electrisch probleem even een vraagje aan de techneuten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
caligaris987

electrisch probleem even een vraagje aan de techneuten

Bericht door caligaris987 »

beste allemaal

even een vraagje, mijn accu loopt leeg en heb vanavond op jullie advies de volgende zaken uitgevoerd

accu gemeten 12,35 v met polen los
accu gemeten draaiende motor 13,7 v

ik heb een lekstroom van ca 0,062 A

ik heb alle zekeringen doorgenomen en heb een een stroompje lopen op de zekering waar het klokje op zit van ca 0,008 A

over de rest van de zekeringen meet ik geen spanningsverlies, ik ben dus ergens nog 0,054 A kwijt

waar moet ik gaan zoeken ?

kan dit kwaad

hoe los ik het op

mijn hartelijke dank voor alle moeite en ik wens iedereen die morgen nog naar zeewolde gaat veel plezier toe !!

bert 110 2.5TD uit 1988
Hans 109

Re: electrisch probleem even een vraagje aan de techneuten

Bericht door Hans 109 »

Lekje in de startmotor??

mvg Hans
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Bert 110 2.5TD uit 1988,

Van de gemeten stroom zou ik niet wakker liggen, het duurt weken voor je accu leeg is.
De laadspanning - althans als je die met een wat verhoogd toerental hebt gemeten, is wel wat laag, daarmee vul je de accu niet echt goed, en dan is ie ook eerder leeg. Weet je overigens ook echt zeker dat de accupolen goed schoon zijn en de klemmen idem en ook goed klemmen? (da's nl ook een bron van te lage waarden en uiteindelijk stukke accu's).

Marc
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Dag Bert 110 2.5TD uit 1988,

Van de gemeten stroom zou ik niet wakker liggen, het duurt weken voor je accu leeg is.
De laadspanning - althans als je die met een wat verhoogd toerental hebt gemeten, is wel wat laag, daarmee vul je de accu niet echt goed, en dan is ie ook eerder leeg. Weet je overigens ook echt zeker dat de accupolen goed schoon zijn en de klemmen idem en ook goed klemmen? (da's nl ook een bron van te lage waarden en uiteindelijk stukke accu's).

Marc
bareld

Bericht door bareld »

De accuspanning is ook een beetje aan de lage kant. Als hij goed geladen is zou hij ongeveer op 12,7 volt moeten liggen.

Zijn je massaaansluitingen allemaal in orde? Klem eens een startkabel op je motorblok en op de minpool van de accu en meet de laadspanning eens opnieuw. Grote kans dat hij dan wel 14,2 volt aangeeft. Indien dat zo is zal je alle massaansluitingen moeten controleren.
Plaats reactie