onderkant 88 lw

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
eric

onderkant 88 lw

Bericht door eric »

Hoi,

Ik ben van plan om de onderkant van mijn landrover 88 lw eens op te frissen.
Hoe kan ik dit het beste aanpassen, dus ik wil het schoonmaken en behandelen tegen roest (welke materialen heb ik nodig, wat verdient extra aandacht enz enz)
Alle tips zijn welkom, wel wil ik niet de hele auto uit elkaar halen .

alvast bedankt, eric
laro

Re: onderkant 88 lw

Bericht door laro »

Goed afstomen met heet water zodat alles vetvrij is,daarnaopschuren met een schuurmatje en schilderen met Brantho-korrux,is roeststabilisator,grondlak en aflak ineen en blijft enigsinds elastisch, gebruik ik ook voor mijn Landrover.
ToyRoverlander

Re: onderkant 88 lw

Bericht door ToyRoverlander »

Ik heb mijne eerst grondig afgespoten. Toen met de staapborstel op de slijptol (of gewone staalborstel als ik er niet bij kon) het hele chassis schoongemaakt. Ik heb wel alle vloerpanelen eruit gehad en de tank eronderuit gehad om echt overal bij te kunnen. Toen ontvet en in de RX5 en RX10 gezet.
Af en toe een beetje bijkwasten en hij ziet er nog steeds harststikke mooi uit.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Plaats reactie