APK bij invoer bij RDW of juist niet?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ricardo

APK bij invoer bij RDW of juist niet?

Bericht door Ricardo »

Binnekort volgt wederom de invoer van een belastingvrije duitse auto.
Bij de RRC heeft de RDW de apk verricht, zonder problemen, wel met herinslag van het onleesbare chassisnummer.

Nu lees ik op het forum invoeren en elders apk keuren. Waarom?
Biedt dit voordelen omdat de RDW strenger is dan een gemiddelde garage om de hoek of zijn er andere redenen?
Qua tijdswinst is het beter direct mee te apk'en lijkt mij.

Wat zijn jullie ervaringen?
G-men (Gargamel)

Re: APK bij invoer bij RDW of juist niet?

Bericht door G-men (Gargamel) »

APK later doen heeft als voordeel dat je er zelf eerst nog even kritisch naar kunt kijken en eventueel wat reparaties kan verichten.
Als je er echter van overtuigd bent dat de wagen APK-klaar is zou ik het lekker tegelijk laten doen. Dan gaat het in 1 moeite door.

Gerrit
Jurriaan

Bericht door Jurriaan »

Als de auto gewoon goed is zou ik het bij de RDW laten doen. Eventueel kritisch voor laten keuren door een lokale garage.

Jurriaan.
neef Henk

Bericht door neef Henk »

Als de rdw keurt en de auto wordt niet goed bevonden dan mag je weer een keer terug komen bij de rdw. Vaak is het rdw station verder weg als een plaatselijke apk garage. Ik kies er dus voor om bij een plaatselijke garage te keuren.

Het behoort niet uit te maken of de rdw keurt of een garage, ze horen allebei even streng te zijn

Groeten neef Henk
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Altijd bij een lokale garage doen, er zijn altijd RDW keurmeesters die een oude RR niet zo hoog op hebben en die vinden altijd wel een afkeurpuntje. Bovendien moet je bij afkeur bij RDW altijd weer met aanhanger komen of met een eendags kenteken en weer lang wachten. Gewoon niet te moeilijk doen en bij een garage in de buurt.

gr, Bart
Plaats reactie