Help

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
WillemNoord

Help

Bericht door WillemNoord »

Prikkers,

Ik zit op een camping (Ransdalerstraat 114 6312 AK Ransdaal bij Maastricht) en mij linker voor rem is niet pluis. Je hoort als het ware lucht zuigen. Ik kan nog wel wat remmen maar het houdt niet over.
Wel kan ik zien dat er remvloeistof heeft gelekt, niet veel maar toch. Ik voel geen lucht in de leiding.
Morgen trek ik het wiel eraf maar zit hier natuurlijk zonder garage.

Wie weet raad?

Groet,

WillemNoord
Rickske

Re: Help

Bericht door Rickske »

wat voor auto is het? Schijf/trommelremmen? lekt de vloeistof bij de cups of bij een leiding?
bowy

Bericht door bowy »

Is een LW (88 dus) met ik gok 11 inch remmen. Meestal gewoon een lek cilindertje. Kwestie van vervangen en klaar. Geen idee waar dat te krijgen is in Maastricht.....

NOOD Oplossing om even tijdelijk te rijden is onluchtigingnippel uit de cilinder te draaien en deze in de leiding te draaien waar normaal de harde leiding naar flexibel over gaat. wel gaat bij een vooras de auto dan nogal trekken dus alleen in uiterste nood toepassen.

GRoet,

Bowy
WillemNoord

Sorry voor het ontbreken van de details. Het betreft een LW mil. engels leger. Met trommelremmen . Ik weet niet waar het exact lekt maar het wiel is wel vuil.
WillemNoord

Hoi Bowy,

Is Maastricht je te ver Koffie is klaar hoor.

Ben bang dat je gelijk hebt. Thuis (ik lijk wel een duitser) heb ik die dingen wel liggen maar eens kijken wat ik hier morgen kan scoren.

Ik het de tent op gezet en ik duik zo onder de wol.

Zodat ik morgenvroeg gelijk aan de slag kan

Dus weltrusten
bowy

Bericht door bowy »

Willem is het wiel aan de binnen of buitenzijde vuil? Buitenzijde kan het de rem niet zijn maar is het de meenemer afdichting.

Binnenzijde kan het wel maar dan zou ik toch even de voelen en ruiken om zeker te weten dat het niet de askeerring is. Verschil is makkelijk te ruiken. Als het idd de remcilinder is , dan is de enige oplossing vervangen. Niet heel moeilijk maar misschien lastig te krijgen in die omgeving. Geen idee???
Rickske

Bericht door Rickske »

remcilinder vervangen is zonder garage ook prima te doen. Als je bij Landro of Vis of Budget of noem een andere nederlandse onderdelenzaak besteld is het er vaak de volgende dag. Zet alleen kwaliteit er in anders ga je volgend jaar weer. Check ook even dat de schoenen wel schoon zijn!

Pas op als je een kant afdopt zoals Bowy zegt, werkt vast wel maar als je dan met 80 een noodstop moet maken neem je denk ik bijna een haakse bocht. Zoals Bowy dus al vermeld: Alleen bij Nood.

Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('92b1d57320223e6bb6c2b24aecf91f7a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 12161855, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
rene

Bericht door rene »

Hallo,

die heb ik hier nog. Als ik je hem nodig hebt, kom je hem maar halen. Hij ligt in Kerkrade, dit is nog geen 10km van Ransdaal.

Bel me maar nulzes 29537548.

Groeten,
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Willem,

Als je nog 17 km kunt rijden met de auto, dan kun je morgen naar Elsloo komen. Ik heb hier allerlei cilinders, revisiesetjes, remolie, gereedschap enz.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Davy

Bericht door Davy »

Dit zo lezende vroeg ik mij af..

Als je de Bowy-methode nou op beide voorwielen toepast, remt ie alleen achter, maar trekt ie niet scheef...

Of zeg ik nou iets doms?

Davy
Exfietser

Bericht door Exfietser »

Je zegt niets doms maar je hebt dan wel een hele lange remweg.

Arnold.
WillemNoord

@ Wim, Hoi Wim, Kan ik je bellen ? Of jij mij 06 drie acht 09 72 68 als ik bij jou kan sleutel zou dat geweldig zijn.

@ anderen ik sta hier op een camping en ga maandag weer terug. Ik denk niet dat ik die onderdelen zo snel heb?

Hij remt nog wel maar bij een noodstop heb ik twee opties een stevige vrachtauto of de vluchtstrook. Zo wordt de snelweg ook weer spannend (probeer deze uitdaging zoveel mogelijk uit de weg te gaan.
Als ik beide voor remmen kwijt ben denk ik dat ik dezelfde rem capaciteit heb als nu.
WillemNoord

p.s.
Wet iemand anders hoe ik Wim Janssen kan bereiken?
Wim Janssen

Willem,

Als jij de telefoon opneemt heb je mij te pakken. Ik heb je al twee keer gebeld.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Paul Rasch

Bericht door Paul Rasch »

Beste mensen,

Volgens mij zou je zo de weg niet op moeten gaan. Alleen remmen achter is levensgevaarlijk of zelfs achter meer remkracht dan voor..
Als de achterwielen blokkeren dan vliegt de auto alle kanten op en dat is niet te corrigeren.

Volgens mij is er maar een advies. Repareren en dan pas de weg op.

Volgens mij wil Wim Janssen je helpen.

Succes Paul Rasch
Wim Janssen

Willem is net weer op (veilig) weg na een gedeeltelijke remrevisie. De remservo deed niets meer (lek) en een wielremcilinder lekte.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Plaats reactie