Intussen druk aan het stoeien met het aanbrengen van deurrubbers in m'n SIIA109STW.
Ik gebruik de 'originele' deurrubbers, althans dat probeer ik. Geen problemen met de zij en bovenkant, maar de onderzijde des te meer. Het onderste rubber heeft een ander profiel en is ook iets dikker en stijver. Als ik het rubber er tussen probeer te plakken blijft de deur een halve tot hele centimeter open staan. Ik weet dat de rubbers enkele weken moeten 'zetten'. Maar met deze afwijking ten opzichte van de andere rubbers bekruipt mij het gevoel dat dit niet helemaal goed gaat komen.
Iemand tips, suggesties, foto's of idee (ook wat ik mogelijk verkeerd doe).
Oi,
Mees
Deurrubbers
-
Frans Mien Mesjien
Re: Deurrubbers
Een soortgelijk probleem heb ik ook gehad (series III). Bleek het rubber profiel iets te breed te zijn en kwam tussen portier en carrosserie te zitten op een plaats waar het niet hoort. Het stak onder het portier uit. Ik heb dan een strookje van het profiel afgesneden en ook het portier wat afgelsteld. Je kan ook proberen het rubber iets op te warmen met hetelucht.
Het wordt dan zachter en is beter te vormen. Die originele deurrubbers blijven wel stug.
Het wordt dan zachter en is beter te vormen. Die originele deurrubbers blijven wel stug.
-
Apen-nootjes
Re: Deurrubbers
Ik heb ook problemen met de rubbers vervangen van de series2a, rubber is allemaal vrij stug en wil zich niet echt lekker zetten enzo
Deur moet nu met redelijk wat kracht dicht (zegmaar met al je kracht er tegenaan duwen, ik ga er op dit moment maar vanuit dat dit moet zetten en dat het vanzelf beter zou moeten gaan (ik hoop het maar, dit is geen doen! )
Overigens is het profiel aan de onderkant idd wat dikker, maar deze past bij mij wel nog goed in de deur, meeste problemen ondervind ik met het ronde gedeelte aan de voorkant en de schuine kant die daarboven zit (profiel wordt door de deur opzij en open gedrukt)
Deur moet nu met redelijk wat kracht dicht (zegmaar met al je kracht er tegenaan duwen, ik ga er op dit moment maar vanuit dat dit moet zetten en dat het vanzelf beter zou moeten gaan (ik hoop het maar, dit is geen doen! )
Overigens is het profiel aan de onderkant idd wat dikker, maar deze past bij mij wel nog goed in de deur, meeste problemen ondervind ik met het ronde gedeelte aan de voorkant en de schuine kant die daarboven zit (profiel wordt door de deur opzij en open gedrukt)