij krijgt waar de flap aan de achterkant zit ipv aan de voorkant.
Bedankt voor de link ..ik zal er zo eens gaan kijken of de 140 toch niet een optie is
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Dat is me te veel werk ...haha.
Ik blijf nog ff onder de warp speed ... Warp 0,6... engage.
Martin
Ik blijf nog ff onder de warp speed ... Warp 0,6... engage.
Martin
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
sirmartin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is me te veel werk ...haha.
> Ik blijf nog ff onder de warp speed ... Warp
> 0,6... engage.
>
> Martin
-------------------------------------------------------
> Dat is me te veel werk ...haha.
> Ik blijf nog ff onder de warp speed ... Warp
> 0,6... engage.
>
> Martin
-
Rob
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Hee mannen, mag ik dan ook meedoen, kunnen we de boele eens vol rook zetten.
Wel heel houden deze keer he ,Martin !
Gaaf dat je weer meedoet, het word weer steeds mooier in de straat.
Rob
Wel heel houden deze keer he ,Martin !
Gaaf dat je weer meedoet, het word weer steeds mooier in de straat.
Rob
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Ja hoor rook maar mee ... dan doen we achteraf een pilske of een whisky.... Maar nu staat ie nog in de straat ..zaterdag gaat ie weer op stal in Ritthem. Hoef ik die lelijke kar niet meer te zien in het straatbeeld ...haha
En beter voor de verf
Martin
En beter voor de verf
Martin
-
Apke
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Zoals je hieronder kan lezen zal je toch echt een overdrive nodig hebben om de 140 te halen, of je moet de diffs aanpassen of op tractor wielen gaan rijden
Oh .... Larrie staat niet bepaald op standaard banden en de wind mee betekende een fantastische top, terug met een gangetje van 85 / 90. Met een dergelijke airodynamica begrijp je ineens dat Landrover geen vliegtuigen maakt ........ olieplekken op de landingsbaan
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cea3bfdf47b02212537686c85054b777', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12189993, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Oh .... Larrie staat niet bepaald op standaard banden en de wind mee betekende een fantastische top, terug met een gangetje van 85 / 90. Met een dergelijke airodynamica begrijp je ineens dat Landrover geen vliegtuigen maakt ........ olieplekken op de landingsbaan
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cea3bfdf47b02212537686c85054b777', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 12189993, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
sirmartin
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
Tja maar volgens de theorie zou ik de 120 ook niet mogen halen .... zal eens met de GPS rijden weet zeker dat ie over de 125 km/uur komt.
Groet,
Martin
Groet,
Martin
-
paul be
Re: Wat is de top van een 109 met een 2,5 NA diesel (140 km/uur
daarom ging Rover met vliegtuiglak en aluminium auto´s bouwen, van de grond komen ze niet
defender 110 300TDi
defender 110 300TDi