Problemen met het sturen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Theo

Problemen met het sturen

Bericht door Theo »

Hallo,
Ik ben de bezitter van een Landrover 2,5 L diesel uit 1984.Heb sinds kort problemen met het stuurmechanisme.
Dat begon met het herhaaldelijk (al na korte tijd) moeten bijvullen ATF transmissie olie.
Begin deze week begon de auto ineens zwaarder te sturen. En tijdens het sturen hoorde ik in toenemende mate een piepend en schurend geluid.
Is hier sprake van een kapotte stuurbekrachtiger of moet ik het ergens anders zoeken?
Graag ontvang ik suggesties en tips.
Bj voorbaat dank,
Theo Schinnij
pp!

Re: Problemen met het sturen

Bericht door pp! »

olielek?
snaar kaduuk/niet op spanning?
ToyRoverlander

Re: Problemen met het sturen

Bericht door ToyRoverlander »

Klinkt als een olielek en als het niveau te laag komt dat ie begint te kreunen en schokkend (zwaar) te sturen.

Maak eerst maar eens alles goed schoon rondom het stuurhuis, even goed ontvetten, en kijken waar het lekt. Meestal is het de moeite niet waard om er iets aan te doen en word het gewoon een ander nieuw/gereviseerd stuurhuis.

Het piepende geluid is dan trouwens van de snaar die slipt omdat het zwaar gaat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Plaats reactie