ombouw naar crew cab
-
eduard
ombouw naar crew cab
Wie heeft er ervaring met het ombouwen van een 110 SW naar crew cab?
Heeft deze ombouw nog gevolgen voor het kentekenbewijs?
Klopt het dat ik met een dak van een 130, de achterramen van een truckcap en het achterste bulkhead een eind op weg ben?
Wie heeft deze delen te koop?
Alle info is welkom.
eduard
Heeft deze ombouw nog gevolgen voor het kentekenbewijs?
Klopt het dat ik met een dak van een 130, de achterramen van een truckcap en het achterste bulkhead een eind op weg ben?
Wie heeft deze delen te koop?
Alle info is welkom.
eduard
-
88Serie123
Re: ombouw naar crew cab
Geen ervaring;
Een double cap is voor de NL wet een pickup. Je krijgt een bedrijfswagenkenteken, maar blijft bpm betalen en wegenbelasting voor personenkenteken.
Het dak van een 130 crewcab en de achterramen passen. Daarmee moet je nog een oplossing vinden voor de afdichting van de achterbak. Bij de doublecab zit hier een plaat zoals bij de 2 deurs 110. Waarschijnlijk moet je ook de bak vervangen. Bij Jansen of LR Meteor kun je aan de onderdelen komen. Of op een Engelse Sortout.
Nu een vraag aan jou. Waarom wil je dit zo graag?
Een double cap is voor de NL wet een pickup. Je krijgt een bedrijfswagenkenteken, maar blijft bpm betalen en wegenbelasting voor personenkenteken.
Het dak van een 130 crewcab en de achterramen passen. Daarmee moet je nog een oplossing vinden voor de afdichting van de achterbak. Bij de doublecab zit hier een plaat zoals bij de 2 deurs 110. Waarschijnlijk moet je ook de bak vervangen. Bij Jansen of LR Meteor kun je aan de onderdelen komen. Of op een Engelse Sortout.
Nu een vraag aan jou. Waarom wil je dit zo graag?
-
eduard
Re: ombouw naar crew cab
Heb er diverse op engelse sites gezien, vind het eens iets anders dan een SW.
Maar het feit dat ik dus naar de rdw moet voor een wijziging op het kenteken vind ik iets minder, ben nu eerst voornemens de 3.5 te vervangen door een 3.9 met zf bak en zit niet te wachten op problemen met deze vrienden, al is de wijziging niet echt ingrijpend, wat betreft bpm en wegenbelasting........hij is van 1985 dus belastingvrij.
Is de achterplaat van een vroege ninety ook te gebruiken?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2010 23:36 door eduard.
Maar het feit dat ik dus naar de rdw moet voor een wijziging op het kenteken vind ik iets minder, ben nu eerst voornemens de 3.5 te vervangen door een 3.9 met zf bak en zit niet te wachten op problemen met deze vrienden, al is de wijziging niet echt ingrijpend, wat betreft bpm en wegenbelasting........hij is van 1985 dus belastingvrij.
Is de achterplaat van een vroege ninety ook te gebruiken?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2010 23:36 door eduard.
-
Joost88
Re: ombouw naar crew cab
Volgens mij hoef je niet perse om te keuren naar grijs kenteken als je er een pickup van maakt.
Voor de apk wordt er sowieso niet naar gekeken.
Er zijn bestelbussen genoeg die gewoon geel kenteken (personenwagen) zijn.
Ik zal het eens navragen.
Voor de apk wordt er sowieso niet naar gekeken.
Er zijn bestelbussen genoeg die gewoon geel kenteken (personenwagen) zijn.
Ik zal het eens navragen.
-
Erwin 110TD5
Re: ombouw naar crew cab
"formeel" voldoe je niet meer aan de 2/3e regeling als je nu ook je body gaat verbouwen.... denk ik....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Marc-my-Words
Re: ombouw naar crew cab
Erwin 110TD5 Schreef:
-------------------------------------------------------
> "formeel" voldoe je niet meer aan de 2/3e regeling
> als je nu ook je body gaat verbouwen.... denk
> ik....
Maar 't was toch al een SW !! Dus 2/3 doet er niet toe, en ook al niet vanwege de 25 jarigheid.
De 110 crew-cab wordt als grijskenteken geleverd maar betaalt geel want niet conform de 2/3 regel.
Zelf vind ik de 110 crewcab geen voorbeeld van fraai, maar vlgs mij is er wettelijk niks tegen het rijden met een auto met een kofferbak* (hele volkstammen hebben kofferbak-auto's, nog steeds zijn er lieden die iets tegen een station-wagon hebben omdat die naar hun mening een "leveranciers-auto" image heeft).
* in dit geval betreft het dan toevallig een open kofferbak.
Marc
-------------------------------------------------------
> "formeel" voldoe je niet meer aan de 2/3e regeling
> als je nu ook je body gaat verbouwen.... denk
> ik....
Maar 't was toch al een SW !! Dus 2/3 doet er niet toe, en ook al niet vanwege de 25 jarigheid.
De 110 crew-cab wordt als grijskenteken geleverd maar betaalt geel want niet conform de 2/3 regel.
Zelf vind ik de 110 crewcab geen voorbeeld van fraai, maar vlgs mij is er wettelijk niks tegen het rijden met een auto met een kofferbak* (hele volkstammen hebben kofferbak-auto's, nog steeds zijn er lieden die iets tegen een station-wagon hebben omdat die naar hun mening een "leveranciers-auto" image heeft).
* in dit geval betreft het dan toevallig een open kofferbak.
Marc
-
Erwin 110TD5
Re: ombouw naar crew cab
ik doelde op .... belastingvrijheid geldt ook niet altijd meer als meer als 1/3 is vervangen....
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
-
Symon
Re: ombouw naar crew cab
Achter wand van een truck cap heb ik nog wel liggen.
Mvg Symon
Mvg Symon
-
Jurriaan
Re: ombouw naar crew cab
Ach, een dak en een achterwand... Daar zou ik me toch niet teveel zorgen om maken qua belastingdienst. Maar wel de moeite waard om dat ook eens van tevoren kort te sluiten inderdaad.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
eduard
Re: ombouw naar crew cab
Heb inmiddels een beeld van hetgeen ik ga doen; gewoon popnagels uitboren en aanpassen.
Heb er zin an.
Symon, in wat voor staat is de achterwand en wat wil je ervoor hebben?
Heb er zin an.
Symon, in wat voor staat is de achterwand en wat wil je ervoor hebben?
-
Symon
Re: ombouw naar crew cab
Stuur maar even een pb of bel ff m,n nummer is 0647972304
mvg Symon
mvg Symon
-
Joost88
Re: ombouw naar crew cab
voor de apk: geen afkeur. Er wordt niet op carosserievorm gekeurd.
voor de belastingdienst: ik zou niet weten wat ze ertegen zouden hebben. Is het geel kenteken dan kan en mag het geel kenteken blijven, als het grijs kenteken is dan worden de regels van grijs kenteken niet overschreden en mag het dus blijven.
voor de belastingdienst: ik zou niet weten wat ze ertegen zouden hebben. Is het geel kenteken dan kan en mag het geel kenteken blijven, als het grijs kenteken is dan worden de regels van grijs kenteken niet overschreden en mag het dus blijven.
-
Eric&Betty Boop
Re: ombouw naar crew cab
QuoteJoost88 als het grijs kenteken is dan worden de regels van grijs kenteken niet overschreden en mag het dus blijven.
Een 110 double cab voldoet niet aan de grijs kenteken eisen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ec62e256bf3ec5c5fc5108a626902db0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12144028, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('1b5d5c3d3af4d51f4806437009f24f52', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12144028, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een 110 double cab voldoet niet aan de grijs kenteken eisen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ec62e256bf3ec5c5fc5108a626902db0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12144028, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('1b5d5c3d3af4d51f4806437009f24f52', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12144028, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jurriaan
Re: ombouw naar crew cab
....maar als de auto wegenbelastingvrij is zou het weer wel moeten kunnen.
Jurriaan.
Jurriaan.
-
Eric&Betty Boop
Re: ombouw naar crew cab
Ja hoor.
Als ik Eduard was zou ik het gewoon doen.
Ik reageerde alleen maar op de stelling van Joost.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ade3c234799a3031ceab499061ab9714', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12144153, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('ba192ddbc6344b462a0707e8e92ba480', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12144153, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Als ik Eduard was zou ik het gewoon doen.
Ik reageerde alleen maar op de stelling van Joost.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ade3c234799a3031ceab499061ab9714', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 12144153, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('ba192ddbc6344b462a0707e8e92ba480', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 12144153, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Madcap
Re: ombouw naar crew cab
Volgens mij mag dat niet zomaar, is al eens een draadje over geweest.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
laro13
los eindstuk dak
Misschien is dit wat voor je:
[clients.digipage.co.uk]
pagina 12 midden links, een glasfibre rond eind deel voor je dak. +/- 99 pond.
Komt van www.northoffroad.co.uk , maar heb het op hun site nooit terug kunnen vinden.
Gr. Jasper
[clients.digipage.co.uk]
pagina 12 midden links, een glasfibre rond eind deel voor je dak. +/- 99 pond.
Komt van www.northoffroad.co.uk , maar heb het op hun site nooit terug kunnen vinden.
Gr. Jasper
-
88serie123
Re: ombouw naar crew cab
Nu ik wat meer informatievan j auto heb, kan ik je melden dat je het gewoon kan aanpassen, zonder te keuren. De auto is wegenbelastingvrij en op geel kenteken. Je zet er alleen een ander dak op. Je past de carrosserie aan de modellen die origineel van de fabriek af leverbaar zijn. Anders zou je ook naar de keuring moeten als je van een hardtop een softop maakt.
Dus aanpassingen binnen de normen op je kenteken, zou ik niet mee naar de RDW gaan. Het blijft voor jou een personenwagen.
Verder wil ik je adviseren om een keer naar de Old Sodbury Sortout te gaan. Daar vind je voor schappelijke prijzen daken etc. en misschien wel een PU bak.
Succes met je ombouw.
Dus aanpassingen binnen de normen op je kenteken, zou ik niet mee naar de RDW gaan. Het blijft voor jou een personenwagen.
Verder wil ik je adviseren om een keer naar de Old Sodbury Sortout te gaan. Daar vind je voor schappelijke prijzen daken etc. en misschien wel een PU bak.
Succes met je ombouw.
-
Niels 110dcpu
Re: ombouw naar crew cab
Ik ben er eentje aan het maken. Dus als je wilt kan je komen kijken.
Mvg Niels 110 dcpu (double cap pick-up)
Mvg Niels 110 dcpu (double cap pick-up)
-
eduard
Re: ombouw naar crew cab
Hoi Niels, zou graag eens komen kijken hoe jij het aanpakt!
Wanneer zou dat kunnen?
Eduard
Wanneer zou dat kunnen?
Eduard
-
Niels 110dcpu
Re: ombouw naar crew cab
Stuur me maar even een mailtje.
nevleeuwen@hotmail.com
mvg Niels 110dcpu
nevleeuwen@hotmail.com
mvg Niels 110dcpu